Ride with Pride
Imorgon är PrideParaden.
Till alla er som inte bara vill snacka om attityder här på Happy utan vill visa er solidatritet med homo- eller bisexuella eller transpersoner och som vill verka för ett öppnare klimat både inom idrottsrörelsen och samhället:
Ride with Pride är en grupp stolta cyklister som kommer att köra i PrideParaden imorgon lö med start kl. 14 från Humlegården Engelbrektsgatan). Alla deltagare måste vara på plats senast 13.00
Vår plats i tåget är längst fram direkt efter motorcyklisterna.
Paradvägen är:
Engelbrektsgatan - Birger Jarlsgatan - Stureplan - Kungsgatan -
Sveavägen - Sergels torg - Hamngatan - Kungsträdgården - Strömbron -
Skeppsbron - Slussen - Södermalmstorg - Hornsgatan - Ringvägen -
Tantolunden.
Om du vill vara med så samlas vi iförda cykelkläder, hjälm och på valfri cykel kl 11.30 vid korsningen Sturegatan/Humlegårdsgatan för att sen inta egen medhavd picknick/lunch mitt i parken. Det finns en gräsmatterondell mitt i parken där jag tänker att vi sätter oss så att ev. eftersläntare hittar oss.
Varför gör vi detta? För att verka för ett öppnare samhälle och
idrottsrörelse där ALLA är välkomna!
Till alla er som inte bara vill snacka om attityder här på Happy utan vill visa er solidatritet med homo- eller bisexuella eller transpersoner och som vill verka för ett öppnare klimat både inom idrottsrörelsen och samhället:
Ride with Pride är en grupp stolta cyklister som kommer att köra i PrideParaden imorgon lö med start kl. 14 från Humlegården Engelbrektsgatan). Alla deltagare måste vara på plats senast 13.00
Vår plats i tåget är längst fram direkt efter motorcyklisterna.
Paradvägen är:
Engelbrektsgatan - Birger Jarlsgatan - Stureplan - Kungsgatan -
Sveavägen - Sergels torg - Hamngatan - Kungsträdgården - Strömbron -
Skeppsbron - Slussen - Södermalmstorg - Hornsgatan - Ringvägen -
Tantolunden.
Om du vill vara med så samlas vi iförda cykelkläder, hjälm och på valfri cykel kl 11.30 vid korsningen Sturegatan/Humlegårdsgatan för att sen inta egen medhavd picknick/lunch mitt i parken. Det finns en gräsmatterondell mitt i parken där jag tänker att vi sätter oss så att ev. eftersläntare hittar oss.
Varför gör vi detta? För att verka för ett öppnare samhälle och
idrottsrörelse där ALLA är välkomna!


