Röd pickup som sotar cyklister

Igen, citera var jag skrivit nåt som nånsin skulle kunna tolkas så. Jag skrev att jag kunde tänka mig att gå loss på BILEN, om jag själv blev utsatt för ägarens hobby. Inte på PERSONEN.

Mig överraskar det inte längre att stora delar av folk på internet inte kan läsa. Suck och stön. Mänskligheten är verkligen helt körd.

Jag har redan citerat dig i inlägget innan vilken mening du skrev som jag syftade på och där står det inget om att det är BILEN du menar att du ska gå loss på.

Jaja att vandalisera en bil är ju jättevuxet och moget jämfört med att slåss. Tur att du visar vägen till ett vuxet betende

Jag har redan citerat dig i inlägget innan vilken mening du skrev som jag syftade på och där står det inget om att det är BILEN du menar att du ska gå loss på.
Du får läsa igen. Här är historiken i rätt ordning:

Det är helt okej att läsa fel, men inte att fabulera. Ingen har skrivit om misshandel. I alla fall inte jag.

(edit: kan tydligen ha förekommit i nån annans kommentar som raderats, och som jag över huvud taget inte sett)

Jaja att vandalisera en bil är ju jättevuxet och moget jämfört med att slåss. Tur att du visar vägen till ett vuxet betende
Tur att vi inte behöver tycka lika. Det går jättebra att låta bli att trakassera cyklister om man inte vill få tillbaka med liknande mynt. Ser inte problemet faktiskt.

Senast ändrad:
Det är Micke Janzon från Sorunda, hans firma heter Jibb-Micke och har allmänt risiga lastbilar. Qamelkungen heter han på Instagram där han sprider dessa filmer.
Vet mer men då blir det personpåhopp på honom.

Du får läsa igen. Här är historiken i rätt ordning:

Det är helt okej att läsa fel, men inte att fabulera. Ingen har skrivit om misshandel. Särskilt inte jag.

Tur att vi inte behöver tycka lika. Det går jättebra att låta bli att trakassera cyklister om man inte vill få tillbaka med liknande mynt. Ser inte problemet faktiskt.
Personen och komentaren som erbjude Swish betalning mot något som räknas som misshndel har raderats

Personen och komentaren som erbjude Swish betalning mot något som räknas som misshndel har raderats
Ok, det var ju lik förbannat inte jag, så jag uppskattar inte lögner som denna:

Edit: Och ja, jag vet att det inte var du som skrev direkt till mig, men det var möjligen ditt inlägg som förvirrade herr Mtblte att sen tro att det var jag som förespråkat misshandel. Vilket jag alltså aldrig gjort.

Min grundtanke när jag startade tråden var mest att någon här kanske hade råkat ut för han. Och att då få reda på att det hamnar på nätet är ju bra. Går det att se vem cyklisten är så är ju det ett "brott" Och att killen dokumenterar och lägger ut sin idiotier är ju en bra bonus om man som utsatt vill anmäla. Ganska uppenbart att det är avsiktligt gjord då. Om någon dessutom krashat pga av röken eller cyklat in i någon borde det ju även gå att få till vållade till olycka, kroppsskada eller andra brott. En bra advokat till cyklisten och det skulle bli jobbigt för denna killen.

Det är Micke Janzon från Sorunda, hans firma heter Jibb-Micke och har allmänt risiga lastbilar. Qamelkungen heter han på Instagram där han sprider dessa filmer.
När jag googlade upp firman (och den tidigare nu konkursade) och hittade mer detaljer så började till slut Google flagga mig för ”misstänkt beteende” och ville kolla att jag var människa. Säger väl allt.

Min grundtanke när jag startade tråden var mest att någon här kanske hade råkat ut för han. Och att då få reda på att det hamnar på nätet är ju bra. Går det att se vem cyklisten är så är ju det ett "brott" Och att killen dokumenterar och lägger ut sin idiotier är ju en bra bonus om man som utsatt vill anmäla. Ganska uppenbart att det är avsiktligt gjord då. Om någon dessutom krashat pga av röken eller cyklat in i någon borde det ju även gå att få till vållade till olycka, kroppsskada eller andra brott. En bra advokat till cyklisten och det skulle bli jobbigt för denna killen.
Förutom ofredande så sa iallafall Googles AI (någon får gärna bekräfta) att det också är vårdslöshet i trafik att medvetet släppa ut så tjock rök. Då bilister har en skyldighet att visa hänsyn mot mer oskyddade trafikanter är det vårdslöshet att medvetet störa sikten och skapa en farlig situation. Kan även bli misshandel eller ringa misshandel om röken skadar, tex om någon har astma eller om röken orsakar smärta, sveda, tillfällig synnedsättning eller andningssvårigheter.

Stort tack :love:

Fascinerande att han är så j-kla urpantat dum i huvudet att han lägger upp dessa tilltag publikt på Instagram. 😅 😅 😅

4 532 följare, ok

Vi får verkligen hoppas att han inte skadar någon med något av sina "fordon".

Senast ändrad:
Tycker du? Är det inte en grundförutsättning? 😉
Det är ju bekvämt varje fall, bevisen finns online och han döljer ju inte direkt sin identitet. (y)

Han är både urblåst i huvudet samtidigt och modig får man säga? Retar han upp fel cyklist lär han ju utan det minsta lilla tvivel få hembesök i framtiden (förhoppningsvis av polisen...).

Sedan att han får följare, vad ska man säga, det attraherar väl kanske en viss kategori av f*cked for life l*sers. :unsure:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp