Robusta pendlardäck i Sthlm

tobiascyklar

Aktiv medlem
hej,

har litet nya pendlingsförutsättningar, kortare och mer i stan.

Betyder att jag prioriterar punkaskydd mycket mer än rull.

Sitter ett par gamla Schwalbe delta cruiser på nu, dags att byta. Funderar på samma - betydligt billigare än findäcken, och har inte haft så mycket punkor på dom.

Men det kanske finns bättre? Marathon brukar ju nämnas i dessa sammanhang? (finns dock en massa varianter)

Vad tror ni på? Billigt och punkasäkert är kriterierna. Vikbart däck vore toppen för vinterförvaringen.

gp 4season går inte punka i stan, för mig. Cyklar mycket genom glas.
Nu börjar däcken att få torrsprickor, inte en punka på de 3-4 säsonger de suttit på.

Allt från Schwalbe som det står plus på. Själv kör jag med Durano plus. Klart funkis, men inga fartmonster direkt

4 season är ju långt från billiga, men kanske prisvärda ändå?
Ett par Marathon Supreme i 42mm blev ett jättelyft för min gamla 7-vxl herrcykel, men halvdyra de också. Ingen punka än iaf...

Det står faktiskt plus på delta cruiser :-)

de kostar typ 130 spänn, så billigt och bra.

Vore intressant om ngn testat liknande däck som också provat delta cruiser och kan jämföra hur delta cruiser står sig?

Men mer tips tas tacksamt emot. Continental ovan kanske en option, men ligger dåligt prismässigt mot delta cruiser. Ingen jätteskillnad dock.

Tycker absolut inte de är störande långsamma i Stockholm, mest köer på cykelbanorna i alla fall.

Apropå diameter, idag har jag 28 mm, och tänker att jag går till 32 eller 35 på nästa. Lutar åt 35. Nån anledning att välja 32?

Tack!

Tycker schwalbe marathon är svårslagna; billiga, slitstarka, rullar förvånansvärt bra och punkar aldrig. 35 mm känns som en bra kompromiss mellan komfort och vikt.

ghostie sa:
4 season är ju långt från billiga, men kanske prisvärda ändå?
Ett par Marathon Supreme i 42mm blev ett jättelyft för min gamla 7-vxl herrcykel, men halvdyra de också. Ingen punka än iaf...
Nej, billiga är de inte, men inte tokdyra heller.

Jag tycker vi tänker lite fel på pendlare ibland. Det är ju cykeln många av oss cyklar på flest tillfällen, och kanske också längst sträcka totalt.

Men, gp4 season, fungerar snöfri tid i 3-4 år utan punka för mig. Då är inte däcken dyra, tycker jag.

+1 på Marathon Supreme TLE 42mm. Kört mina 2 säsonger nu, håller tätt (slanglöst), rullar bra och verkar inte slitas nämnvärt.

Tillbaka
Topp