Rockshox reba sl dual air

Nörden

Ny medlem
Hejhopp!
Jag tänkte strax serva min dämpare.
Fick en begagnad reba sl 29 dual air nör jag köpte min cykel.
Slaglängden är 100mm,
Men jag har hört att man kan förlänga det med distanser..?
Är det någon som är insatt i detta?
Hittar bara väldigt luddig info på nätet...

mavicxp21

Ny medlem
Förlängde min 26:a dual air för ett par år sedan. Det var bara att plocka bort en plastdistans. Den var inställd på 100 som standard och kunde köras i 80 100 eller 120. Så som jag förstod det är det plastdistans för 80 en storlek en annan storlek för 100 och ingen för 120. Har fortfarande den hojjen kvar med den gaffeln helt underbar gaffel. Lite kinkig att ställa in eftersom man ska både lufta positivt och negativ sida.

pnkcow

Aktiv medlem
Förlängde en sån för väldigt länge sen. Det är enkelt, bara att plocka bort en distans som mavic skrev. Men, det är inte alla dual-air gafflar som har en distans. Vissa oem-gafflar går inte att förlänga och enda sättet att veta är att riva gaffeln och se om det finns en distans att plocka bort.

Nörden

Ny medlem
Tack för info!! Jag kontaktade tillverkarna och fick ett lika luddigt svar som infon jag hittade på nätet.. Kommer nog behöva riva dämparen ändå för service?! Har aldrig gjort det själv innan och är fasen nervös.. Jag brukar vara både teknisk och händig, men av någon anledning känns detta lite jobbigt.. 😂

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer