Restips i januari

Restips i januari
Jag har ett par veckors semester i januari och skulle tacksamt ta emot bra restips på destinationer för downhill och am-cykling. Att det finns en massa ställen i staterna har jag koll på men finns det något som är lämpligt lite närmre denna tiden på året?

Restips i januari
Jackson skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske inte så mkt DH, men jäkla fin AM på Gran
> Canaria, och grymt enkelt att resa dit och ta sig
> runt, men det visste du säkert redan.

+1 på Gran Canaria. Direktflyg och mycket att upptäcka på ön. Väldigt varierande natur mellan norr och söder, folk som bara hänger på playan i söder vet inte vad de går miste om. Fantastiska vägar för LVG också om du vill pröva det. Free Motion är väldigt proffsiga att ha att göra med om man vill hyra cykel eller ha guidad tur, kanske inte billigast men väldigt proffsiga som sagt.

Restips i januari
För januari ska man minst till Kanarieholmarna. Själv var jag i Toscana och cyklade ifjol men på sommartid. Underbar miljö att hoja i! Finns fler som har cykelresor dit, jag åkte med Cykelaptit.

Restips i januari
GoranS skrev:
> Madeira - är det verkligen idealiskt att dra dit
> i januari?

Varför inte? Jag var där 1995 i januari.

Restips i januari
Skogling skrev:
> GoranS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Madeira - är det verkligen idealiskt att dra
> dit
> > i januari?
>
> Varför inte? Jag var där 1995 i januari.

Atlantöarna brukar väl ha huvuddelen av sitt regn senhöst/vinter och jag inbillar mig att Madiera är svalare än Kanareiholmarna. Detta i kombination med att jag inte inte har koll på väderstatistiken och inte har någon egen erfarenhet gjorde att jag ställde frågan.

Tillbaka
Topp