RockShox 35 Gold RL, DebonAir, Air, 150 mm, tapered

Hej.
Är RockShox 35 Gold RL, DebonAir, Air, 150 mm, tapered en potent gaffel på en Husqvarna hc4??
Jag har funderingar på att köpa en sådan men jag tycker att denna gaffel känna för "billig" för en sådan cykel.. någon som har erfarenhet av dessa?

Nej, den är inte potent men den funkar. Har kört den på en MC4 helt kort och den fungerade över förväntan faktiskt men jag gissar att den packar ihop/blir stum när det går fort över rotmattor o brake bumps.

Tackar för snabbt svar.. jo jag känner det jag åxå. Tyvärr blir det för dyrt att gå på dom värre modellerna som har Fox dämparna

Tackar för snabbt svar.. jo jag känner det jag åxå. Tyvärr blir det för dyrt att gå på dom värre modellerna som har Fox dämparna
Om du bor i närheten av Gbg kan du gissningsvis provköra Husqvarna-modeller på Gbg-enduron om några veckor. Alltid bäst att testa själv. Kanske du blir nöjd trots allt med en RS 35.

Jag bor ca 60 mil från gtb. Jag har trampat en sådan hoj. Bara på asfalt dock. Men jag tyckte den bara såg så väldigt klen och smal. Att den inte kommer att hålla om man börjar belasta den.

Hej.
Är RockShox 35 Gold RL, DebonAir, Air, 150 mm, tapered en potent gaffel på en Husqvarna hc4??
Jag har funderingar på att köpa en sådan men jag tycker att denna gaffel känna för "billig" för en sådan cykel.. någon som har erfarenhet av dessa?
Det är en riktigt usel gaffel tyvärr. Men det brukar finnas gott om bättre begagnade gafflar för vettiga pengar, så börja med den och uppgradera när du känner att det behövs. Sen hade jag helt klart rekommenderat att välja en cykel med Bosch motorn istället. Den är bättre på alla sätt.

Även om jag inte riktigt håller med om att 35:an är usel, tycker det är en helt okej budgetgaffel, så är ju Fox 38 bättre alla dagar. Och typ tre ggr så dyr...

Tillbaka
Topp