Jag har knölat till min fälg av samma typ men årsmodell 2018...nybörjare på fälgknölning och har ändå en Rimpact-korv i. Måste nog börja ha lite högre tryck. Har kört ca 1.2 bar bak, men har nog börjat stå på betydligt hårdare och vågar hoppa och droppa lite mer.
Hade en liten bula sen innan, men har nyligen fått till en större:
Det håller fortfarande tätt, men kastar kanske uppåt 2mm. Ekrarna på motsatt sida som jag ritat rött på är märkbart lösare och ett par intill på bucklans sida är nog lite hårdare.
Jag har som sagt ingen tid erfarenhet av knöliga fälgar. Hur orolig ska man vara?
Jag har inte lärt mig justera och kan inte byta fälg själv än i alla fall och kommer inte hinna i sommar. Drömmer lite om att lära mig och har sparat ett gammalt pendlarhjul att ev öva på i vinter.
Men som läget är..? Kommer det att vika sig om jag inte gör något?
Funderar som tidigare skribent på om jag ska se om Trek fortfarande har något likadant (nya versionen) hemma med xD (om man inte kan köpa utan och flytta bodyn).
Drivlinan är lite sliten. Ska se om det går att växla kedja en gång till. Sen hade jag funderat på att byta till Shimano så långt det går när växeln ger upp och så... Jag har läst om Slowbuild-hjul med nya 350-navet. Verkar ju fina och prisvärda, men med klart osäker leveranstid och skulle jag byta båda för att byta upp mig är det ju surt att köpa dessa med xD när jag funderar på att skifta över mot Shimano sen..
Vad är det för övrigt för skillnad på A30- och EG30-fälgarna? Priset verkar samma och det ända jag hittade var att EG skulle vara 40% starkare. Men något annat kanske oxå skiljer?
Men jag vill inte bli stillastående och är därför veligare än innan när/om och vad jag ska göra.
Lång uppsats och flera frågor, men lika bra att ta alla funderingar på en gång...