Revoloop fatbike slang!

Stuvarn

Aktiv medlem
Revoloop fatbike slang!
Verkar ju som dom finns att köpa igen är lite nyfiken på om nån har testat?

Är lite skeptiskt då jag köpte dom superlätta Schwalbeslangarna när dom kom till min mtb å båda gjorde jag sönder vid monteringen sen drogs dom väl tillbaka?
Det verkade som slangen inte ville gå ner i fälgen utan båda ventilerna drogs sönder vid pumpningen!

Bilagor

• revoloop-tube-fatbike-26-revoloopblue-fat-sv-40-mm.jpg
    revoloop-tube-fatbike-26-revoloopblue-fat-sv-40-mm.jpg
    25.7 KB · Besök: 34

Miracle

Aktiv medlem
Revoloop fatbike slang!
Det är ett helt annat material, om jag fattat rätt. Så det borde funka bättre, kan jag tycka. Ska nog testa nå tag framöver jag med. :)

frid!

Boman92

Medlem
Revoloop fatbike slang!
Jag har kört/kör sånna, Fick pyspunka för kanske 2 månader sen på bakdäcket och då åkte en vanlig slang i för att jag ej har lappar att laga den. Har kört kanske 6-8mån på slangarna! Kändes som dom höll bättre än en vanlig slang då jag har fått ett par hårda genomslag i bakdäcket utan att jag fått punka, Beställer antagligen ett par igen mot hösten/vintern så har jag en extra när det behövs :) Nu cyklar jag fatbike 3-4gånger i mån då jag köpte en ny fulldämpad cykel istället.

Martinmat

Aktiv medlem
Revoloop fatbike slang!
Lite nyfiken på att höra vad ni tycker om dessa? Å hur är känslan med dem vid låga tryck jmf med slanglöst? Funderar på att ev köra med sånna i vinter på dubbdäcken då de inte är tubeleSs ready

Fransosen

Aktiv medlem
Revoloop fatbike slang!
Utöver det så upplevde jag att cykeln rullade fint med dessa slangar! Om de hade varit mer pålitliga så hade jag självklart fortsatt köra med dem!

Revoloop fatbike slang!
Jag körde Revoloop ett halvår och när dem höll var dem lika fina som slanglöst. Men det blev väldigt ofta snakebite när jag körde med lågt tryck så nu är dem reservslangar i ryggsäcken.

Fransosen

Aktiv medlem
Revoloop fatbike slang!
Blev nästan sugen på att köpa två nya Revoloop slangar och hoppas att de fungerar bättre denna gång! Viktbesparingen och det minimerade rullmotståndet lockar :rolleyes:

Köp & Sälj

Topp