Ride with Pride

Karin T

Ny medlem
Ride with Pride
Imorgon är PrideParaden.

Till alla er som inte bara vill snacka om attityder här på Happy utan vill visa er solidatritet med homo- eller bisexuella eller transpersoner och som vill verka för ett öppnare klimat både inom idrottsrörelsen och samhället:

Ride with Pride är en grupp stolta cyklister som kommer att köra i PrideParaden imorgon lö med start kl. 14 från Humlegården Engelbrektsgatan). Alla deltagare måste vara på plats senast 13.00

Vår plats i tåget är längst fram direkt efter motorcyklisterna.

Paradvägen är:
Engelbrektsgatan - Birger Jarlsgatan - Stureplan - Kungsgatan -
Sveavägen - Sergels torg - Hamngatan - Kungsträdgården - Strömbron -
Skeppsbron - Slussen - Södermalmstorg - Hornsgatan - Ringvägen -
Tantolunden.

Om du vill vara med så samlas vi iförda cykelkläder, hjälm och på valfri cykel kl 11.30 vid korsningen Sturegatan/Humlegårdsgatan för att sen inta egen medhavd picknick/lunch mitt i parken. Det finns en gräsmatterondell mitt i parken där jag tänker att vi sätter oss så att ev. eftersläntare hittar oss.

Varför gör vi detta? För att verka för ett öppnare samhälle och
idrottsrörelse där ALLA är välkomna!

Ride with Pride
Oj, skitbra idé. Jag har haft planer på att cykla med i tåget i flera år men aldrig kommit iväg.
Nu ser min lördag lite körig ut, men om jag lyckas tänja på tiden cyklar jag med.
Kanonbra.

Ride with Pride
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vågar inte skriva i den här tråden.

Försent!

Låter rätt coolt, om jag inte är i annat län för att träffa Klonen.

Ride with Pride
Skogling skrev:
> Jag vågar inte skriva i den här tråden.

Humor! :)

Ride with Pride
Om du/ni inte hinner till 11.30 eller 13 eller i tid innan 14, går det kanske att haka på tåget under paradens gång om du kan tränga dig igenom den massiva muren av publik.

Den här tråden är bara för dem som vågar... ;-)

Välkommen ut!

Ride with Pride
Jag har gått i tåget i flera år, men inte vågar jag ta med min hoj och visa upp den för happyiter för det. Det är ju något helt annat.

Ride with Pride
mzi skrev:
> Jag har gått i tåget i flera år, men inte
> vågar jag ta med min hoj och visa upp den för
> happyiter för det. Det är ju något helt annat.

Svepskäl. Erkänn nu: du har inga cykelkläder!?!

Ride with Pride
baby fat skrev:
> Svepskäl. Erkänn nu: du har inga cykelkläder!?!

Det också. Och igår gjorde jag en kalasvurpa på väg hem från krogen genom Fatbursparken så jag kan inte heller cykla med stolthet idag. Ska nog ta det lugnt och slicka mina sår. Kanske ska ta en tur förbi affären och köpa ett par snygga bibar ändå?

Ride with Pride
cyklisternas låga deltagarantal slogs bara av finnarnas och "katolska präster som inte är pedofiler". Mitt fel. jag borde cyklat/gått i båda första men drack öl och drog bögskämt på en sylta i stället.

Ride with Pride
Jag lägger inte upp några bilder iaf, även om dom som demonstrerade tyckte det var självklart att deltaga så tycker jag att dom själva kan få avgöra om dom vill bli outade på happy...
Kul var det iaf att ni cyklade, även om jag hade hoppats att det skulle vara fler (fast jag stod vid Mariakyrkan så det kan hända att alla inte orkade köra hela sträckan i snigelfart?) :-) T

Ride with Pride
Hej

Ja det var en helt enorm känsla att vara med och cykla i paraden. Jag har väl aldrig cyklat en
så kort sträcka på så lång tid, (och jag är inte så snabb i vanliga fall :-) )
Vi såg det som ett lågintensivt pass med väldigt hög puls :-)

Tjejerna sa till mej att när vi kommer till Söder, det är då det hela börjar och det
stämde verkligen. Känslan av värme och gemenskap var helt enorm, speciellt när vi passerade
Hornsgatspuckeln. Helt Otroligt, ett minne för livet!!!

Det känns riktigt skönt i hjärtat att jag var med och visade att jag bryr mej.

Ride with Pride
Jag såg er vid Gamla Stan strax innan Slussen. Varmt som fan var det, och det låga tempot gav väl inte direkt någon fläkt va? Ni var jättefina allihopa, fast komlett Phonak-teamoutfit på en terrängcykel... Hmmm. :-)

Tillbaka
Topp