[Roast-tråden] Håna ditt mest överskattade köp

Makten sa:
Naturligtvis, men det finns ju ingen som helst fördel med att göra utväxlingen så låg som den är. Spaken nere i botten av stolpen går hur lätt som helst att aktivera med bara fingrarna, så ett reglage med större utväxling (eller om det sker inne i stolpen) hade inte givit ett nämnvärt trögt reglage.

Jag tror att man helt enkelt inte provat ordentligt innan man spikat designen. Ett mycket vanligt misstag inom R&D generellt.

Skulle säga tvärtom, Revive-reglaget är i mina ögon bäst på marknaden. Framförallt för tävlingsinriktad #trenduro. Jag har inte hittat nån kombination av stolpe & reglage som är så enkel att hitta ett läge som är ”lagom högt för att trampa i stök”. Enda konkurrenten är väl Spesh gamla stolpe med tre fasta lägen. XC, stöktramp, nedförsbacke.. Genialisk stolpe!

Sämsta kombinationen (bortsett från Reverb) jag köpt var en Fox Transfer med WolfTooth. Hade lika gärna kunnat vara en tryckknapp då det var helt omöjligt att finjustera höjden utan att hålla emot sadeln med ben eller rumpa.

Mest överskattade köp blir dock allt det stått POC på. Dubbelt så dyrt som Fox eller 100% men knappt hälften så bra.

Henrik83 sa:
Skulle säga tvärtom, Revive-reglaget är i mina ögon bäst på marknaden. Framförallt för tävlingsinriktad #trenduro. Jag har inte hittat nån kombination av stolpe & reglage som är så enkel att hitta ett läge som är ”lagom högt för att trampa i stök”. Enda konkurrenten är väl Spesh gamla stolpe med tre fasta lägen. XC, stöktramp, nedförsbacke.. Genialisk stolpe!

Sämsta kombinationen (bortsett från Reverb) jag köpt var en Fox Transfer med WolfTooth. Hade lika gärna kunnat vara en tryckknapp då det var helt omöjligt att finjustera höjden utan att hålla emot sadeln med ben eller rumpa.

Mest överskattade köp blir dock allt det stått POC på. Dubbelt så dyrt som Fox eller 100% men knappt hälften så bra.

Jag finjusterar aldrig höjden, så det är väl därför. När jag vill ha ner stolpen så vill jag det snabbt, och inte behöva trycka skitlångt med tummen. Trampa i stök = ståcykla, det vill säga det spelar ingen roll vilken höjd sadeln har så länge den inte är ivägen. Ner med skiten bara.

Ganska få hån gällande sina egna köp här. Känns mer som en tråd om någon Revivegrej som vissa gillar och andra inte.

Freddie L sa:
Johan A sa:
Ganska få hån gällande sina egna köp här. Känns mer som en tråd om någon Revivegrej som vissa gillar och andra inte.
+1 Det blev en helt vanlig Happy-tråd, en sån där som går ut på att visa att någon annan har fel.
Otippat. Att roasta en pryl utan att få mothugg är väl inte direkt vad någon hade kunnat vänta sig. Så länge det kommer nya roasts att diskutera gör det väl inte nödvändigtvis något.

Ffwd 6r med Zipp tuber. Dyrt o dåligt. Ffwd hjulsetet var inte ok från fabrik och jag fick bekosta transport dit för justering. Väl hemma igen så var de bättre men inte ok (lätt skeva). Inom toleransen enl FFwd. FFwd blir det aldrig igen. Köpte ett gäng tubdäck till dem och tuber hör definitivt till det förgångna. Absolut sämre än både kanttråd och framförallt jmf med tubeless anser jag. Allt som allt en dyr o trist upplevelse.

Slutligen, allt jag köpt genom tiderna från Biltema.

