Rocket Ron i Hellas

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Hej,

Behöver lite däcktips som alla andra, har ett par Rocket Ron Addix Speed liggandes i 29x2.25 och funderar om de klarar Hellas? Är varken snabb eller flyger ner för de brantaste stupen..
Nu sitter det Magic Mary super gravity soft 29x2.35 och Hans Dampf Evo Addix 29" 2,35 SnakeSkin TLEasy Soft tubeless både fram och bak

Tanken är att få lite bättre till men är inte sjukt sugen på punkor

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Det är då framförallt frågan om däcksidorna klarar vassa sten som finns i Hellas. Min son har överlevt med RR och Nobby Nic i SnakeSkin. Han väger bara lite mindre än 30 kg men kör aggressivt.

Antar att du planerar att köra tubeless? Punkor tätar direkt då, men rev i sidoväg inte.

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Ja, jag tänkte köra tubeless, väger in på runt 100kg så har ju lite mer att släpa på, cyklar också i Fiskartorpet och bogesund

Är en Scott spark expert som det ska sitta på

Bilagor

• IMG_20210414_193008.jpg
    IMG_20210414_193008.jpg
    1.2 MB · Besök: 85

erik h

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Jag har kört massor av säsonger i Hellas på Racing Ralph 2.4, det är tunna saker men det går bra. En gång körde jag upp ett litet hål i en sida men det är det enda. Funkar fint. Har kört en del Nobby Nic 2.6 också. Man ska väl generellt inte köra på stenar oavsett utan bredvid, men kör man mycket på stenar och skrapar mot kanterna så är det nog bäst med downhillmässigare däck än lätta Schwalbe.

Jag skulle dock inte välja 2.25 i hellas. Det är smalt och och blir både oskönt och lite klent fäste.

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Jag har kört massor av säsonger i Hellas på Racing Ralph 2.4, det är tunna saker men det går bra. En gång körde jag upp ett litet hål i en sida men det är det enda. Funkar fint. Har kört en del Nobby Nic 2.6 också. Man ska väl generellt inte köra på stenar oavsett utan bredvid, men kör man mycket på stenar och skrapar mot kanterna så är det nog bäst med downhillmässigare däck än lätta Schwalbe.

Jag skulle dock inte välja 2.25 i hellas. Det är smalt och och blir både oskönt och lite klent fäste.
Tack för input, ska kolla på alternativ

hm

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Matchar hojen och hellas bra mycket bättre än supergravity iaf ..
Men högre lufttryck behövs pga dom är smalare.
Är väl snakeskin i rr också så dom rivs inte sönder i först taget men lika tåliga är dom ju inte riktigt .

(Annars kan jag köpa rr av dig .)

etnica

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Det beror nog på hur mycket sten man kör och tur/otur.

Fick en timmes promenad när jag cyklade med tunna sidoväggar i Hellas. 10cm olagningsbar reva.

Men var iaf. fint väder men var trist då jag hade kommit in i en Zen runda..

Makten

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Om du inte känner att du bara måste använda däck som du råkar ha hemma, så vore det lite märkligt att gå från såpass köttiga däck till såpass flimsiga och små däck. Ett mellanting är rimligare.
Klart att det funkar men det kommer inte direkt vara förtroendeingivande eller bekvämt.

erik h

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Silvertejp runt pumpen, alltid med. Tejpa ihop inifrån, sätt i slang. I värsta fall, förstärk med utskuren bit av död slang ifall du inte hade tubeless vid första punkan.

