Richmond sl team 2

• Trådstartare Trådstartare kca
  • Start datum Start datum

kca

Ny medlem
Richmond sl team 2
Hej!
Vill kliva in i MTB träsket och funderar på denna

http://www.teamsportia.se/produkter...ike-26-29/richmond-sl-team-20-29#.U9Vbw32ey2c

eller samma cykel fast 27,5... är Richmond något att ha överhuvudtaget, vill ha lägst deore samt luftgaffel, det är mina krav.

jag har sökt och hittat denna tråd
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2299496/2299549

men det ger inte riktigt svar på om det är en bra cykel till det jag vill cykla...
Jag har tänkt att ge mig ut på gamla skogsvägar, stigar och mtb-leder, har som mål att köra några lopp så småningom, sugen på cykelvasan som en början, sen vet man aldrig vad det utvecklas till..

Tacksam för tips ang denna cykel,
Jag har nog läst igenom varenda nybörjartråd och "första mtb tråd" som finns på happy
så canyon och bike discount bl.a har jag sneglat på med men det skulle vara fint att köpa första cykeln på hemmaplan...
Tack igen...

Richmond sl team 2
Innan jag köpte cykel förra året försökte jag kolla upp Richmond. Det är konstigt att TeamSportias husmärke inte genererar mer åsikter på nätet. Enligt dem själva är det populära cyklar i Norge. Jag hoppade över Richmond pga udda gaffel och bristen på omdömen.
Var på väg att köpa en White 29 men missade sista rea-exet i min storlek. Det blev till slut en Cube LTD Race med bra spec för mig. Köpte från Tyskland på rea för 7700 inkl frakt.
En viktig aspekt är service men jag är lyckligt lottad och kan serva på flera märkesoberoende verkstäder.

Richmond sl team 2
Ja brist på åsikter och omdömen på nätet är det som har gjort att jag inte har köpt än...
nu har jag nog bestämt mig för att det blir en canyon ändå, ska bara bestämma mig för vilken...
grand canyon al 5.9 eller 6.9
frågan ärom det är dumt att beställa nu, tänker på att det inte borde vara länge kvar innan 2015 modellerna kommer.
vänta på en sådan, köpa en -14 nu eller hoppas på att hitta utgående till ännu bättre pris snart men dom kanske säljer det dom har utan att dumpa priser inför nytt modellprogram??? Erfarenheter kring det?? Jag vill ju komma igång och cykla innan vintern slår till, väntar jag för länge så blir det ju dåligt med cykling innan vårkanten...

Tillbaka
Topp