Rattnalle sa:
Freddie L sa:
Johan A sa:
+1 Det blev en helt vanlig Happy-tråd, en sån där som går ut på att visa att någon annan har fel.
Otippat. Att roasta en pryl utan att få mothugg är väl inte direkt vad någon hade kunnat vänta sig. Så länge det kommer nya roasts att diskutera gör det väl inte nödvändigtvis något.
Just att ”roasta” tror jag avser att driva med utan att offret får försvara sig? Men jag är nog för gammal för företeelsen, så jag kan ha missuppfattat. Men för all del, ”diskutera” vidare! Det är otroligt givande!

Jag har nog inte gjort så många usla köp inom cykel, om jag minns rätt.

Schwalbe Big Apple stora slicks med kanttråd. Puckgummi utan mönster och aptunga. Jag hanterade det dåligt, klotade på rullgrus och skadade handen nästan direkt.

Mavic Rush Maxi halvbilliga xc-dojor. Lyxköpte dessa för att ha nåt luftigt men sulan gick av på mitten nån gång väldigt tidigt och jag märkte det typ ett halvår senare, efter mycket teoriserande kring vad som var fel på kroppen / ena foten.

Suomi 240 dubbdäck. Dyra men känslan och ljudet är som att köra rasp på benstommen eller nåt. Schwalbe Ice Spiker är otroligt mycket bekvämare och roligare.

Freddie L sa:
Rattnalle sa:
Freddie L sa:
Johan A sa:
Just att ”roasta” tror jag avser att driva med utan att offret får försvara sig? Men jag är nog för gammal för företeelsen, så jag kan ha missuppfattat. Men för all del, ”diskutera” vidare! Det är otroligt givande!
Om du läser det som dissa/klanka på/klaga på/kritisera tror jag du hannar ungefär där TS avsåg.

Sen är det ett ämne som lätt kan spåra ur. Som sådant tycker jag dock inte att det är totalt feltänkt - att man skriver om dåliga köp och förklarar varför man är missnöjd kan ju potentiellt göra att någon annan slipper göra samma misstag.

Får mig lite att tänka på en sak min handledare en gång sa: att det är synd att det inte finns en Journal of Bad Ideas där man kan publicera misslyckade försök och tankar med förklaring till varför de är misslyckade/feltänkta. Skulle potentiellt kunna spara mkt arbete och minska risken att människor gör om misstag någon annan redan gjort.

Jag köpte en Basil Portland fram-pakethållare ( https://www.cykelgear.se/reservdela...MI9L7vqY7W5gIViYeyCh2_WQ5REAQYASABEgKFcPD_BwE ) att ha på min ha-vid-tågstationen-i-kbh så att jag skulle slippa ha ryggsäck. Efter några veckors användning kom jag fram till att tyngdpunkten på cykeln blev kass så jag monterade bort den. Efter den korta tiden hade kromeringen (alltså det blanka på pakethållarens metall) totalt förstörts av vägsalt och kyla. Undvik.

Maakus sa:
Köpte ett par vattentäta shorts från speschzialižed. Dom var inte vattentäta, och de tejpade sömmarna fallerade ganska snabbt.

Köpte oxå ett par, men det sämsta enligt mig är tryck knapparna i linningen. Slutade med att jag sydde dit en hake och hyska?

Eld sa:
NickPick sa:
Crocko sa:
jofahjalm sa:
Crocko sa:
kais01 sa:
tryckmätare topeak d2, på tips av sixten. visar iofs konsekvent 0,5 bar för lite. orkade inte reklamera, den åkte rakt ned i en skrotlåda i väntan på tips hur man kan kalibrera den.

Tack trodde det bara var jag som inte kunde använda den, köpte en när jag skulle börja åka i skogen men efter att ha pumpat hockey pucks hårt några ggr så kör jag på pumpens mätare istället.

Jag har samma tryckmätare och det är nog det bästa köpet jag har gjort. Systematiskt fel är helt ointressant och det viktiga är att man får samma värde varje gång (intermediär precision) så att man kan klura ut när man måste ha för att inte punktera. Det är jättestor skillnad i absolutvärde mellan olika tryckmätare, men det är helt ointresant. Använd bara samma mätare så är det inte ett problem.

