Rock Shox X-Loc

Lulle

Ny medlem
Rock Shox X-Loc
Nya hojjen med en rock shox gaffel med xloc kom idag. Allt är säkert rätt, men jag lider lite av hjärnspöken och blir ändå lite fundersam... Jag har alltid trott att man låser genom att trycka in knappen, men nu verkar det som att man låser upp genom att trycka in, och låser grnom att släppa upp. Ska det vara så eller är det något fuffens med min gaffel?

Gate-vredet på remoten sitter som berget. Jag lyckas inte vrida det, ska man inte kunna göra det?

Rock Shox X-Loc
För mig de ändrade på Xlocen någon gång. Numera är det som du säger att man släpper upp knappen för att låsa. Inget fuffens med din gaffel.

Om Gate kan jag inte svara då jag inte har något sådant på min gaffel

Rock Shox X-Loc
Väcker tråden till liv igen. Jag har fortfarande inte hittat något svar angående gate-vredet på x-locken. Det sitter som berget och går inte att vrida. Ska det inte gå?

Rock Shox X-Loc
Det ska gå att vrida på Gate-vredet jo, iaf skruva ut. Aldrig varit med om någon gaffel det inte gått på. Höra med butiken du köpte den av?

Rock Shox X-Loc
Gatevredet går att skruva på, ja, men det kan fastna rätt gött i ändlägena. Fram med polygripen, men se till att du skruvar åt rätt håll. Personligen har jag dock min alltid helt öppen och ska jag vara ärlig så fattar jag inte riktigt poängen med justerbar floodgate (förutom helt stängd eller helt öppen). Nån som kan förklara?

Rock Shox X-Loc
Du kan försöka lista ut vilket läge den fastnat i genom att köra med låst gaffel och se om den har lätt för att öppna eller inte vid större krafter.

Rock Shox X-Loc
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan försöka lista ut vilket läge den fastnat
> i genom att köra med låst gaffel och se om den
> har lätt för att öppna eller inte vid större
> krafter.

Är den aktiv vid fullt vriden medurs ??? och helt oaktiv vid fullt vriden medurs???

Tillbaka
Topp