Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hur ska "knappen" (där man reglerar hur mycket dämpning man vill ha) stå när man pumpar gaffeln, på haren eller sköldpaddan? Har för mig att jag har hört någon mumla om det förut? Om någon vet så vore det kul att få veta "varför?" också.
Knappen med haren och sköldpaddan är reglerskruven för returdämpningen, snabbare(hare) eller långsammare(sköldpadda) "återutfjädring" när du tryckt ihop gaffeln. Den har inget med lufttrycket att göra.
Jag träffade en kille i våras med RS Duke som sa att det var noga att ha reglerskruven för returdämpning i rätt läge just när man PUMPAR gaffeln. Naturligtvis glömde jag ganska omgående bort vilket läge. Sedan dess har det legat och gnagt i bakhuvudet varje gång som jag har pumpat min gaffel... Känns som att den begynnande ångesten har dragit sig tillbaka - tack Leo!
vet inte hur duken ser ut innuti.. men det borde bygga på samma sak som skareb där det sitter en "sil" i högerbenet som man reglerar öppningen på.. ju mer det är öppet desto fortare retur.. och ju mindre öppet det är desto segare retur.. antar att det är någon typ av backventil i det hela också.. för annars borde den vara seg i båda riktningar.. bara min teori.
lockouten fungerar på samma sätt, fast för komprimering.