Helt öppen för att omvärdera hur den bör användas om du kan förklara hur det kommer sig att den är så fantastiskt mycket bättre är en mätare som både fungerar och visar korrekt tryck :)

Jag litar mer på en digital mätare som är konsekvent än diverse golvpumpar tänker jag.
Köpte en kvalitetspump och den visar samma värde som min tryckmätare. Det var bra.
Min Topeak d2 visar exakt rätt och fungerar kanonbra. Däremot visar min Lezyne trackpump som var riktigt dyr konsekvent 0,3 bar för lite... Biltemapumpen är faktiskt bättre.

Gäller bara att välja en bra referens

Köpte ett par supersnygga däck från Rene Herse som var lövtunna vilket resulterade i ett antal punkor innan jag tröttnade.

Satte på en mudhugger bak som gick sönder på första rundan, sprack i infästningen så jag fick cykla med den i handen hela vägen hem.

En sån där påslös dammsugare från Media market tror jag det var.
Höll i 3 veckor, sedan ramlade ena hjulet av.
Fick inte lämna tillbaka den för dom tyckte vi varit vårdslösa med den.
Vilket vi absolut inte varit. Vi dammsög med den...........
1600 åt helvete .....= lita aldrig på tyskar...

Tänkte byta till Milwaukee i våras, köpte senaste fuel borrmaskin och skruvdragare.
Borrmaskinen blev överhettad och är kass, slagskruvdragaren var kass ifrån början.

Blir till alla förnya makita-verktygen eller om vintern går bra köpa Hilti. Har dock hört att Hilti ska vara dåliga med service för små firmor.

Trodde tråden skulle va cykelrelaterad?, men ni gnäller ju nästan bara om billiga grejer !?
Våren 2008 satt jag med avsliten hälsena och tröstköpte en Intense tracerVP typ 19tusen för ramen och 7för gaffeln, fasen man behöver ett styrlager 1.5 och ett par hjul (5700)resten kunde jag ta från gamla hojen !?
Tror att den cykeln kostade mig ungefär 1000kr per cyklad mil förmodligen mer!?
slet av hälsenan igen (nej började inte köra hårt för tidigt ,fastnade med foten under en 5tons gaffeltruck )
Tröstköpte en nomad carbon då , men den cyklas det på fortfarande efter modifiering hos experimental prototype .
Jag är inte bitter?
Mange

Ustzeust sa:
Tänkte byta till Milwaukee i våras, köpte senaste fuel borrmaskin och skruvdragare.
Borrmaskinen blev överhettad och är kass, slagskruvdragaren var kass ifrån början.

Blir till alla förnya makita-verktygen eller om vintern går bra köpa Hilti. Har dock hört att Hilti ska vara dåliga med service för små firmor.

Kolla vad det kostar att hyra maskinerna av hilti? Där jag jobbar hyr vi skrudragare i 3års perioder, Hur bra som helst?

Freddie L sa:
Det har blivit en del dumma köp genom åren, delvis beroende på att jag har lite ww-tendenser. Här är tre ”smarta idéer” (läs lätta) jag kommer på direkt.

- Hope Headdoctor, tror jag den hette. Ett sätt att spänna styrlagret under stammen utan tung stjärna. Spändes upp med en typ 2,5mm stålskruv i alugänga som jag strippade vid första försöket till montering.
- Eclipse innerslang, en föregångare till Tubolito. Kostade typ 500:- spänn styck och jag köpte tre. De var alla punkade på två veckor, kan iofs ha berott på att jag använde den tillsammans med...
+1 på Eclipse slangar, makalöst skräp.
- Schwalbe Thunder Burt Evo? 2.1. Lätta med bra rull. Det levererade dem, men jag har aldrig punkat eller halkat omkring så mycket.

Tre produkter som gjorde mig rejält besviken, kan ju dock teoretiskt fungera för andra applikationer än jag försökte mig på.

Köpte ett par "vinterskor", Shimano MW701.... mina gamla sommarskor med tjockstrumpa och överdrag är varmare.

De är rätt så sopiga alltså, speciellt mtp priset. Köp INTE.

Tycker också att Revive suger, men jag tror att det kan ha med att göra att jag har tummen mitt i handen, på ryggen. Ska åka förbi LBS innan jag sågar helt.

