Resultat 08

Resultat 08
IRC Mythos XC är klassiker, fast Twister är iaf. bättre när det är torrt - om det nu är snabba däck för långlopp man söker.

Bra kört allesammans, tänkte på er igår när jag satt med pizzafrukost, smörgåstårtelunch och glasstårtemiddag ;)

Resultat 08
Bara att gratulera alla som tog sig runt!

Fick mot min vilja ställa in, då jag i princip knappt kunnat sova nåt 7 dar i följd...

Känndes rätt trist! För att utttrycka sig milt! ;-(

/Anders

Resultat 08
Laddad till tänderna, gav jag mig ut igår med målet att slå förra årets tid. Nu skulle det ske, målet sub6 var ju så gott som spikat. Några oj, aj, ohhps, sh..t mm senare insåg jag snabbt att det där med 6h var bara att glömma, kanske 7. Efter 6mil tänkte jag ge upp, gud så tråkigt, man fick ju bara gå hela tiden och de få ställena där man borde ha kunnat cykla så var det antingen det ena eller det andra med cykeln. (Typ välja växel efter terrängen var ju bara att glömma, man fick ta den växlen som gick i.) Hade valt Explorer fram och Twister bak, vilket kanske kan verka tokigt, men det fungerade förvånansvärt bra. Det var nog slirigt för det flesta där bak, oberoende mönster.

Om inte min cykelkompis i alla väder hade pushat mig så skulle jag nog ha givit upp i Löttinge. Det visade sig senare att det hade varit oerhört korkat. Några gel senare så blev det ju också mycket riktigt roligt att cykla MTB igen (vilket det ju egentligen alltid är, eller hur?). Ett "snabbt" skutt över Väsjöbacken och målet var i sikte igen. Numera var det helt irrelevant vilken tid det skulle bli, bara att komma i mål var en seger i sig.

Och nu till varför man aldrig skall ge upp i onödan. Man kan ju vinna en cykel. Ja ni läste riktigt jag blev den lyckliga vinnaren av en TREK 8500 disc. Och så ren den var... :-)

Inga flera ursäkter nästa år skall det bli sub6... ;-)

Ses där

//Robban

Resultat 08
Tog mig runt på 7:24, 177:e plats herrar motion; i mitt första långlopp någonsin.

För att citera svärfar som cyklade tillsammans med mig och som har cyklat flera långlopp tidigare (mest FMT):

"Jag har aldrig sett så mycket lera och hästskit i hela mitt liv!"

Det var roligt men tungt, kändes som om man inte fick någonting gratis. Grusvägarna som jag hoppats skulle vara snabba lätta sträckor var tunga även de och de traktorstigar och stigar som fanns var mest lervälling.

Lyckades cykla upp för Vässjöbacken i alla fall - bara för att göra loppets enda ordentliga vurpa på väg ner för slalombacken sen; försökte bromsa i lervällingen och framhjulet försvann med resultatet att jag snyggt voltade och rullade ett par varv ..

Problem med cykeln - backväxeln strulade som tusan pga av all lera. Problem med kroppen, kramp i låren (både fram och baksida) redan vid 50 km cirka. Problemen minskade efter ett par rejäla grabbnävar med saltgurka vid en av depåerna.

På det hela taget var det trots allt ganska roligt men jag har nog aldrig varit så skitig i hela mitt liv ;-) Kul också med alla glada och trevliga cyklister man mötte runt banan.

/AWi

Resultat 08
Jurassic : jag såg dig höja cykeln till skyn ... Den var riktigt fin - en sån skulle jag också vilja ha! :-) Grattis till en oväntad bonus!

/AWi

Resultat 08
Ah fan. Var det du som vann cykeln. Jag gick imål strax innan och stod och suktade när dom annonserade att det var cykel-vinnaren som snurrade in på Stadion. Grattis till cykeln. Jag är inte ett dugg avundsjuk (not).

Resultat 08
Vilket arrangemang, mycket bättre än jag trodde!

Jag hade framförallt problem med greppet på framdäcket. Varenda rot och hal sten blev ett riskmoment och jag vet inte hur många gånger jag välte.

Ser fram emot nästa års lopp redan nu. Ska bara öka träningsdosen, förbättra uppladdningen och tekniken, bättre växeljustering och lite nya prylar (glasögon) så kommer jag kapa mycket tid.. Nu vill jag helst slippa se lera ett tag framöver..

/per - 7.16

Resultat 08
Jurassic Skrev:
-------------------------------------------------------
> Och nu till varför man aldrig skall ge upp i
> onödan. Man kan ju vinna en cykel. Ja ni läste
> riktigt jag blev den lyckliga vinnaren av en TREK
> 8500 disc. Och så ren den var... :-)
>
> Inga flera ursäkter nästa år skall det bli sub6...
> ;-)
>
> Ses där

Grattis till hojjen! Lite avundssjuk är man ju ;-) . Det visar i alla fall att man aldrig skall ge upp!

Lera, lera, lera och sugande grusvägar. Vilken skillnad mot förra året. Python var verkligen pyton! Undrar om Explorer hade fungerat bättre, eller om alla hade samma problem med fästet som jag.

Hade förhoppningen om sub-6, men insåg snabbt att här gällde det enbart att kämpa för att komma imål. "Grusvägsrally". Pyttsan! Med tanke på längden på loppet kombinerat med all lera vill jag påstå att årets lopp krävde sin man/kvinna.

Jag och cykeln var täckta med lera när vi kom imål. Bakväxeln fungerade hyfsat, men framväxeln geggade igen. Innebar att jag fick cykla på mellanklingan fram uppför Väsjöbacken. Snacka om att segdra sig upp, ingen spinning där inte.

Trots allt är jag nöjd med årets lopp. Landade på 6.35. I motsats till förra året lyckades jag hålla mig på en ganska jämn nivå trötthetsmässigt. Kanske beroende på att jag åt bättre denna gång. Jag hade ett par power bars som jag åt cyklandes mellan depåerna.

Resultat 08
Jag tänkte på er när det regnade som värst! Det hade dock varit kul att vara med men jag har inte grövre sulor än Twister så det hade varit jobbigt. Grattis Hjalmar! Grattis Kaijan för att du klarade att gå i mål i lervällingen!

Resultat 08
per å - "lite nya prylar (glasögon)"
Jo tjena de var kul å ha i ngn halvtimma innan de var ojälpligt nergeggade. Skulle behövts så där film som mc-crossförerna använder :)
oscar

Resultat 08
Gratis till cykeln Jurrasic, den såg fin ut och jag är avis!

DNF, men det var ju första MTB-tävlingen ever.
Facit:
-sprucken hjälm (vilken ... smäll:-)
-tappade cykeldatorn
-grus i ögonen bra tillsammans med linserna:-)
-brydde mig aldrig om att vända skovlarna
rätt väg (för lera) eftersom det är ju bara lite
stig och mest grusväg, bättre att satsa på lågt
rullmotstånd ..... öhum
-gick in i väggen efter 3.27 sedan var det bara att
sänka takten.
-kom försent till Väsjöbacken:-((((hade krafter
kvar att forsätta, men, men).

Hade kul ändå (det viktigaste) och tänker köra nästa år igen.

Jätte bra arrangemang tyckte jag. Depåerna och flaggvakterna
funkade jättebra. Det värmde att dom flesta flaggvakterna stog
och hejade när jag kom farande (nåja lite fartvind hade jag
ändå).

Resultat 08
Det vara jag som blev tacklad in i talllen vid typ 15 km. Det bliev inga allvarliga skador, bara mjukdelar fick jag reda på efter en förmiddag på SÖS. (Pallade inte med kön på söndageftermiddag)

Vill även påpeka att jag anser att det är dumt att byta spår i "klunga" i en snabb utförsklöpa, speciellt om man inte ser sig för innan. Dessutom finns att tjäna där. Vill man avancera finns många möjligheter till det under ett så långt lopp utan att äventyra liv och lem för sig själv och andra.

Resultat 08
Ja det såg inte skönt ut missade precis den smällen som tur var. Bra att du inte fick några allvarligare skador. Själv lyckades man avancera till en 9 plats efter mycket stök med tiden 4:44:16 så man får väll vara nöjd. Det var ganska kul med lite lera i alla fall när man väll börjat cykla.

Resultat 08
Trött i kroppen öm rumpa och jävligt glad. Jag kom på 160 plats i min första tävling (41 hm). Vem kunde tro det, när jag låg på sös för två månader sedan med brutet nyckelben.
Jag började cykla igen den 24/8. Nästa år blir det mer än en månads träning och fler tävligar.
Grattis alla som kom i mål och stort tack till arrangörerna.

Resultat 08
Så här kan en cykel också se ut efter en söndagstur från Arlanda till Stadion ;-)) .

lerig-cykel.jpg

Resultat 08
helt rätt, så där skare se ut :D det är mountainbike vi syslar med. ska ju synnas att man varit i skogen

Resultat 08
Fortsätter på temat, med en liten detaljstudie i lerig cykel (ser ganska vackert ut tycker jag):

lerigt1.jpg

lerigt2.jpg

lerigt3.jpg

lerigt4.jpg

Nej, jag har inte orkat/haft tid att göra ren cykeln än... =)

Konstigt nog bråkade växlarna nästan inget alls under loppet.

Resultat 08
Jag gav upp.

