Postar väl här också då... :-)
Hej hej! Är hemma jag med nu, käkade precis lite pasta. :-9 Får bli en kort RideReport här, bilder kommer också så småningom när Skalman har orkat ta sig till datorn igen. :-)
Det var kanonfint väder ända från start, solsken och runt +25C. Vid Franssons var det väl 4-5 cyklister när jag kom dit 17.27. Efter knappt tio minuter så var vi 15st!!! Det är inte illa för en torsdagskväll, trots pågående Göteborgskalas! ;-) Vi drog iväg ca 17.45, mot Härlanda tjärn, sedan mot soldatängen och därefter mot den slingriga "snirkesnorken"(som Dick och Patric kallar den, bra namn!) som ansluter till Bohusleden. Strax innan Kåsjön så mötte vi Skalman och Co, han stod där och fotade när vi kom. Tog några bilder, men cyklisterna tog ju aldrig slut. "- Hur många är ni egentligen??" ropade han. :-D Nu var vi 18st, blev till att räkna in alla här och där när vi stannade, men det gick ju bra. Ingen kom bort, tror jag?
Stigarna fram till Jonsered var fina, torra och snabba. Åskan mullrade lite hotande innan Jonsered, vi fick några regnstänk på oss men ingen riktig regnskur. Solen sken då med faktiskt, trots regndropparna. När vi kom längre fram till Lerum så såg vi att det hade regnat rätt bra på sina ställen, vi klarade oss undan regnet alltså.
Sedan var det dags för de beryktade backarna bakom Aspen, Himalaya backarna. Det var kämpigt, fast nu var det rätt bra fäste där tack vare den lilla regnskuren. Alla kom uppför backarna, på ett eller annat sätt. ;-) En paus vid Torpet Freden gjorde susen innan vi drog vidare nerför de snabba slingriga grusvägarna tillbaka till Jonsered. Sedan var det asfaltstramp hemåt, i solnedgången, +24C eller nåt, lätt medvind i ryggen, samt en massa glada Happyiter! Kan det bli bättre? :-)
Turen tog nästan exakt fyra timmar, Franssons t.o.r. Nu hoppade vi över badet i Aspen, då alla verkade ivriga på att klättre uppför Himalaya backarna. Vi får ta ett dopp i det blå nästa gång då. Tack alla som kom och cyklade, snart kör vi igen!
/Leo