Endura primaloft II pro sl ”vinterjacka”. Läste en massa och bestämde mig tillslut för att den förmodligen funkar för min jobbpendling om jag kompletterar med diverse underställ. Säkerligen en bra höstjacka men under nollan var den vansinnigt kall, så nu ligger den fint ihopvikt och samlar damm.

Prylen i sig är nog inte överskattad, men överskattade nog mina 24h.

Ville ambitiöst lära mig manual, så slog till på en sender ramps manual machine, inte jättedyr men ändå 1800kr.
Får den levererad, och den hamnar i uterummet i ca 2 månader, och nu står den i förrådet sen 5 månader tillbaka, fortfarande i sitt fina fraktemballage helt obrötet.

Nog första "onödiga" grejjen jag någonsin köpt som aldrig kommit till användning. Sen finns det iof inga onödiga cykelatteraljer ?

Alla mina gamla mtb och en hybridcykel med "komponenter" från japan. Flepig och dålig känsla i växlar som aldrig gick att ställa in så det funkade ordentligt, lager som glappade efter 100 mil, havererade växelhandtag, kedjor som gick och så vidare. Tror de hette något på S... snikmi.. shoomani shitmuno eller liknande. De gjorde väl feskegrejer från början och borde hållt sig till det.

qma sa:
Schwalbe Big Apple stora slicks med kanttråd. Puckgummi utan mönster och aptunga. Jag hanterade det dåligt, klotade på rullgrus och skadade handen nästan direkt.

Har funderat på dessa (eller tja, Big Ben fast sak samma). Hade någon förhoppning om att de ändå skulle greppa OK och att tyngden vägs upp av litet rullmotstånd. Klotning och puckgummi skvallrar om motsatsen.

SGS sa:
qma sa:

Har funderat på dessa (eller tja, Big Ben fast sak samma). Hade någon förhoppning om att de ändå skulle greppa OK och att tyngden vägs upp av litet rullmotstånd. Klotning och puckgummi skvallrar om motsatsen.

Race king är bättre på jobbet. Håller inte lika länge och är inte lika snygga, men rullar lättare, har lite våtgrepp och är lättare.

#åsikt_baserad_på_begränsad_data

Köpte en ny Bell moto-9 crosshjälm på en auktion för nästan samma pris som i butik.

Tänkte att jag skulle ha den som DH-hjälm när det är kallt ute då min Fox proframehjälm är lite väl mycket ventilerad för höst/vinter/vårcykling, men aset väger ju bly så den kommer få fortsätta ligga väl nerpackad oanvänd längst in i garaget.

GoranS sa:
Freddie L sa:
Rattnalle sa:
Freddie L sa:
Johan A sa:
Om du läser det som dissa/klanka på/klaga på/kritisera tror jag du hannar ungefär där TS avsåg.

Sen är det ett ämne som lätt kan spåra ur. Som sådant tycker jag dock inte att det är totalt feltänkt - att man skriver om dåliga köp och förklarar varför man är missnöjd kan ju potentiellt göra att någon annan slipper göra samma misstag.

Får mig lite att tänka på en sak min handledare en gång sa: att det är synd att det inte finns en Journal of Bad Ideas där man kan publicera misslyckade försök och tankar med förklaring till varför de är misslyckade/feltänkta. Skulle potentiellt kunna spara mkt arbete och minska risken att människor gör om misstag någon annan redan gjort.

Lite så, att bli "roastad" är ju i sig något som görs med glimten i ögat och att bli roastad är ju lite av en "ära". Dvs. egentligen är föremålet som roastas något som man ändå har viss respekt för. Precis så är det alltså här, jag tycker ingalunda att Bikeyoke är an askass produkt, tvärtom, på många sätt är den nytänkande och banbrytande (t.ex. Revivefunktionen), men sen tycker jag också att man måste kunna driva med saker och ting, med sig själv och sina ibland tokiga val osv. I synnerhet vi cyklister har en tendens att ibland spenderade väldigt mycket pengar och det blir kanske inte alltid så bra som man tänkt sig (tror få har blivit mätbart snabbare av de där oversizeade växeltrissorna från Danmark för flera tusen :-) ).

