Rock shox Reba med 31,8 mm topprör,

bålstamatte

Aktiv medlem
DSC_0851.JPG
om Köpte en reba begagnat. Men hade ingen koll på toppröret som var 31,8! Hittar inget styrlager som passar. Trodde att att alla topprör var 28,6. Kan någon vänlig själ hjälpa mej!
Matte

Du får kolla om du hittar något lager som passar din ram. Vanlig ram kan betyda 10 olika lager.

Sedan behöver du ny styrstam också som passar styrröret.

Ok jeppe, skulle helst vilja hitta ett komplett headset men det kanske bar är att glömma!? min ram har endast plats för 44 mm lager uppe och nere.
Matte

Du har då en ram med "semi integrated" styrlager.

Nertill kan du köpa en kopp som är extern för att passa 1,5" och upptill så har FSA lager som tillverkades för Giant när de körde detta. Lagret upptill bygger som de vanliga men nertill kommer det bygga en del.

Om du nu skall göra så så räkna med cirka 15mm extra som cykeln höjs framtill och stjäls av styrrörslängden. Du behöver och så spacers som passar i tillägg till styrstam.

Personligen hade jag sålt den där eller köpt en ny CSU som inte har Overdrivestorleken upptill.

Jag sålde gaffeln! Är det bäst att ha ett rakt topprör? För det blir väl så att jag måste ha ett externt lager om jag har en gaffel med koniskt topprör?
Matte

Det beror ju på vad din ram har för styrhuvud, men ja. om ramen har ett rakt rör så är det förstås bäst med samma på gaffeln. Annars måste du, som du säger ha dit ett externt lager.

Tillbaka
Topp