Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Min sista gnista hopp"I en värld av idioter, står han först i kön"
Det har jag otroligt svårt att se…Jag tolkar den översta kommentaren som att om du vart drabbad så skulle du kunna ge dig på personen med våld.
Igen, citera var jag skrivit nåt som nånsin skulle kunna tolkas så. Jag skrev att jag kunde tänka mig att gå loss på BILEN, om jag själv blev utsatt för ägarens hobby. Inte på PERSONEN.
Mig överraskar det inte längre att stora delar av folk på internet inte kan läsa. Suck och stön. Mänskligheten är verkligen helt körd.
Du får läsa igen. Här är historiken i rätt ordning:Jag har redan citerat dig i inlägget innan vilken mening du skrev som jag syftade på och där står det inget om att det är BILEN du menar att du ska gå loss på.
Jag hade nog åkt dit och möblerat om hans bil medelst basebollträ. Tror inte han kommer få nåt rimligt straff av en anmälan. Såna grisar måste avskräckas ordentligt.Bilen är inte direkt annonym och inte han själv heller på insta. Skyltar med sitt namn så bjuder han mig på en sådan upplevelse kommer han få en anmälan på sig. Går ju att råka vingla i diket av rädsla och då är det även vållande till olycka/personskada. Tragisk person i alla fall.
Nej, inte alls samma skrot och korn. Den ena vill straffa människor som inte begår brott. Den andra vill straffa människor som begår brott (eftersom rättsväsendet troligen inte kommer göra det).Att bli upprörd av att se cyklister och spruta ner dom med avgaser är ju totalt idiotiskt.
Att se ett videoklipp på internet och förespråka vandalism och misshandel är ju totalt idiotiskt.
Samma skrot o korn med olika åsikter.
Han kan bli anmäld för ofredande och det bör han bli, lämna det där.
Att bli upprörd av att se cyklister och spruta ner dom med avgaser är ju totalt idiotiskt.
Att se ett videoklipp på internet och förespråka vandalism och misshandel är ju totalt idiotiskt.
Tur att vi inte behöver tycka lika. Det går jättebra att låta bli att trakassera cyklister om man inte vill få tillbaka med liknande mynt. Ser inte problemet faktiskt.Jaja att vandalisera en bil är ju jättevuxet och moget jämfört med att slåss. Tur att du visar vägen till ett vuxet betende
Janzon med Z?Det är Micke Janzon från Sorunda, hans firma heter Jibb-Micke och har allmänt risiga lastbilar. Qamelkungen heter han på Instagram där han sprider dessa filmer.
Vet mer men då blir det personpåhopp på honom.
Personen och komentaren som erbjude Swish betalning mot något som räknas som misshndel har raderatsDu får läsa igen. Här är historiken i rätt ordning:
Jag hade nog åkt dit och möblerat om hans bil medelst basebollträ. Tror inte han kommer få nåt rimligt straff av en anmälan. Såna grisar måste avskräckas ordentligt.Bilen är inte direkt annonym och inte han själv heller på insta. Skyltar med sitt namn så bjuder han mig på en sådan upplevelse kommer han få en anmälan på sig. Går ju att råka vingla i diket av rädsla och då är det även vållande till olycka/personskada. Tragisk person i alla fall.Nej, inte alls samma skrot och korn. Den ena vill straffa människor som inte begår brott. Den andra vill straffa människor som begår brott (eftersom rättsväsendet troligen inte kommer göra det).Att bli upprörd av att se cyklister och spruta ner dom med avgaser är ju totalt idiotiskt.
Han kan bli anmäld för ofredande och det bör han bli, lämna det där.Att bli upprörd av att se cyklister och spruta ner dom med avgaser är ju totalt idiotiskt.
Tänkte precis skriva samma sak att dom här på happy som skriver om misshandel och vandalism bör tänka sig för.
Det ni gör är olaga hot och ofredande och ni kan åka dit på det
Det är helt okej att läsa fel, men inte att fabulera. Ingen har skrivit om misshandel. Särskilt inte jag.
Tur att vi inte behöver tycka lika. Det går jättebra att låta bli att trakassera cyklister om man inte vill få tillbaka med liknande mynt. Ser inte problemet faktiskt.
Ok, det var ju lik förbannat inte jag, så jag uppskattar inte lögner som denna:Personen och komentaren som erbjude Swish betalning mot något som räknas som misshndel har raderats
Kanske du borde låta bli att dra helt knäppa slutsatser?
