Ritning på klassiska drickahållare

Mr Handley

Ny medlem
Som vanligt så lyckas jag sylta in mig djupare än vad jag vill. Nu har turen kommit till en klassisk vattenflaskhållare. Ni vet en sådandäringa som användes på den tiden som TdF var ett lopp för män och cyklisterna bar med sig de verktyg och reservdelar de behövde.

Drickahållaren skall således vara av styrmonteringsmodell. Finns det någon som har en ritning på en sådan? Eller kanske har något sönderrostat som ligger hemma?

Jag är märkligt nog intresserad av det :=)

Finns nya skitfula på biltema...

Archive%5CProduct_images%5C27%5CLarge%5C27-754_l.jpg

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=781&iItemId=84492

Ja det kanske kan va nått till fixien!

Jag funderar bara, hur fäster man den?
På vanillago-rillas bild så verkar det som att don ska klämmas fast av bulten i styrstammen, men på min är det rätt trångt där, och hålet är ju nedsänkt..

lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> På vanillago-rillas bild så verkar det som att don
> ska klämmas fast av bulten i styrstammen, men på
> min är det rätt trångt där, och hålet är ju
> nedsänkt..

Jag tycker det ser ut som om man skall ha två slangklämsliknande pryttlar till varje flaskställ...

mytomspunnen skrev:
> Jag tycker det ser ut som om man skall ha två slangklämsliknande pryttlar till varje flaskställ...

Stämmer bra, dom levereras med sådana klämmor
wgt28i.jpg

monterad
wgt2dx.jpg

lleberg skrev:
> Jag funderar bara, hur fäster man den? På vanillago-rillas bild så verkar det som att don
> ska klämmas fast av bulten i styrstammen, men på min är det rätt trångt där, och hålet är ju
> nedsänkt..

Det är ett special fäste jag använde tillfälligt när jag provade ett aerostyre som klämmorna inte gick runt
wgtf1l.jpg

Tillbaka
Topp