Rockshox reverb som fryser fast (gör alla det?)

Naugas

Aktiv medlem
Har en nyinköpt Rockshox reverb som inte funkar i minusgrader - den fryser fast. Reglaget går att trycka in, men stolpen går inte att flytta. Fattar inte varför dock, vad det är som fryser ihop? Det ska ju vara olja, inte vatten i hydrauliken...? Den övre stolpdelen går att rucka på lite, ett glapp på några tiondelar, på samma vis som när det funkar att höja/sänka stolpen. Så det borde vara i höj-/sänkmekanismen det fryser ihop.

Beter sig alla Reverb så här i minusgrader? Om inte, har någon något tips på vad man kan göra? Fröken google vill inte känna vid några fastfrusna stolpar, inte på min förstasida av sökningen iallafall.

Stealth? Luftat stolpen?

Om du luftat stolpen, hade du fartreglaget på långsammaste/utskruvat innan du tog bort sprutan och satte i stoppskruven?

Min stolpe betedde sig sådär när trycket i hydrauliska systemet var för lågt. Första gången jag luftade så missade jag denna viktiga punkt.

Min nya reverb har funkat fint i kylan (cyklat i ner till -15) förutom att den blir jäkligt mycket långsammare att röra sig. Då är jag ju i och för sig bara ute runt 2 timmar, jag vet inte vad som skulle hända om cykeln skulle förvaras i kallgrader också.

Däremot glappar stolpen typ en millimeter längre i höjdled för varje gång jag varit ute med den... :/

Tillbaka
Topp