Om jag hade blivit utsatt, vilket jag inte blivit. Det är alltså på intet sätt ett hot, bara ett konstaterande. Märkligt att man kan så totalt missförstå ett väldigt enkelt budskap.
Men visst, man kan knyta näven i fickan och vänta på att polisen ska lägga ner ärendet också så att grisen fortsätter.
Edit: Människor som roar sig med att trakassera andra är avskum och skall enligt mig behandlas som avskum. Du behöver inte hålla med.
När jag googlade upp firman (och den tidigare nu konkursade) och hittade mer detaljer så började till slut Google flagga mig för ”misstänkt beteende” och ville kolla att jag var människa. Säger väl allt.Det är Micke Janzon från Sorunda, hans firma heter Jibb-Micke och har allmänt risiga lastbilar. Qamelkungen heter han på Instagram där han sprider dessa filmer.
Förutom ofredande så sa iallafall Googles AI (någon får gärna bekräfta) att det också är vårdslöshet i trafik att medvetet släppa ut så tjock rök. Då bilister har en skyldighet att visa hänsyn mot mer oskyddade trafikanter är det vårdslöshet att medvetet störa sikten och skapa en farlig situation. Kan även bli misshandel eller ringa misshandel om röken skadar, tex om någon har astma eller om röken orsakar smärta, sveda, tillfällig synnedsättning eller andningssvårigheter.Min grundtanke när jag startade tråden var mest att någon här kanske hade råkat ut för han. Och att då få reda på att det hamnar på nätet är ju bra. Går det att se vem cyklisten är så är ju det ett "brott" Och att killen dokumenterar och lägger ut sin idiotier är ju en bra bonus om man som utsatt vill anmäla. Ganska uppenbart att det är avsiktligt gjord då. Om någon dessutom krashat pga av röken eller cyklat in i någon borde det ju även gå att få till vållade till olycka, kroppsskada eller andra brott. En bra advokat till cyklisten och det skulle bli jobbigt för denna killen.
Stort tackDet är Micke Janzon från Sorunda, hans firma heter Jibb-Micke och har allmänt risiga lastbilar. Qamelkungen heter han på Instagram där han sprider dessa filmer.
Tycker du? Är det inte en grundförutsättning?Stort tack
Fascinerande att han är så j-kla urpantat dum i huvudet att han lägger upp dessa tilltag publikt på Instagram.![]()
![]()
4 532 följare, ok
Vi får verkligen hoppas att han inte skadar någon med något av sina "fordon".
Det är ju bekvämt varje fall, bevisen finns online och han döljer ju inte direkt sin identitet.Tycker du? Är det inte en grundförutsättning?![]()
Svårt det där. Ser på profilen att han har åtminstone en inbiten långfärdscyklist som jag känner till, bosatt långt ifrån Strängnäs, som följare. Vad nu det innebär.Det är ju bekvämt varje fall, bevisen finns online och han döljer ju inte direkt sin identitet.
Han är både urblåst i huvudet samtidigt och modig får man säga? Retar han upp fel cyklist lär han ju utan det minsta lilla tvivel få hembesök i framtiden (förhoppningsvis av polisen...).
Sedan att han får följare, vad ska man säga, det attraherar väl kanske en viss kategori av f*cked for life l*sers.![]()
Vad är det som är svårt menar du?Svårt det där. Ser på profilen att han har åtminstone en inbiten långfärdscyklist som jag känner till, bosatt långt ifrån Strängnäs, som följare. Vad nu det innebär.
Att veta vad det är för sorts mänskor som följer. Kan ju vara av samma anledning som denna tråd, att hålla koll på fanskapet?Vad är det som är svårt menar du?![]()
Ja, du har helt rätt.Att veta vad det är för sorts mänskor som följer. Kan ju vara av samma anledning som denna tråd, att hålla koll på fanskapet?
Ja såklart, om varenda epa ställt upp pumpen så kan det ju omöjligen vara olagligt!@Pfaff
Beror på hur mycket det rycker . Han i videon ligger väll på gränsen på vad som är lagligt men varenda epa har ju ställt upp pumpen.
Specifikt angående rök från motorn vet jag inte, men om du har en last på till exempel en släpkärra som riskerar att damma så att den därigenom försämrar sikten måste den vara täckt så att den inte gör det. Utan att vara advokat kan jag tänka mig att man kan likställa dessa två situationer om det hamnar i rätten.Förutom ofredande så sa iallafall Googles AI (någon får gärna bekräfta) att det också är vårdslöshet i trafik att medvetet släppa ut så tjock rök. Då bilister har en skyldighet att visa hänsyn mot mer oskyddade trafikanter är det vårdslöshet att medvetet störa sikten och skapa en farlig situation.
