RockShox Pike RCT3 160mm - 27.5" till 29"

Hej! Mullet Yt Capra på G! :D

Jag vill konvertera en RockShox Pike RCT3 27.5 15mm axel från 2015 till en 29" genom att byta lowerleg.

Jag har svårt att hitta rätt lower leg.
Vad jag förstått borde det vara en A1(ev A2 om det inte är boost vertionen) ?
I övrigt ska det bara vara att byta då de är densamma invändigt?
Går det byta mot andra lowerlegs tro?

Närmst jag kommit är men är osäker : https://www.bikeinn.com/cykling/roc...edium=merchant&id_producte=8411238&country=se

Uppskattar all info jag kan få <3

Vet inte om priset är representativt i din länk men isf är det ju nästan lika dyrt som att köpa en begagnad gaffel med rätt spec. Kan kanske vara ett alternativ :)

Hollanbikeshop har oxä stort utbud av delar, med bättre beskrivningar än bikeinn. Jag har privat bikeinn på soanska, men det hjälper inte ang deras produktbeskrivningar. Det som e rätt på bikeinn e iaf att du ska gå på beskrivningen och inte på fotot.

Vet inte om priset är representativt i din länk men isf är det ju nästan lika dyrt som att köpa en begagnad gaffel med rätt spec. Kan kanske vara ett alternativ :)
jo jag har funderat på det men tror ändå priset kommer nära på dubblas om man köper hela dämparen. Iofs säljer man ju denna isf. Vad tror du jag kan ta för befintliga? fungerar bra men har såklart sina kosmetiska märken efter alla år.

På de äldre, vilket du verkar ha så ger luftskaften olika slag beroende på vilken hjulstorlek. Dvs. 150mm i 27.5" ger låt säga 140mm i 29" vilket gör att du kanske även behöver byta luftskaft. Max slag på 29" är 10mm lägre än på 27,5".
Lowers kostar däromkring länken sa, ca.3000:-
Jag röstar på beg. gaffel.

På de äldre, vilket du verkar ha så ger luftskaften olika slag beroende på vilken hjulstorlek. Dvs. 150mm i 27.5" ger låt säga 140mm i 29" vilket gör att du kanske även behöver byta luftskaft. Max slag på 29" är 10mm lägre än på 27,5".
Lowers kostar däromkring länken sa, ca.3000:-
Jag röstar på beg. gaffel.
yep det gjorde det :/ det är en 160mm. men vill bevara längden. Vad tror du jag kan ta för min gamla gaffel? beror på såklart men på ett ungefär.

Gott. Går det då eller är 150mm max för 29"? Vill minnas att 160mm var max för 27,5".
Vilda gissningar:
Fräsch, välservad, boost, lagom långt styrrör 2500-3000:-
Inte ovan 2000:-

Beg får en ha tålamod med för att lyckas med.?
Nja. Om man köper en ny, använder den lite o sen säljer så e den begagnad. Men många verkar tro att den fortfarande e ny o därför vill ha nypris. Den gaffeln finns ny för ca 5000 om man levlar sina internetskills. Tror man att google e enda sökmotorn så spelar man fortf SuperMario 1 på 8 bitar. Världen har förändrats en del sen dess o andra aktörer ger annorlunda sökträffar.

Nja. Om man köper en ny, använder den lite o sen säljer så e den begagnad. Men många verkar tro att den fortfarande e ny o därför vill ha nypris. Den gaffeln finns ny för ca 5000 om man levlar sina internetskills. Tror man att google e enda sökmotorn så spelar man fortf SuperMario 1 på 8 bitar. Världen har förändrats en del sen dess o andra aktörer ger annorlunda sökträffar.
Tycker jag ändå är relativt duktig på det.. något sämre med cykeldelar kanske iofs.. vad använder du för sökmotor ist för google? ?

Tycker jag ändå är relativt duktig på det.. något sämre med cykeldelar kanske iofs.. vad använder du för sökmotor ist för google?
Grejen me google e att de prioriterar så märkligt. Prova startpage eller duckduckgo eller båda.
Tack! Jo högst budande vinner säg ?

Tillbaka
Topp