Så sammanfattnings kan man säga att tråden lugnt landade där den skulle, men låt oss försöka fokusera på cykelprylar eller cykelrelaterade prylar. :)

En annan pryl jag borde eldat upp för länge sen är min Tacx Flux, där visste jag från början att det var en chansning och att de haft en hel del kvalitetsproblem, men under 1 års ägande har jag returnerat 3 stycken! Den sista tjöt, ven och skrapade redan från första tramptaget. Då har ändå produkten genomgått en revision längs resan. (Började med en Flux, sen en "S", sen en "S" och oklart om det är en S eller Flux 2 som Postnord nu sedan en vecka åker runt med i någon av sina bilar).
När den funkar gör den precis vad jag vill att den ska, till rätt pris, men vad hjälper det om den imest åker runt bland olag postbolaget under den delen av året man vill ha den :)

Elite Nero smart roller. Första rollers jag använde, tänkte att det skulle vara roligare med cykelkänsla än en vanlig smart trainer framför TR/zwift/rouvy. Jösses som man skakade dock, var som att köra dålig grusväg. Tänkte det var fabrikaktionsfel men ångrade också dyrköpet (7000kr) lite, skickade tillbaka och fick pengarna åter. Köpte en beggad Elite roller av annat slag istället, men den var precis likadan.

Så roasten är för rollers, iaf. Elites, om.man är ute efter landsvägskänsla.

tror den här tråden har en chans att bli klassisk.

det är liksom ingen ände på grejor som inte lever upp till förväntningarna i vår branch. ser det som en naturlig följd av ständigt pågående försök till utveckling.

helt naturligt att det blir snedsteg ibland.

tyvärr går man då och då in i helt uppenbara redan prövade återvändsgränder som man sedan länge vet inte leder någon vart. som t ex små leksaksdrev på kassetterna. eller låg gaffelvinkel på fatbikes någon? självstyrning rakt ner i diket:)

kais01 sa:

det är liksom ingen ände på grejor som inte lever upp till förväntningarna i vår branch. ser det som en naturlig följd av ständigt pågående försök till utveckling.

tyvärr går man då och då in i helt uppenbara redan prövade återvändsgränder som man sedan länge vet inte leder någon vart. som t ex små leksaksdrev på kassetterna. eller låg gaffelvinkel på fatbikes någon? självstyrning rakt ner i diket:)

Nu är det ju iofs mest du som har väldiga problem med drev. Det fungerar för alla andra av någon märklig anledning.

marr sa:
kais01 sa:

Nu är det ju iofs mest du som har väldiga problem med drev. Det fungerar för alla andra av någon märklig anledning.

det finns folk som orkar lyssna på erbarmligt komprimerad ljudkvalitet i mp3 också. för de vet inget bättre.

har inga problem med långt i förtid kasserade tretusenkronorskassetter iaf. kanske kommer någon sådan upp för roastning här i tråden:)?

kais01 sa:
tyvärr går man då och då in i helt uppenbara redan prövade återvändsgränder som man sedan länge vet inte leder någon vart. som t ex små leksaksdrev på kassetterna

This. Är hela poängen med 12sp att lyckas få till ett 10T drev bak...? (heter det så?) Känns spontant som verkningsgrad och slitage går åt fel håll..

Prematur roast av 12sp lvg, och det var sannerligen bättre förr :-)

Det blir roligare om ni roastar saker ni själva köpt (helst för dyra pengar) och provat. Annars blir det bara en vanlig gnälltråd.

Jag fortsätter med en Toppeak kedjebrytare som ser ut som en liten robot. Dyrare än de flesta, och de små öronen gör förskräckligt ont i handen när man vrider. Men den ser gullig ut...

Har en Assoströja som jag köpte (på rea) och som jag när jag fick den upptäckte att den vara rejält tajt men inte värre än att den skulle kunna gå att använda med några kilos viktnedgång. Tyvärr är jag nu åtminstone 5 kilo tyngre än när jag köpte den så den är fortfarande oanvänd. Hoppet lever dock om att det ska bli ett bra köp vilket decennium som helst.