Har skruvat isär cykeln och byter ram, den gamla ramen
är för lerig, bortom all räddning:-) När jag har gjort
rent alla delarna monterar jag tillbaks dom på en
Specialized StumpJumper XC Comp från 2000:-DDDDD

Resultat 08
Jerry Skrev:
> Jag gav upp.
>
> Har skruvat isär cykeln och byter ram, den gamla
> ramen
> är för lerig, bortom all räddning:-) När jag har
> gjort
> rent alla delarna monterar jag tillbaks dom på en
> Specialized StumpJumper XC Comp från 2000:-DDDDD
>
> ---------------------
> Time ... enough!

Varför gav du upp?

Resultat 08
Försökte bara vara rolig.

Gamla ramen är står nytvättad och blänker i badkaret
efter en omgång med varmvatten och såpa och skurborste.

Fast det tog lite tid må jag då säga att få rent allting.

Nya ramen sitter på mekstället och väntar på att delarna
ska torka innan jag börjar montera dom.

Resultat 08
Resultatlistan finns väl bara för Tävling och Motion? någon speciell Elit lista kan jag inte hitta på Emit.

Resultat 08
gud vad alla kör fort här på happy!
själv kom man på 37 plats i HT o 60 plats totalt. tiden blev på 5.38, men jag är faktiskt skitnöjd!
hade tänkt någonstans runt 6.30 så man får vara nöjd!

Resultat 08
Det är väl ingen som har sagt att det finns någon kvalificeringstid för att vara med här? Desto fler som cyklar desto bättre!
Sikta på att slå din egen tid nästa år istället. Det finns helt enkelt för många "kanonkulor" som cyklar fortare än jag någonsin kommer att göra.........
dp

Resultat 08
Micke P Skrev:
> Resultatlistan finns väl bara för Tävling och
> Motion? någon speciell Elit lista kan jag inte
> hitta på Emit.
>

Antar att du syftar på mitt inlägg. Någon måtte ha påtalat det för nu är det mycket riktigt bara två listor.

/C

Resultat 08
Någon som vet vid vilka km de olika tiderna är tagna? Den andra borde vara vid Väsjöbacken. Har för mig att jag passerade en antenn precis innan depån, stämmer med tiden också.

/Lars

Resultat 08
Jag måste bara säga att jag tycker att ni alla är jätteduktiga!!

Det var mitt första lopp och jag var sjuk hela veckan innan... Tänkte som så att jag har ju betalt så jag åker dit och ser hur det går.

Vid starten började jag bli lite nervös... Skrev sms till en kompis om att alla ser ut som proffs ju och det regnar.

Regnet glömde jag snart bort men motivationen blev lite nertaggad då jag kom till kraftledningsgatan där det efter många cyklister var som ett träsk...

Men jag kom fram till Väsjöbacken med 12 minuter till godo och kom fram till stadion som eh... fem från slutet på 8:59 plats 281 i min grupp tror jag..

Min gamla Mongoos från 94 med xt och michelindäck klarade sig utan punka eller växeltras! Jag är positivt överraskad!

Den första antennen var väl vid domarudden och sen väsjbackens topp och sen på stadion.

Nic

Resultat 08
Någon som vet hur man hittar fram till mellantider på www.emit.nu ? Jag har letat som attan utan att hitta. Det vore väldigt intressant att se dem.

/Arne

Resultat 08
Nic Skrev:
> Jag måste bara säga att jag tycker att ni alla är
> jätteduktiga!!
> kom fram till stadion som eh... fem
> från slutet på 8:59 plats 281 i min grupp tror
> jag..
Respect!
Jag hade fejkat punka och låtit dom fyra som var efter gå förbi...

Resultat 08
Damnit, jag som hade tänkt att utse mig själv till sämst på happy, men missade det med 26 minuters marginal. Inte ens nära!

Nic, jag skulle vilja säga att du får Happymtb:s stora hederspris i form av en fet klapp på axeln och ett STORT grattis till ett väl genomfört lopp!

Resultat 08
Tack FREAK,
Det verkar som om de gamla resultaten var buffrade i min Web-läsare vilket gjorde att jag inte såg några mellantider. Nu funkar det. Tog dom inte fler mellantider?
/Arne

Resultat 08
Så det var du Markus som satt med slangen i knät och lyssnade efter pys??

Jag startade från väsjöbacken med kvastarna i nacken och kände mig som en elev på uppkörning dem dem efter!! Lyckades dock komma ifrån dem.

Tacka så mycket ekis!! Det kändes jäkligt bra att får cykla in på stadion!

Vet några tjejer som fick höra att snöret var vid 18 de slappade lite för mycket och missade oxå med en 20 min. De grät!...

Idag blev cykeln smutsig igen... Kändes rätt bra!! Jag som mest bara kört asfalt och grus!

//Niclas

Tillbaka
Topp