Roadlite

Roadlite
Roadlite 6 finns i både Wmn och Unisex. Det är olika ramar. Den som passar bäst är nog WMN i storlek XS till vilken en 60 mm stam blir lagom. WMN i stl XXS blir för onödigt liten redan från dag ett. Unisex XS har för långt sadelrör.

Bilagor

• 2019_RL.png
    2019_RL.png
    14.5 KB · Besök: 128
Roadlite
Tack. Hur lång kan han vara på denna xs i praktiken med längre stam och så framledes utan att det blir helt tokigt?
Mer cykel för pengen på -19 än rabatterad -18 oxå?

Roadlite
Tasse74 sa:
Tack. Hur lång kan han vara på denna xs i praktiken med längre stam och så framledes utan att det blir helt tokigt? Mer cykel för pengen på -19 än rabatterad -18 oxå?
60 mm stam vid 145 cm, 80 mm vid 155 cm, 100 mm vid 165 cm. Längre än så känns den nog liten.
Min dotter har Roadlite herr XS som är 5 mm längre, den passar just nu vid 159 cm med 80 mm stam.
Vilken version? Den billigaste gör jobbet. Om färgen gillas. Årets modell har lång leveranstid.

Bilagor

• 2019_RL2.png
    2019_RL2.png
    94.9 KB · Besök: 122
Roadlite
Känsla säger den i mitten som är supersnygg i kulören röd/vit och har kolgaffel för bara 500sek mer än grå/gul. Får väl bestämma mig snabbt kan ju bli en tråkig vår annars.

Tack Sixten!

Roadlite
Tasse74 sa:
Känsla säger den i mitten som är supersnygg i kulören röd/vit och har kolgaffel för bara 500sek mer än grå/gul. Får väl bestämma mig snabbt kan ju bli en tråkig vår annars.

Tack Sixten!
På just den står det ju "lång leveranstid". Så den lär det nog inte bli nåt cyklat på denna vår...

Roadlite
Undrar om jag är den enda som, i alla fall inledningsvis, nästan ville lägga på vikt på cykeln för den kändes så lätt. ;) Men jag antar att det beror på vad man är van vid. Är den 10-åriga dottern en viktgalning? Tjatar hon om att du måste skala bort grammen för att vinna nån sekund till skolan? Lite extra sovmorgon är naturligtvis inte att underskatta.

Roadlite
Tasse74 sa:
"Dottern" är en son och cyklar så mkt han bara hinner men en lättare cykel är inte fel tycker jag. Jag googlar. ?

Förlåt! Jag var helt säker på att du skrev "10-åriga dotter". Hur som. Är det inte bättre att bara låta grabben cykla lite och se hur det känns innan det är dags att göra massa justeringar? ;D

Tillbaka
Topp