Bengt-re sa:
SGS sa:
qma sa:

Race king är bättre på jobbet. Håller inte lika länge och är inte lika snygga, men rullar lättare, har lite våtgrepp och är lättare.

#åsikt_baserad_på_begränsad_data

Har precis pensionerat ett par RK faktiskt. Kanske mina favoritdäck alla kategorier, men skulle helst vilja ha något aningens mer lättrullat, bekvämt och punkasäkert. Kanske får bli ett par 2.2 istf 2.0...

För att gå lite mer topic så är däremot mitt sämsta däckköp (föga förvånande) ett par dubbdäck från B*ltema. Nedslitna dubb och punktering efter ca 10 mil. Svårmonterade och 47-622 motsvarade knappa 40 millimeters bredd i verkligheten.

Vilka skruvar är torx på revive? Jag har bara insex på min snart 2 år gamla. På min har jag ett gammalt reglage så där går det inte inte att dra vajern åt andra hållet vilket jag håller med om är dumt, men de verkar de ju löst med nytt reglage.

Största fördelen med Revive är samma som det Rattnalle framför att den går att fixa till i fält. Funktionen är inte den bästa men den funkar helt ok. Min Thomson var grymt mycket bättre när den väl fungerar men den höll inte så länge innan den började strula. Har gått igenom 4 thomson och 3 reverb innan jag skaffade reviven och är grymt nöjd trots dess nackdelar. Ett alternativ hade ju kanske varit att skaffa en oneup-stolpe och ett antal extra cartridger som man har med sig på resor och kan byta till när den strular.

Den produkt jag köpt i år som jag är minst nöjd med är min fox float x2 bakdämpare. Grymt dyr dämpare med grymt bra funktion men som strular och är komplicerat att fixa. Krävs dyra verktyg och går inte att göra luftburksservice utan att serva hela dämparen.

Såg att ngn redan skrivit om challenge här men ja de bör nämnas igen.

Minns hur nice det var att montera de där strada bianca (har för mig de hette ngt annat först) 30mm däcken och rulla ut på vårsopad asfalt. Kom väl nästan ner på stan innan första punkan vill jag minnas (dvs 1km lr så). Och det var väl ungefär med en sådan intervall de följde varandra, punkorna alltså. Köpte några år senare samma däck som nu hade dubbel protection belt. Ja och man kom nog ungefär dubbelt så längt innan gummit forcerats, så det stämde väl ganska bra.

Mina vit cross-tubdäck från challenge som kostade 1200 styck som jag budade på ngn höst och höll en hel förmiddag innan båda däcken behövdes kasseras vill jag gärna lägga till på denna listan av skitdäck från de men det är väl inte helt rättvisst mot challenge då de nog inte är producerade för att cykla runt på stadens skräpiga asfalt med.

Challenge är tyvärr min nemesis men alla kanske har sitt fabrikat de inte kan låta bli att få punkor med.

Nu när jag tänker på det så vill jag rosta alla täta regnjackor jag köpt. Först en från POC och sen en dyring från Rapha som jag använt en handfull gånger pga att jag svettas så det blir som att åka runt i en platspåse.

Har hellre någon slags tjockare tröja och vindjacka om det skulle vara lite skitväder, cyklar ändå inte i regn.

Freddie L sa:
Det blir roligare om ni roastar saker ni själva köpt (helst för dyra pengar) och provat.

Köpte en YT Tues i kolfiber. Bytte bromsar, skivor & däck det första jag gjorde. Total kostnad typ 50k. Cykla på den en dag i Järvsö & en dag i Gesunda, 85km totalt.
Insåg hur överskattat det är med dubbelkrona & sålde den för 29k nån vecka senare & summerade det hela till drygt 2 350kr/mil. Cykeln var kass & affären ännu sämre.

lundatok sa:
Nu när jag tänker på det så vill jag rosta alla täta regnjackor jag köpt. Först en från POC och sen en dyring från Rapha som jag använt en handfull gånger pga att jag svettas så det blir som att åka runt i en platspåse.