Rocket Ron i Hellas
Rocket Ron är en av sämsta däck som har skapats ngnsin. Kanske Conti XKing är sämre. Grepp i svängar jätte dålig och den rullar inte alls snabbt. Racing Ray är lite dum i svängar med men åtminstone rullar snabbt. Vill du ha en snabb rulland Schwalbe ta Racing Ralph. Maxxis Ikon eller Maxxis Pace. Maxxis är mer hållbara. Bästa XC däcket imho är Bontrager XR2. Rullar snabb, håller bra och har bäst grepp i sin klass.vill du ha mer grepp i svängar den ny XR3 är ett bra idé som farmdäck

Senast ändrad:

Manofmanymissions

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Rocket Ron är en av sämsta däck som har skapats ngnsin. Kanske Conti XKing är sämre. Grepp i svängar jätte dålig och den rullar inte alls snabbt. Racing Ray är lite dum i svängar med men åtminstone rullar snabbt. Vill du ha en snabb rulland Schwalbe ta Racing Ralph. Maxxis Ikon eller Maxxis Pace. Maxxis är mer hållbara. Bästa XC däcket imho är Bontrager XR2. Rullar snabb, håller bra och har bäst grepp i sin klass.vill du ha mer grepp i svängar den ny XR3 är ett bra idé som farmdäck

Haha! Förmodligen är uselheten förklaringen till varför Rocket Ron synts på så många cyklar under årens lopp.

Själv tycker jag det är det bästa allrounddäcket för vanlig stigcykling. Lagom mycket av allt - Inte bäst på något, men en bra kompromiss hela säsongen.

Allt gnäll om ”papperstunna väggar” etc. gör en fundersam över hur vissa cyklar. Har aldrig punkterat mina Rocket Ron, men då siktar jag inte på de vassa stenarna heller.

Rocket Ron i Hellas
Haha! Förmodligen är uselheten förklaringen till varför Rocket Ron synts på så många cyklar under årens lopp.

Själv tycker jag det är det bästa allrounddäcket för vanlig stigcykling. Lagom mycket av allt - Inte bäst på något, men en bra kompromiss hela säsongen.

Allt gnäll om ”papperstunna väggar” etc. gör en fundersam över hur vissa cyklar. Har aldrig punkterat mina Rocket Ron, men då siktar jag inte på de vassa stenarna heller.

Posta en video på dig mellan du cyklar
då... om du tycker att RRon är bra då kan jag gissa hur bra ska det se ut... Hans Dampf är lika värdelös i Enduro, och du kommer att se hundratals Jontar på dem i skogen. Det betyder inte att det är en bra däck. XKing är också jätte populär och den är den sämsta däcket i världen. XR2 är bättre på allt, kostar även lika mycket. Har du ingen ånomg om sväng teknik samt ingen lust att lära dig ngt om det, kör vidare på dina RocketRon. Undrar även om hur mycket lufttryck har du i dem, då vid vanlig 1.8bar skulle jag punktera den direkt. Skulle behöva Cushcore eller procore att komma hem utan punktering.

Senast ändrad:

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Om du inte känner att du bara måste använda däck som du råkar ha hemma, så vore det lite märkligt att gå från såpass köttiga däck till såpass flimsiga och små däck. Ett mellanting är rimligare.
Klart att det funkar men det kommer inte direkt vara förtroendeingivande eller bekvämt.
Måste inte där av frågan, körde MM och HD i vintras och köpte RR nu för sommaren men insåg kanske att de är lite väl mycket XC för den typ av cykling jag ägnar mig åt,

Har kollat lite på Dissector/rekon combo som något mellanting

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Matchar hojen och hellas bra mycket bättre än supergravity iaf ..
Men högre lufttryck behövs pga dom är smalare.
Är väl snakeskin i rr också så dom rivs inte sönder i först taget men lika tåliga är dom ju inte riktigt .

(Annars kan jag köpa rr av dig .)
Ja det är Snakeskin, får se hur jag gör, ska kolla på lite alternativ

Bilagor

• IMG_20210418_110439.jpg
    IMG_20210418_110439.jpg
    502.2 KB · Besök: 22
  • IMG_20210418_110449.jpg
    IMG_20210418_110449.jpg
    654.2 KB · Besök: 22

