Rocket Ron i Hellas

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Jag fick avbryta en cykeltur för några veckor sedan, trampa hem i lugnt mak när ett hål inte tätade, trots att det var en fin kväll.
Jag skämdes på utsidan och grät på insidan!

Kommer aldrig köra samma däck igen!
Bytte till ett nytt likadant istället.

(Eller iofs, jag har inte slängt det gamla än, man vet aldrig om jag får feeling och försöker laga.)

Men stora frågan är om det var värdelösa Rocket Ron!

Rocket Ron i Hellas
Uppfriskande att läsa en riktigt hård diss!, har du haft otur med Rocket Ron som pajjat fort eller faktiskt testat dem längre tid? Nu har jag förvisso vart väldigt nöjd med ron/ralph som kombo.
Ska ta en titt på xr3, ute efter nytt fram på nya cykeln (beggad som kom med minion dhf, för mycket däck för mig). Verkar dock vara svårt att hitta i lager!

Jag har kört på många olika sorters Schwalbe däck i olika utförande. Det kan jag säga om många andra sorts däck också. Generellt är det för lätt för mig att punkteraalla schwalbe Perf, Evo, SS och även DD däck om jag har inte en noodel i dem. Särskilt på en XC hardtail. Jag har ju punkterad Rock Razor genom procore i vallåsen på spruffs. Har dock jätte bra erfarenhet med Rock Razor i Super Gravity. Bättre än Minion SS DH och Spec Slaughter DH. Jag älskar Rock Razor alltså.

Sen de lätta Schwalbe, det är lätt at riva ut knobbar från dem. Sladdar man lite för mycket på dem, river du it knobben och däcket är i stort sätt körd, även med ngn sorts tubeless fix kit.

Det finns en aledning till det, de är ju lättare än de flesta däck på marknaden = mindre gummi har används.

Rocket Ron är dock riktigt dåligt enligt mig med sido grepp. Jag brukar använda XR2 och altid vet vart jag ligger, när däcket ska släppa. Den är ganska pratsam alltså. Den fungerar kanske som bakdäck men vad fungerar inte som bakdäck :D XKing bara.

Rockrazor fram är fan ett bra XC däck enligt mig. Har man inte en fälg bredare än 25mm dä sticker de knobb inte upp för mycket så den rullar snabbt på små knobbar i mitten. Och du får mycket sidogrepp.

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Sen de lätta Schwalbe, det är lätt at riva ut knobbar från dem. Sladdar man lite för mycket på dem, river du it knobben och däcket är i stort sätt körd, även med ngn sorts tubeless fix kit.

Det finns en aledning till det, de är ju lättare än de flesta däck på marknaden = mindre gummi har används.

Antar att åtgärder av detta förklarar varför nya Schwalbe däck är så mycket tyngre i samma utförande.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer