Resultat Bockstensturen

Resultat Bockstensturen
Någon som har resultaten eller rättare de första placeringarna. Förstår att det varit en blöt tillställning. Som här kanske?

Bilagor

• morfar i vattnet.jpg
    morfar i vattnet.jpg
    57.3 KB · Besök: 32
Resultat Bockstensturen
Jo de var blött och mycke backar, min cykel har aldrig varit så skitig
Jag måste nog låta det gå en vecka innan jag säger att de var roligt :)

Resultat Bockstensturen
Ja, det var riktigt tungt. Så långt bak som jag låg var det riktigt ler-rally bitvis.

Fick kramp efter 4 mil (hur fan det nu kunde komma sig), som höll i sig i nästen 3 mil. De sista tre var riktigt roliga.

//Erik

Resultat Bockstensturen
Senast redigerad av en moderator:
Resultat Bockstensturen
Precis lika jävligt som förra gången. Bra arrangemang men gyttjebad. Banan hade mått bättre av om folk inte är rädda för vatten utan bara kör rätt igenom. nu var det oftast spår kors och tvärs i de leriga partierna vilket gjorde det ännu jobbigare. Jag kroknade hårt efter fem mil men kom igen efter en timma. Missade dock mitt mål med ca. 30 minuter (körde på 5.42) men är hyfsat nöjd ändå...

Resultat Bockstensturen
Efter list snabba kalkyler så var snitt tiden iår för herr motion 31 minuter längre än förra året, så om du missat ditt mål med ca 30min så kan du skylla på att det varit blötare/tyngre i år =) Det gör jag iaf ;-)

Resultat Bockstensturen
Jobbigt men kul, oj vad många lerhål det var. Jag hade 13 minuter långsammare tid(5.21) än senast men 200 placeringar bättre så det gick väl rätt så bra trots allt. Köerna var längre i duschen än i skogen.

Resultat Bockstensturen
Vem behövde duscha efter regnskuren runt 16.00 (då var man i mål som tur var)? Jag tackar för tipset om tidsförskjutningen, blev lite nöjdare när jag såg min placering, bara att ladda hårdare tills nästa år.

Resultat Bockstensturen
mangan77 skrev:
-------------------------------------------------------
> 5.38 blev tiden för mig denna första gång. Så
> ni säger att jag skulle kunna kapa den med 30
> minuter? Trevligt! :)

En av de festligaste grejjerna i söndags var medtävlarna på banan som man träffade ett antal ggr.

Det låter som om vi borde ha åkt om varann ett par ggr, jag kom in strax före dig (5.33). Du måste ha kört om mig i ett par uppförsbackar. Jag knallade runt med en Nicke Nyfiken-tröja, röd CB och en svart Merida.

//Erik

Resultat Bockstensturen
> Jag knallade runt med en Nicke Nyfiken-tröja,
> röd CB och en svart Merida.
>

Ha Ha! Jag var förkyld så fick står och hejar med kompisarnas flickvänner istället. Det var oss som hejade 'Nicke' 'Nyfiken' varje gång ni cyklade förbi oss!

Resultat Bockstensturen
> Ha Ha! Jag var förkyld så fick står och hejar
> med kompisarnas flickvänner istället. Det var
> oss som hejade 'Nicke' 'Nyfiken' varje gång ni
> cyklade förbi oss!

Det där räddade min dag - det vände för mig nånstans strax efter att ni tjoat.

Vi var fyra stycken som körde, och vi hade rätt kul åt det där i bilen på väg hem. Stort tack från oss allehop.

//Erik

Resultat Bockstensturen
Hmm, mycket möjligt. Vet att jag hängde på en grupp i slutet tills jag inte riktigt orkade längre. Var lite jobbigt sista milen.

Själv körde jag med en Giant Reign FS i silver. Hade även en liten stänkskärm fram och blå-grå CB.

Resultat Bockstensturen
Ett stort tack till våra tjejer med huligantutorna och vilda hejarrop.
Det är ni som höjer den annars ganska låga moral men har i mitten av bergsprisbackarna :)
Konstigt att inte fler sambos/bättre hälfter dyker upp som stöd för sina galna cyklister.

Någon som kom i mål innan regnet och tyckte det var jobbigt ?
Try åtta och en halv f**ing timme i ösregn ! :)

Resultat Bockstensturen
Har försöpkt få med min sambo i backarna men hon är nog less på att passa två barn när jag är ute och "leker". Skall jobba på det tills nästa år. Som kuriosa har min far (snart 70) blivit jätteintresserad och ställde upp som chaufför i somras så att jag fick sova. Detta är samma person som frågade om jag inte kunde köra min lätta MC till hockeyträningen när jag bodde hemma (jag var målvakt och hade utrustningen hemma kan tilläggas), tiderna förändras...

Tillbaka
Topp