Makten

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
då... om du tycker att RRon är bra då kan jag gissa hur bra ska det se ut... Hans Dampf är lika värdelös i Enduro, och du kommer att se hundratals Jontar på dem i skogen. Det betyder inte att det är en bra däck. XKing är också jätte populär och den är den sämsta däcket i världen. XR2 är bättre på allt, kostar även lika mycket. Har du ingen ånomg om sväng teknik samt ingen lust att lära dig ngt om det, kör vidare på dina RocketRon. Undrar även om hur mycket lufttryck har du i dem, då vid vanlig 1.8bar skulle jag punktera den direkt. Skulle behöva Cushcore eller procore att komma hem utan punktering.
Jag tror du läst fel i trådens första inlägg. Detta handlar inte om enduro. Klart att rimliga XC/Hellas-däck inte är särskilt bra till enduro. Jag tror heller inte särskilt många tycker att du hjälper trådskaparen genom att antyda att du är en bättre cyklist än nån annan. Måste man vara bra på att cykla för att få råd om däck som passar en?

Måste inte där av frågan, körde MM och HD i vintras och köpte RR nu för sommaren men insåg kanske att de är lite väl mycket XC för den typ av cykling jag ägnar mig åt,

Har kollat lite på Dissector/rekon combo som något mellanting
Jag vet inte så mycket om Schwalbes nuvarande däckversioner annat än att de verkar avsevärt tyngre än tidigare, så det måste man ta hänsyn till vid eventuella jämförelser. Har själv cyklat på Rocket Ron som bakdäck i Hellas utan bekymmer, men det var 2,6". 2,25" är rätt smalt om däcket dessutom är lätt och vekt.

Så som jag tolkar ditt inledande inlägg så kanske nåt kring 2,4" och ~800 gram är rimligt. Rekon är ett ganska trevligt däck, men fram är det inte så roligt om/när det är blött. Har själv klurat på Rekon/Dissector som hyfsat lätt sommarkombo för stigcykling (99% Hellas). Jag skulle se mig själv som hyfsad medelmåtta men ganska försiktig, så jag behöver inga superbiffiga däck av rent hållbarhetsmässiga skäl. Däremot uppskattar jag däck som är mer väldämpade än rena XC-däck, och då går (tyvärr) de flesta lätta däck bort.

Crossmax

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Senaste Nobby Nic tycker jag är ett riktigt bra all-round-däck om du vill hitta något mellan MM och HD och rena XC-däck. Tyvärr ganska tungt, men annars inget negativt alls att säga om dem.

Stervelo

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Jag tror du läst fel i trådens första inlägg. Detta handlar inte om enduro. Klart att rimliga XC/Hellas-däck inte är särskilt bra till enduro. Jag tror heller inte särskilt många tycker att du hjälper trådskaparen genom att antyda att du är en bättre cyklist än nån annan. Måste man vara bra på att cykla för att få råd om däck som passar en?

Jag vet inte så mycket om Schwalbes nuvarande däckversioner annat än att de verkar avsevärt tyngre än tidigare, så det måste man ta hänsyn till vid eventuella jämförelser. Har själv cyklat på Rocket Ron som bakdäck i Hellas utan bekymmer, men det var 2,6". 2,25" är rätt smalt om däcket dessutom är lätt och vekt.

Så som jag tolkar ditt inledande inlägg så kanske nåt kring 2,4" och ~800 gram är rimligt. Rekon är ett ganska trevligt däck, men fram är det inte så roligt om/när det är blött. Har själv klurat på Rekon/Dissector som hyfsat lätt sommarkombo för stigcykling (99% Hellas). Jag skulle se mig själv som hyfsad medelmåtta men ganska försiktig, så jag behöver inga superbiffiga däck av rent hållbarhetsmässiga skäl. Däremot uppskattar jag däck som är mer väldämpade än rena XC-däck, och då går (tyvärr) de flesta lätta däck bort.
`Ha ha, du är nog den enda på hela happy som är realistisk med sin egen förmåga, vi andra vill nog mer i huvudet än vi är. :)

Jag har varit slö och hojjat på höstdäck hela året. Enduro sulor på hela året, men gnuttan lättrullat sånt bak, då fungerar det tillräckligt bra, och lite marginal för när huvudet tror att kroppen ska klara något.

