Roligare på trainern?

Roligare på trainern?
Pastis skrev:
-------------------------------------------------------
> Om man kan sitta och titta på tv-serier så
> tränar man inte tillräckligt hårda intervaller!
> Musik och radio är bättre, då kan man
> försvinna in i intervalldimman och sedan lyssna
> igen när man vaknar till tills nästa dimma
> kommer...

Min puls håller inte med dig ... :) Så jag ser det som en vanlig missuppfattning - dagens TV-serier är oftast så blanka att man lätt kan missa ett par minuter utan att egentligen missa något, och kör man inte maxintervaller så går det ännu bättre. :)

Roligare på trainern?
Jag kör kanske inte lika strukturerat som de flesta verkar göra men musik duger fint. Sedan låter trainern så pass mycket att man bara försvinner in i sin egen värld av mörker och slit. Det brukar ytterst sällan vara några problem med tristess......

Jag har experimenterat lite med musik fram och tillbaka från rock, metal, elektronika mm till att börja svänga över åt klassikst. Stråkar skär igneom ljudet från trianern rätt bra.....

Roligare på trainern?
Jag kör alltid med tv-serier när jag kör på Monarken, funkar bra även om man kör sig helt vimmelkantig, bara man väljer något som är tillräckligt lättuggat.

Roligare på trainern?
När motivationen tryter kan det vara bra att hitta nåt att fokusera på, torr asfalt funkar för mig.

motivation.jpg

Roligare på trainern?
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör alltid med tv-serier när jag kör på
> Monarken, funkar bra även om man kör sig helt
> vimmelkantig, bara man väljer något som är
> tillräckligt lättuggat.

+1

Stargate har jag funnit är det optimala för mig. :D
Tyvärr har jag förbrukat alla tre serierna redan.

Försökte med The West Wing, men den är för dialogdriven, och jag missar så mycket över fläktarnas sus och Monarkens brummande och vinande.
Ska förmodligen gå över till Xena i stället...

Roligare på trainern?
VA!!! Häda inte! Speciellt Stargate Atlantis och de första åren av SG-1 ska avnjutas under koncentration. Vita huset går inte heller och jag är tveksam angående Xena. Man kan missa några bröst ibland...

Sätt på TV4, där går allt att missa!

Tillbaka
Topp