Rolig cykling i norrköping??

FreddyMan

Ny medlem
Hade tänkt åka ut o köra lite i helgen men vart?? Har inte bott i stan så länge o har noll koll på bra roliga mtb stigar.. Är det värt att ta sig till Kolmården? Alla tipps är mycket välkomna! skulle va kul o följa med på någon happy rid någon gång om det blir i närheten.. Verkar trevligt det där med att träffa folk o cykla på samma gång :-)

http://happymtb.org/forum/rides/reviews.php?s=6&cat=0&hide=0

Skogarna norr om sta´n, kring Ågelsjön och Sörsjön bjuder på många härliga turer. Allt från riktigt smala stigar till breda grusvägar (om man nu gillar det). Många leder är utmärkta med röd/oranga prickar, dvs Östgötaleden och påfartsleder.

Mer stadsnära: Vrinneviskogen, dock riskerar man att krocka med löpare och hundägare om man inte där väljer ngn av de mindre omärkta stigarna.

Det är helt klart värt att ta sig ut norr om stan till Kolmårdentrakterna. Det är finfint att cykla kring Lillsjön med utgång från Åby SOKs klubbstuga.

(Ska gå med i happy..lovar)

Tar nog en tur i morron FM (Lördag), du kan haka på om du vill! Blir nog 3 tim,men det går att korta av!
Jursla-Åby ligger 10 km cykelbana från Norrköping.

Ingen idé..... Rätt svårflörtade cyklister i de här trakterna. Själv jobbar jag 9-22 imorgon annars så...

När jag försökte dra ihop en "Happyride" förra helgen så blev det bara jag och Fredrik S. Det regnade tydligen lite..... vilka väderglidare man har att göra med!!

Ha det så kul imorgon, Anders!

Oj sorry.. Missa att kolla forumet några dagar (oförsvarligt jag vet) Hade gärna följt med annars! Ska vara mera uppmärkasm nu, men kommer att vara borta nästa vecka.
Är ganska ny, trotts många år i sadeln. Det skulle va kul o hänga på någon så man får lite insperation! Kompisarna är inget roliga att vänta på längre.. :-)
Är det något så finns jag dagligen på msn: Fredric20@hotmail.com går även bra att maila dit!

Är det någon som har testat att hoja i trakterna kring Stafsjö (ligger väl inte så långt från kolmården?), funderar på att åka dit och hälsa på lite släkt och då ta hojen med mig.

Är där bra cykling?

MVH /Henrik

Tillbaka
Topp