Har hellre någon slags tjockare tröja och vindjacka om det skulle vara lite skitväder, cyklar ändå inte i regn.

Hade en Gore Active-jacka (utan goretex) som fungerade utmärkt till detta ändamål. Släppte genom mer svett än goretex men höll lätt regn borta (och när man cyklar i ösregn blir man antingen blöt utifrån eller inifrån).

Måste få roasta också:
Köpte ett par Rapha Winter tights för något år sedan efter att ha varit väldigt nöjd med deras Classic II som gjorde ett bra jobb (inte på tempocykeln dock). DWR-behandling skulle få vattnet att pärla sig och flossade på insidan borgade för någon form värme när det är kyligt. Premiären blev en blåsig tur i snöblandat regn i Trondheim. Döm om min förvåning när första droppen sugs upp snabbare än Wettex-trasan hemma. När det lyckligtvis slutade komma nederbörd förväntade jag mig att värmen skulle komma men den uteblev i princip också... Även torra lyckas de dåligt med att hålla mig varm - en person som normalt sett alltid har tunna kläder.

Används fortfarande men förväntar mig inte att vara varm eller torr om det skulle komma minsta droppe vatten uppifrån.

pbeijer sa:
Vilka skruvar är torx på revive? Jag har bara insex på min snart 2 år gamla. På min har jag ett gammalt reglage så där går det inte inte att dra vajern åt andra hållet vilket jag håller med om är dumt, men de verkar de ju löst med nytt reglage.

Största fördelen med Revive är samma som det Rattnalle framför att den går att fixa till i fält. Funktionen är inte den bästa men den funkar helt ok. Min Thomson var grymt mycket bättre när den väl fungerar men den höll inte så länge innan den började strula. Har gått igenom 4 thomson och 3 reverb innan jag skaffade reviven och är grymt nöjd trots dess nackdelar. Ett alternativ hade ju kanske varit att skaffa en oneup-stolpe och ett antal extra cartridger som man har med sig på resor och kan byta till när den strular.

Den produkt jag köpt i år som jag är minst nöjd med är min fox float x2 bakdämpare. Grymt dyr dämpare med grymt bra funktion men som strular och är komplicerat att fixa. Krävs dyra verktyg och går inte att göra luftburksservice utan att serva hela dämparen.

T25: Klammern till Triggy, bultarna till sadelklämman.
T20 (har jag för mig, mindre i alla fall): Paddelns infästning mot resten av spaken på Triggyn.

lundatok sa:

har också en rapha membranjacka i min ägo. konstruerad för pendling är den snygg att titta på, men tyvärr närmast värdelös till cykling. oanvändbar vid temp över knappt tio grader pga bastu, och klär man på sig lite mer under vid lägre temperaturer lyckas den på outgrundligt sätt vara kall och svertig på samma gång.

duger som streetjacka när man promenerar.

Valhalla_ sa:
Köpte mig ett par continental crossking i black chili-gummi i tron att det var "the shit".

Körde en vända i hellas en solig sommarförmiddag, glad över mina nya fina och framför allt supergreppiga däck i black chili compound.
Men, vad hände?! Plötsligt viker sig hela hojen, den bara glider åt sidan! Men marken lutar ju knappt!
Måste ha drömt eller något. Kör vidare.
Men, vad nu?! Framhjulet bara tvär-släpper!! Men det är ju inte ens halt, och det är ju näst intill plant...
Resten av den turen betraktade jag precis allt som om det vore av is.

Black chili - "The shit" ?
Snarare "shit".

Håller med, samma upplevelse fast på Mauntain king black chili
Aldrig mer Continental på mtb efter det.
Fast många verkar gilla dom.

Tacx verktyg för att ställa in fälgbromsar.

Jag avskyr cantileverbromsarna på pendlaren. Hopplösa att ställa in och bromsar rätt kasst. Tänkte att det där verktyget nog är bra. Icke. Det blev ännu sämre. Åter till att göra det mindre mediokert för hand.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp