Riksgränsen - Rombak

Riksgränsen - Rombak
Hej,
Är det någon som cyklat denna Rallarväg, och dessutom cyklat tillbaka till Riksgränsen, som kan berätta om det finns väg hela vägen från Rombak eller är det stigcykling som gäller till E6?
Finns det någon BRA karta online för att se hela sträckan?

Tack på förhand.

Riksgränsen - Rombak
Jag har cyklat den från byn på norgesidan ner till rombacksbottn och tillbaka och det är ju inte riktigt väg utan stig/minigrusväg.

Bäst att köpa fjällkartan BD6.

Vacker tur.

Riksgränsen - Rombak
Har cyklat sträckan några gånger men tror inte att det går komma vidare från Rombaksbotn. Alternativen är att antingen ordna en båt som hämtar upp i Rombaksbotn eller cykla samma väg tillbaka längs rallarleden till Björnfjell.

Riksgränsen - Rombak
Jag har för mig att båten som gick två ggr i veckan förut har slutat gå så det är väl båttaxi eller cykla tillbaka som gäller. Det är en rätt rolig vända, men jag kan gissa att den är seg att hoja tillbaka.

Riksgränsen - Rombak
Vad jag vet måste du tillbaks samma väg upp igen. Jag var inne och paddlade kajak vid vraket inne i Rombaksfjorden - https://www.google.se/maps/place/68...!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d68.408212!4d17.81155 - för några dagar sedan, och jag har svårt att se att det skulle gå att på något sätt ta sig längs med fjordkanten till sildviksveien som leder in mot där vraket ligger, och det är närmaste/enda vägsträckningen vid havsnivå.

Googlar jag på "båt rombak" får jag fram det här - http://booking.visitnarvik.com/no/s...nsport-fra-rombaksbotn-til-narvik/showdetails - 400 kr till Narvik, eventuellt extra för cykel: "NB! Har du med sykkel, må dette avtales på forhånd i hvert tilfelle."

Jag ska faktiskt cykla ner dit själv i helgen har jag tänkt, och ska tillbaks upp till Gränsen igen dagen efter. Hmm... eller så tar jag den där båten... får se. Sjukt fin tur iallafall. Utemagasinet tror jag det var hade en artikel förra sommaren om att cykla hela rallarvägen från Abisko ner till Rombak, med en avstickare upp på Låkta.

Riksgränsen - Rombak
Hej,
Är det någon som cyklat denna Rallarväg, och dessutom cyklat tillbaka till Riksgränsen, som kan berätta om det finns väg hela vägen från Rombak eller är det stigcykling som gäller till E6?

Tack på förhand

Hej,

Tack på förhand.
Är det någon som har gått eller cyklat med start i Riksgränsen? Någon som vill peka ut startpunkten på en karta så att jag kan kika närmare på sträckan? Vet ju att den går förbi gränsen men jag är osäker på exakt var den startar mot norgehållet. På kartorna finns ju flera stigar.

Tillbaka
Topp