Det här försämrar sikten fruktansvärt mycket mer än en släpkärra som dammar.Specifikt angående rök från motorn vet jag inte, men om du har en last på till exempel en släpkärra som riskerar att damma så att den därigenom försämrar sikten måste den vara täckt så att den inte gör det. Utan att vara advokat kan jag tänka mig att man kan likställa dessa två situationer om det hamnar i rätten.
Jag är inte heller advokat men det ena görs med uppsåt medan det andra pga ovarsamhet. Är väl en ganska stor skillnad i straffskalan.Specifikt angående rök från motorn vet jag inte, men om du har en last på till exempel en släpkärra som riskerar att damma så att den därigenom försämrar sikten måste den vara täckt så att den inte gör det. Utan att vara advokat kan jag tänka mig att man kan likställa dessa två situationer om det hamnar i rätten.
Här i stan var det en epa som genererade rök som i sin tur ledde till en olycka. Den grabben blev dömd till framkallande av fara eller något liknande.
Om nån har mer ork än mig att rota fram artikeln så finns det att läsa om i gp.se
Behövs det tydligare bevis menar du? Han lägger ju regelbundet upp helt publika filmer på youtube och instagram, måste vara väldigt stolt samt road över detta. Däremot tror jag knappast han förstår att det skulle kunna vara olagligt.Några hågade friskusar kan ju köra lite bevisprovokation. Häcka i buskarna och när tokfan ska ut med kärran så se till att hamna bakom och filma osv. Kräver lite logistik men hur svårt ska det vara.
Det skadar inte inte en ev. utredning att ha bild den som sitter bakom ratten. Det kanske är fler i bilen? Men han kanske filmat sig själv också. Men jag skämtade mest.Behövs det tydligare bevis menar du? Han lägger ju regelbundet upp helt publika filmer på youtube och instagram, måste vara väldigt stolt samt road över detta. Däremot tror jag knappast han förstår att det skulle kunna vara olagligt.
Ja, klart att ska det hålla i rätten skadar väl aldrig mer och tydligare bevis. Det ser ut som att han har hjälp med filmandet, ja.Det skadar inte inte en ev. utredning att ha bild den som sitter bakom ratten. Det kanske är fler i bilen? Men han kanske filmat sig själv också. Men jag skämtade mest.
Blir nog nästan förvånad om den där tomten har ett ända öre i formell inkomst.Storleken på en dagsbot beror på inkomsten. 30 dagsböter för en gymnasist är 1500 kr. 30 dagsböter för en heltidsanställd blir en helt annan summa.
Livsfarligt är det. Föreställ dig en ensam cyklist som blir täckt av rök, som på videon är helt svart och mycket tjock. Även om inte cyklisten själv krockar så kan en bil bakom inte uppfatta cyklisten innan det smäller.![]()
Gjorde rökridå med EPA-traktor – orsakade frontalkrock
Den unge föraren till EPA-traktorn framkallade en rökridå bakom sitt fordon. – Det gick knappt att se en meter framför sig, vittnade en av hans efterföljande vänner om. Plötsligt dök en pickup upp och olyckan var framme. Nu åtalas tonårskillen för vårdslöshet i trafik.www.gp.se
![]()
Epa-traktors rökridå ledde till frontalkrock
Epa-traktorerna kom körande i en karavan när den unge föraren längst fram i ledet framkallade en rökridå bakom sitt fordon. Då fick de möte av en pickup. – Det är som dimma eller typ massa rök som täcker hela vägen. Jag bromsar in, sedan bara smäller det, vittnade föraren till pickupen om. Nu...www.gp.se
Visa bilaga 839040
Helt seriöst, förbjud kusinäktenskap!
Drygt 35 år för sent?Det är förbjudet. Från och med idag.
Firman verkar i alla fall generera pengar. Säger i och för sig inte att han har någon formell inkomst.Blir nog nästan förvånad om den där tomten har ett ända öre i formell inkomst.
Vad har det för betydelse om cyklisterna är tränade?Ja, man blir lite provocerad av detta, det är ju svårt att komma ifrån? Dvs beteendet att förnedra/mobba tränande cyklister samt utsätta dem för fara och slutligen lägga ut publika videos på Instagram och Youtube etc, flera ggr dessutom.