Riserstyren är apfult, men...

kaipartai

Ny medlem
Så skönt! grabben min tyckte att styret på hans nya cykel var för brett, och jag har tyckt att styret på min ena hoj var för smalt sedan jag singlifierade den, dessutom har jag varit konstant öm i ryggen sedan jag började köra SS! Så idag bytte jag styren på hojarna, mest för breddens skull, men fick rise på köpet, tog Singlespeeden till jobbet nu ikväll, den blev mycket mer lättkörd i brötet uppe på Påamalm! Känns inget i ryggen heller, inga backar, men ändå! Jag har nu helt reviderat min uppfattning om styren med rise!!

Grattis, jag kom själv till insikt för ngr år sedan när jag cyklade hem en begagnad cykel jag köpt. Vägrar nu att testa heldämpat av samma orsak.

Ja, precis, det vågar man ju inte testa, hela världsbilden kan ju bli ruckad på! Men min SS är ju helstel, och den blev bra mycket skönare och lättkörd med brett riserdtyre! Det är ju ändå en väldigt billig förbättring, FS är ju en lite mer kostsam historia, lika bra att vägra testa!

Kom på att jag har testat en FS, en väldigt kort tur på asfalt; jag blev bara irriterad på att det gungade så mycket när jag trampade! Så nu vet vi att det inte är nåt att ha!;-)

kaipartai skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom på att jag har testat en FS, en väldigt kort
> tur på asfalt; jag blev bara irriterad på att
> det gungade så mycket när jag trampade! Så nu
> vet vi att det inte är nåt att ha!;-)

Skönt, nu står jag emot ngr år till utan problem :D Vägra FS

bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Skönt, nu står jag emot ngr år till utan
> problem :D Vägra FS

Glöm inte att vägra prova 29:er också, värsta skräpet antagligen…

Ja, usch! Tunga och sega, va! En cross att köra asfalt- och grusväg med till jobbet är heller inget jag behöver! Går så bra att köra SS-MTB, bara man tar en lite omväg i skogen, så att man glömmer hur sakta det går på vägen!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp