Ritchey-pedaler

Ritchey-pedaler
Jag har ägt ett par, dom ligger nog fortfarande i soptunnan..
Dom är lätta och känslan är helt ok.
Problemet är att "byglarna" som håller i skoklossen är tunna och sammanhängande på båda sidor, över/undersida.
Slår du pedalen i en sten och knäcker undersidan så fungerar inte översidan heller.
Hände mig på Ränneslättsturen förra året.

Köp XTR istället.

Ritchey-pedaler
anderssvensson sa:
Problemet är att "byglarna" som håller i skoklossen är tunna och sammanhängande på båda sidor, över/undersida.
Slår du pedalen i en sten och knäcker undersidan så fungerar inte översidan heller.

Köp XTR istället.

Har också nyss kört sönder bygeln på ett i stort sett nytt par.
Har du kvar dina i soptunnan ? Kan jag få köpa loss dom om det finns en hel bygel kvar?

Ritchey-pedaler
anderssvensson sa:

Köp XTR istället.
Exakt samma hände för mig på Långa Lugnet förra året.
Körde i en sten och sen var det loppet över eftersom det inte gick att klicka i, oavsett sida.

Gillade inte riktigt känslan jämfört med mina shimano 520 heller. Lite svårare att komma i.

Kloss-skruvarna har också löjligt liten insex så den runddrog jag när jag skulle ta loss klossen. Nu sitter de för evigt (eller tills jag hittar en tillräckligt liten grispitt) fast i mina finskor...

Ett av mina sämre köp. :P

Ritchey-pedaler
42Hz sa:
Köp kvalité på en gån, TIME! Fit and forget. :)

Yeps!
+1 på den...
Kört Time senaste 5 åren nu.
Hade lagerhaveri på mina MX8 i vintras för första gången och bytte till XTR en kortis under tiden jag väntade på utbyteslager.

Man oh man, what can i say?
ALDRIG mer Shitmano på vintern iaf.
Time funkar löjligt bra, däremot ser mina XTR ut som en Calippo efter en fotisättning.

Tillbaka
Topp