Manofmanymissions

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas

Du verkar vara jätteduktig och även väl bevandrad inom det här med vilka däck som passar andra. Du får gärna höra av dig om du kommer till Jämtland så kan vi cykla tillsammans och så får jag lära mig lite nytt. Finns inte så många riktiga experter där jag bor.

Stervelo

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Nya nn och hd är väl samma däck? Nästan i alla fall, rullmotståndet är rejält likt, vilkten lika så? I en 29 2.6 diffar det under 30 gram?

Nu finns dessutom hdn i en 29 2.6 soft, skulle går att köra fram, den är tan walled, medans speedgrip då som kunde köras bak, är svart. Vad tänker de på/med?

Dissen av Hdn av waki, antar jag är gamla hdn? den nya, sen något år, är helt ok, men jag gillar inte gummit.

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas

Ja, ingen enduro körning här inte, är med ett lättrullade trail däck jag är ute efter

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Senaste Nobby Nic tycker jag är ett riktigt bra all-round-däck om du vill hitta något mellan MM och HD och rena XC-däck. Tyvärr ganska tungt, men annars inget negativt alls att säga om dem.
Funderade om man skulle skaffa ett NN och para ihop med HD men då känns det väl så lite skillnad att det inte är vet att byta?

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Nya nn och hd är väl samma däck? Nästan i alla fall, rullmotståndet är rejält likt, vilkten lika så? I en 29 2.6 diffar det under 30 gram?

Nu finns dessutom hdn i en 29 2.6 soft, skulle går att köra fram, den är tan walled, medans speedgrip då som kunde köras bak, är svart. Vad tänker de på/med?

Dissen av Hdn av waki, antar jag är gamla hdn? den nya, sen något år, är helt ok, men jag gillar inte gummit.

Max är nog 2.4 jag får plats med, har som sagt inget dåligt att säga om det HD jag har bak, skulle säker kunna cykla med vad som helst igentligen eftersom jag ändå är nybörjare

Makten

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Du kan ju prova att flytta ditt Hans Dampf till framhjulet och sätta nåt lite lättare bak. Rocket Ron kanske är lite väl punkabenäget i 2,25", men med nån form av däckinlägg funkar det säkert. Gäller bara att hitta ett som inte väger bly och dessutom får plats i däcket.

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Du kan ju prova att flytta ditt Hans Dampf till framhjulet och sätta nåt lite lättare bak. Rocket Ron kanske är lite väl punkabenäget i 2,25", men med nån form av däckinlägg funkar det säkert. Gäller bara att hitta ett som inte väger bly och dessutom får plats i däcket.
Rock razor skulle ju kunna vara ett alternativ, är ju sällan sjukt lerigt där jag kör

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Funderade om man skulle skaffa ett NN och para ihop med HD men då känns det väl så lite skillnad att det inte är vet att byta?

Bytte just till RR i 26x2.25 bak på min sons cykel. Han kör NN SpeedGrip fram. Tror det är en jättebra kombo till Hellas för honom, men då väger han mindre än 40 kg inklusive cykel. Han fick ofta punka med RR performance, men då kunde han inte köra tubeless.

Du skulle kunna köpa en NN till fram och köra RR bak, men då hade 2.35" varit bättre, som Makten också sade.

jonte987

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Nn/rr nn/nn mm/nn täcket in en del även i Hellas?
Om nya NN är för tuff så kan man slänga in forekaster i mixen istället för ett av nn.

Rocket Ron i Hellas
Jag skrev om XC bara gav exempel på Enduro däck. Enligt mig Bontrager gör bästa XC däck. Anledningem till min åsikt är att de är jätte förutsätbara mellan de släpper i svängar. De får mycket grepp från korta knobbar. De rullar snabbt och är tillräckligt hållbara. Rocket Ron är värdelös till ALLT. Betydligt sämre än Ikon och XR2. Vill man absolut ha schwalbe då kan man köra vad man vill bak och rock razor fram.

Pratar hela tiden om XC

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Nn/rr nn/nn mm/nn täcket in en del även i Hellas?
Om nya NN är för tuff så kan man slänga in forekaster i mixen istället för ett av nn.

Ja. Men det finns också Maxxis som är mycket populärt. Dissector med eventuellt Rekon bak verkar vara populärt till DC, som är väl samma typ av cykling som TS gör i Hellas:

hm

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Tänk vad olika man kan tycka om däck .
Jag tycker typ tvärtemot dig .
Om nu inte xr2 har ett helt annat skydd än xr4 .
Köpte xr4 förra året för att få lite mer grepp än mina vanliga rr till min första sbr och på uppvärmning lyckades jag få 7 hål i däcket på 4 åk a' 30sec var.
Blev inte mycket till uppvärmning men blev snabb på att laga däck o poppa med biltema pump 😉 mellan varje försök .

Kan sälja det vidare. Mönstret är i nyskick :)

Bilagor

• 20210418_151134.jpg
    20210418_151134.jpg
    1.1 MB · Besök: 59

Valhalla_

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Jag skrev om XC bara gav exempel på Enduro däck. Enligt mig Bontrager gör bästa XC däck. Anledningem till min åsikt är att de är jätte förutsätbara mellan de släpper i svängar. De får mycket grepp från korta knobbar. De rullar snabbt och är tillräckligt hållbara. Rocket Ron är värdelös till ALLT. Betydligt sämre än Ikon och XR2. Vill man absolut ha schwalbe då kan man köra vad man vill bak och rock razor fram.

Pratar hela tiden om XC
Rock razor fram och vad som helst bak??

antonk

Medlem
Rocket Ron i Hellas
Just nu lutar det åt att flytta HD fram och kör Rock razor bak, kom på att jag troligtvis tar med cykeln till sommarstället och cyklar på Bohus-Malmön och ramsvikslandet och där r det ju mycket sprängsten

Makten

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Rocket Ron är värdelös till ALLT.
Du inser att ingen kommer lyssna på dig när du uttalar dig på det viset va? Det finns alldeles för många nöjda cyklister med Rocket Ron för att det skulle vara ens i närheten av sant.

Själv avskyr jag förra generationens Nobby Nic av hela mitt hjärta, men de är inte värdelösa på allt för det. De passar vissa cyklister men inte mig, helt enkelt.

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Själv avskyr jag förra generationens Nobby Nic av hela mitt hjärta, men de är inte värdelösa på allt för det. De passar vissa cyklister men inte mig, helt enkelt.

Nu är jag nyfiken på hur dåligt gamla NN verkligen är (för mig)! Jag har aldrigt provat den. Min son fick mycket bättre grepp när han byte från värdelösa RR performance till avskyväckande NN i SpeedGrip. Han körde över blöta rötter isiga häll som om dom var torra. Men kanske säger det mer om färdigheter av min son än kvaliteten av NN. RR performance är klart sämre, även om sonen har överlevt 1,5 är i Hellas på dom. Tror dock att Performance gummi var största problemet och inte RR.

Senast ändrad:

Vale

Ny medlem
Rocket Ron i Hellas
Du inser att ingen kommer lyssna på dig när du uttalar dig på det viset va? Det finns alldeles för många nöjda cyklister med Rocket Ron för att det skulle vara ens i närheten av sant.

Just nu kör jag RR bak, NN fram (en gammal klassiker alltså) i Hellasterräng. 2,25or dessutom. Inte den allra mest förtroendeingivande kombinationen såklart. Men i30 och sisådär 1,3-1,5 bar råder bot på det mesta och rullet är helt fenomenalt.

Makten

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Nu är jag nyfiken på hur dåligt gamla NN verkligen är (för mig)! Jag har aldrigt provat den. Min son fick mycket bättre grepp när han byte från värdelösa RR performance till avskyväckande NN i SpeedGrip. Han körde över blöta rötter isiga häll som om dom var torra. Men kanske säger det mer om fuktigheten av min son än kvaliteten av NN. RR performance är klart sämre, även om sonen har överlevt 1,5 är i Hellas på dom. Tror dock att Performance gummi var största problemet och inte RR.
De rullar skitbra och har rimligt grepp utom möjligen när det är såphalt på blöta rötter och stenar. Det enda jag har emot dem är att de är så fruktansvärt odämpade, och den egenskapen överskuggar allt annat för min del. Om man kommer undan med att cykla med superlågt tryck så funkar det bra däremot. Eller om man inte nånsin cyklar fort när det är stökigt. Din son är väl lätt som en fjäder, så i det fallet är det säkert ett utmärkt däck.

