Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låter som ett bra initiativ. Täby MTB tror jag inte röjer spår i naturreservat mm, men eventuellt några medlemmar utan klubbens vetskap.De blåsiga dagarna för nån vecka sen har gjort att det ligger 3-4 stora träd över gula spåret. Mycket kånka hoj just nu, funderar på om jag ska ut och röja lite kanske...
Nån som sitter på gpx för alla slingorna i rinkybeskogen? Är ju ganska bra markerat men tänkte att det vore skönt med gpx ändå när man ska göra kombinationer av dom
Hej, ja tack, jag har sågat ca 20 stycken senast två veckor i Rinkebyskogen, täby och Sollentuna ( runt Röjsjön). Cykla inte gula själv sen några år tillbaka men kör oftast Blå , Detour ( som är mest blå men med lite omväg/avslut) Dangleberry ( Borja väldigt nära crossbanan , men inte samma ställe som kommunens svarta) och många andra mot och runt Röjsjön, vi har sååå många bra spår, ute och såga ,röja, bygga där det behövs ??De blåsiga dagarna för nån vecka sen har gjort att det ligger 3-4 stora träd över gula spåret. Mycket kånka hoj just nu, funderar på om jag ska ut och röja lite kanske...
Hur som helst, fortfarande kul cykling! Fortsätter gneta främst gula men tänkte testa blåa och kanske röda i helgen...
Tack för tipsen men jag lyckas inte hitta rätt! Vore super om någon kunde lägga en skärmdump eller så för jag är sjukt sugen på att öva hopp och drop!Hej, jag uppskattar alla hopp och drop som byggs /fixasOm du är med på Strava kan du söker ” Blåa slingan” i Danderyds kommun såklart, finns en liten drop som någon byggt flera år sen eller på ”Detour” finns en rolig liten hopp som är byggt på ett fällen träd, bege två är ganska nära varandra och båda två ner mot Edsbergsvägen, sen ett segment som heter "Easy Peazy" som också har ett hopp/drop
![]()
Hej, jag kan lägga upp några bilder och namn på Strava slinganTack för tipsen men jag lyckas inte hitta rätt! Vore super om någon kunde lägga en skärmdump eller så för jag är sjukt sugen på att öva hopp och drop!
Tack för tipsen men jag lyckas inte hitta rätt! Vore super om någon kunde lägga en skärmdump eller så för jag är sjukt sugen på att öva hopp och drop!
Hej, jag kan lägga upp några bilder och namn på Strava slingan, annars kan du följa med och jag kan visa dig alla samtidigt, skicka DM , cykla varje söndag, ibland lördag och kvällar ibland också, hoppas du hittar annars, sen över skarpäng/täby sidan finns mycket mer![]()
Kartan och punkten stämmer med mina minnen. Det där droppet är:Hej, jag kan lägga upp några bilder och namn på Strava slingan
Sommarvägen från Rösjötippen går nästan hela vägen till Väsjötippen. Väldigt mycket nybyggt runt Väsjöbacken, men det är bara att köra på de asfalterade vägarna sista biten. Liftarna finns på norra sidan och vägen upp till toppen börjar där.Oklart vad vägen till väsjön är, finns säkert nån led.
Den ligger på andra sidan och snabbaste vägen är att ta gc och sedan svänga upp i skogen borta vid golfbanan/kraftstationen.2. Kan man ta sig till den blå mtb leden via leder/stigar från Skarpäng eller måste man ta sig ner mot Enebyberg?