Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jävla snygg cykel :) jag har en likadan ;)Jag råkade köpa en ny cykel idag...
Visa bilaga 820173
Hiss!Risk för OT och detta inlägg ska till Symaskinstråden, men hittade en matchande messengerbag från Eastpak jag tänkt klippa&sy till styrväska! Hiss eller diss? Visa bilaga 820177
Hissen upp!Risk för OT och detta inlägg ska till Symaskinstråden, men hittade en matchande messengerbag från Eastpak jag tänkt klippa&sy till styrväska! Hiss eller diss? Visa bilaga 820177
Sjukt snygg lack på den Univegan!Risk för OT och detta inlägg ska till Symaskinstråden, men hittade en matchande messengerbag från Eastpak jag tänkt klippa&sy till styrväska! Hiss eller diss? Visa bilaga 820177
Kolla hur Restrap fäster sinaTack för hiss! Nu ska jag bara hitta bra sätt att montera på! Lite 3d print & lite sy blir nog prima!
Har ni några idéer ni kanske sett på obskyrda cykel-diy-forum?
Hoppas du prutade!Jag råkade köpa en ny cykel idag...
Visa bilaga 820173
Jag betalade 2500. Det får jag nog tillbaka på växlar, sadel och vevparti. Rimligt?Hoppas du prutade!
Jag gjorde på den tiden då det begav sig med branta vinklar och smala styren. Barends + gripshift + stl 12 på händerna -> bromshandtagsfästen precis innan styret började bli för tjockt för fästena.Nåt äkta huvve som kör gripshift och barends? Jag är inte där än. Bytes mot ett brett styre/bortskänkes mot porto
Jag betalade 2500. Det får jag nog tillbaka på växlar, sadel och vevparti. Rimligt?
Tänker du för att mellanklingan är en annan? Kompletta i det skicket ligger ute för runt 1500.Växlarna är XT M739 så runt 300kr för bakväxlen, 200kr för framväxel och ca 500 för växelpodsen. Vevparti är svårt att sätta pris på då den inte är helt original. 700? Sadel är Biltema så 50kr. Inte helt break even med andra ord.
Samlare vill ha kompletta grejer och vanligt folk lägger inte 1500 för en udda vintage vev. Finns en förklaring till varför dom ligger ute till det priset, dom säljs aldrig. Tråkigt men sant. Dom går i fint skick för mellan 800-1200 men då är dom kompletta med lull-lull.Tänker du för att mellanklingan är en annan? Kompletta i det skicket ligger ute för runt 1500.
Haha ja sadeln får åka till återbruket! Den här pärlan fick jag med
Stämmer. Mest önsketänk då jag inte riktigt hade plats i budgeten för en ny hojSamlare vill ha kompletta grejer och vanligt folk lägger inte 1500 för en udda vintage vev. Finns en förklaring till varför dom ligger ute till det priset, dom säljs aldrig. Tråkigt men sant. Dom går i fint skick för mellan 800-1200 men då är dom kompletta med lull-lull.
Med den sadeln då är du och nuddar break even..
Oh, I know that feeling too well...Stämmer. Mest önsketänk då jag inte riktigt hade plats i budgeten för en ny hojeller i förrådet för den delen..
Cool sadel. En fin Coda står nog rätt högt i kurs.Tänker du för att mellanklingan är en annan? Kompletta i det skicket ligger ute för runt 1500.
Haha ja sadeln får åka till återbruket! Den här pärlan fick jag med
Ämen fyfan vilken grannCool sadel. En fin Coda står nog rätt högt i kurs.
Jag har denna som ska på min Cannondale som inte är helt olik din.
Visa bilaga 820262
Har du cykeln den satt på så har du en raritet...Cool sadel. En fin Coda står nog rätt högt i kurs.
Jag har denna som ska på min Cannondale som inte är helt olik din.
Visa bilaga 820262
De satt väl på Caad5 eller F2000 med Volvo dekaler runt slutet 90 talet eller början 2000 talet.Har du cykeln den satt på så har du en raritet...
De satt väl på Caad5 eller F2000 med Volvo dekaler runt slutet 90 talet eller början 2000 talet.
Har inte en en sån tyvärr men en något lägre specad Caad3 från samma tidsera.
Har kikat omkring lite och skulle vilja komma så nära decaleur som möjligt där väskan främst hakas på och ev en rem runt HT, två runt styre + en HT blir fippligt vid pendling.Kolla hur Restrap fäster sina
Buuuuu, skrytmåns!Jag verkar inte riktigt läst ditt inlägg haha. Nu lät det mest som skryt
Även på ramväskorna jag sydde!!Buuuuu, skrytmåns!
Jag hade också den modellen/årgången. Sedan blev det en Alpina Team som nån jävel tog ifrån mig. Ska leta reda på bilderna på den.Risk för OT och detta inlägg ska till Symaskinstråden, men hittade en matchande messengerbag från Eastpak jag tänkt klippa&sy till styrväska! Hiss eller diss? Visa bilaga 820177
Grymt!! Tjusiga väskor du skrytmåns!Ska du hålla på sådär får du bild också!!
Även på ramväskorna jag sydde!!
I andra tråden nu ;)Udda styrlager på den där. Har du närbild?
Sålde ett Kooka-vevparti nyligen med helt udda klingor för 2,200.. just saying. Tycker du är lite väl konservativ, det finns en större marknad än bara lilla Sverige ocksåSamlare vill ha kompletta grejer och vanligt folk lägger inte 1500 för en udda vintage vev. Finns en förklaring till varför dom ligger ute till det priset, dom säljs aldrig. Tråkigt men sant. Dom går i fint skick för mellan 800-1200 men då är dom kompletta med lull-lull.
Med den sadeln då är du och nuddar break even..
Sålde ett Kooka-vevparti nyligen med helt udda klingor för 2,200.. just saying. Tycker du är lite väl konservativ, det finns en större marknad än bara lilla Sverige också
Jag virade slang runt och spände fast med rem runt styrröret. Tycker den ligger ganska still!Grymt!! Tjusiga väskor du skrytmåns!
Ja jag har 8mm rostfritt rör jag funderat på att bocka till, hoppar den runt och gnager sönder styret eller hönger den på sin plats?
Håller med!England försvann ju pga Brexit men Tyskland, Spanien samt Canada är OK fortsatt för vintage MTB pryttlar.
Jag gav 1300:- får min inköpt förra åretJag betalade 2500. Det får jag nog tillbaka på växlar, sadel och vevparti. Rimligt?
Riktigt ball, bra bygge! Är det 26”-däck eller större?Premiärtur med sommarsulor på vinterns projekt, något bättre än med dubbdäck. Blir min pendlings, snö/is och glidarhoj.
Visa bilaga 821027
Tack! 26tumRiktigt ball, bra bygge! Är det 26”-däck eller större?
Jävlar vad rolig den blev. Jag har lovat bort den men alltså fan... jag vill nog ha den kvar... Fick direkt dumma tankar om att cykla Cykelvasan på den. Den är ju så lätt och smidig! och så har killarna vuxit ur sina 27,5-or så de tar nog min och frugans 29-oroch då måste ju jag ha någonting att cykla på själv...
@Tob däcken blev skitsnygga! Jag fick bort all smuts på det ljusa med en trasa med träolja
Nu skulle jag bara vilja ha bort framväxeln, ett vevparti med kortare vevar (sitter 175 på den nu...) och möjligen 1x10...? Eller behålla den som den är...? (Jo, sadeln ska bytas, jag har en som passar bättre stilmässigt också...
Pedalerna ja. Man tar vad man haver, vem kan se vad det är för några?