Rocket Ron av samma generation är för övrigt mycket likt, men rullar ännu lite bättre (och greppar lite sämre, men knappast dåligt).

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
De rullar skitbra och har rimligt grepp utom möjligen när det är såphalt på blöta rötter och stenar. Det enda jag har emot dem är att de är så fruktansvärt odämpade, och den egenskapen överskuggar allt annat för min del. Om man kommer undan med att cykla med superlågt tryck så funkar det bra däremot. Eller om man inte nånsin cyklar fort när det är stökigt. Din son är väl lätt som en fjäder, så i det fallet är det säkert ett utmärkt däck.

Rocket Ron av samma generation är för övrigt mycket likt, men rullar ännu lite bättre (och greppar lite sämre, men knappast dåligt).

Ja, nu minns jag att det bara var dämpningen du hade problem med. Att har alla dobberna i rad verkar dock dum (och är åtgärdat i nya NN).

Min son körde 0.46 bar fram 0.86 bar bak sista gång jag mättade, så jag antar att dämpningen är ok, även om däcket verkar fjädra tillbaka snabbare än min Dissector som jag kör med 0.75 bar.

Rocket Ron i Hellas
Uppfriskande att läsa en riktigt hård diss!, har du haft otur med Rocket Ron som pajjat fort eller faktiskt testat dem längre tid? Nu har jag förvisso vart väldigt nöjd med ron/ralph som kombo.
Ska ta en titt på xr3, ute efter nytt fram på nya cykeln (beggad som kom med minion dhf, för mycket däck för mig). Verkar dock vara svårt att hitta i lager!

Trasselplanta

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Jag är rätt ny och cyklar rätt sakta, men kring hellas och hannarbybacken är där jag cyklar oftast. Jag gillar NN fram och var nöjd med Rocket Ron bak. Tyvärr slets de ut ganska fort för mig. Då bytte jag till Mezcal som jag tyckte bättre om. Rullade och greppade bättre för mig.

Berk

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas
Kan inte alla nu berätta en snyftare om att de minsann fick en reva i däcket en gång å fick gå en timma gråtandes. Och efter det kommer de aaaaaldrig köra mindre än supergravity mega exo snakeskin extra allt.

Tack!

Börjar du?

Jag har motsätta problemet. Jag har alltid Park Tools TB-2 emergency tire boots med i ryggsäcken, men behövde aldrig använda dom :(

Rocket Ron i Hellas
Kan inte alla nu berätta en snyftare om att de minsann fick en reva i däcket en gång å fick gå en timma gråtandes. Och efter det kommer de aaaaaldrig köra mindre än supergravity mega exo snakeskin extra allt.

Tack!
Jo de är ju vansinnigt svårt att lita på vad någon säger ang däck, om de inte är en jämförelse direkt mellan två olika däck.

Olyckor kan ju alltid hända, sen kör ju en del med brutal overkill och verkar vara mer ute efter en traktor även för XC.

Men oxå lite förundrad att tillverkarna har budget varianter och förstärkts varianter av samma modell.
Jag kan ju bara anta att Evo varianten med vardera gummi blandning med/utan snakeskin får olika upplevelser vs den billigare performance varianten.

N_sandstrom

Aktiv medlem
Rocket Ron i Hellas

Tack!
Jag fick avbryta en cykeltur för några veckor sedan, trampa hem i lugnt mak när ett hål inte tätade, trots att det var en fin kväll.
Jag skämdes på utsidan och grät på insidan!

Kommer aldrig köra samma däck igen!
Bytte till ett nytt likadant istället.

(Eller iofs, jag har inte slängt det gamla än, man vet aldrig om jag får feeling och försöker laga.)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer