Ronde van Retaard, 13 september 2008

tavlingsledningeninformerar.jpg

Gokväll ungdomar!

Det enda tåget går 07.17 från Centralstationen.
Eftersom Västtrafik är ganska onda så kommer det att stå en lastbil vid parkeringen mot Nils Ericssonsterminalen från kvart i sju ungefär. Den kommer att kunna ta alla cyklar som inte tar sig ut själva.

Vi ses

Usch vad trakigt det verkar med en retarderad ronde som denna. Trist, larvigt, barnsligt och lojligt. Och alldeles alldeles...underbart. Suck. Ta i alla fall for bovelen och posta en massa bilder fran loppet, helst pa pinsamheter och snusk och sant som vi i forskingringen gillar att se! Och lycka till alla och sarskilt 48/16 da jag tror du hamnar pa pallen i ar med!

Jag vill bara se bilder som visar att det var helrätt att inte vara med. Tråkig väntan, smärta i ansikten och sådant alltså. Gärna spöregn om det kan ordnas!

Det går ett tåg 0802 som är framme kl 0830 (2 min cykling till stora torget sen), tror man inte får ta med cykel men har man cykeln i plastpåse så gnäller de nog inte.

Är det någon som behöver sovplats eller öl så har jag både och till oförmånliga priser (pengar/natura)

48/16 skrev:
-------------------------------------------------------
> Glöm inte att anmäla dig till Cykelpolo-SM på
> söndagen. Det är bara fyra lag anmälda än så
> länge så du har stor chans att bli svensk
> mästare.
>
> http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic.php?t=700&
> postdays=0&postorder=asc&start=0
>
> /M

Hehe, erkänn att ni 08:or är för fega för utklassning! Uppställning nu!

otto_r skrev:

>
> Hehe, erkänn att ni 08:or är för fega för
> utklassning! Uppställning nu!

Bilagor

• roligt_spel.jpg
    roligt_spel.jpg
    64.1 KB · Besök: 85
Tjena!

Jag skummade tråden lite efter några indikationer på hastighetsindikation.
Utväxling har ju diskuterats men vad kan man räkna med för snitthastighet på sträckorna?

Jag har inte kört SS på nästan ett år så jag känner mig lite förvirrad ;)

perzzon skrev:
> Tjena!
>
> Jag skummade tråden lite efter några
> indikationer på hastighetsindikation.
> Utväxling har ju diskuterats men vad kan man
> räkna med för snitthastighet på sträckorna?
>
> Jag har inte kört SS på nästan ett år så jag
> känner mig lite förvirrad ;)

Jag har hört att det är väldigt platt mellan Alingsås och Göteborg så 48/14 eller nått kanske blir bra...

Vi cyklister är ju lite kollektivtrafik-challenged eller vad det kan heta. Betalar man ombord, köper biljett i förväg, använder 100-kortet, eller?

Eller ska jag behöva kolla själv på www.vasttrafik.se ?

/johan

jvb skrev:
> Eller ska jag behöva kolla själv på
> www.vasttrafik.se ?
>

Ja, du kan ju alltid försöka. =) Jag försökte hitta den infon, samt vad det kostar, härom dagen, men gav upp.
Jag tror det är sådant som man förväntas veta bara. Ungefär som att man hälsar med höger hand.

Senast redigerad av en moderator:
Jag hittade att

"Pendeltåg
På Alingsås- och Kungsbackapendlarna gäller Västtrafiks ordinarie taxa."

och utgår från att om man har ett 100-kort (köpes på pressbyrå/7-11) så klarar man sig till Alingsås. Det kör jag på.

/jvb

Ok, då fick jag ihop cykelen ungefär prick 23.10 (det tar längre tid att ta bort stänkskärmarna och vända uppochner på styret än vad man tror) och retarderade sedan till Hjällbo fram och tillbaks med en bourbonpaus (Jack Daniels - fruktig fotogen) som den enda tid jag överhuvudtaget suttit på en cykel de senaste två månaderna. Men jag är peppad!

Om det nu är till nytta för någon (eftersom det är lite sent inlägg med tanke på att det ska köras tidigt imorgon) så råkade jag åka från Alingsås till GBG med det där förbaskade tåget för några veckor sedan och då var priset 9 kuponger (d.v.s. cirka 70 spänn drogs från 100-kortet).

Det fanns t.o.m. någon sorts tågvärd ombord som man kunde betala kontant till tror jag det utannonserades i högtalarna.

Vädret ser okej ut från Alingsås, vindstilla och lite mulet mer ser ut att spricka upp. Smhi lovar bra väder och medvind, ser ut att bli en toppendag! Ses om knappt två timmar.

Slint skrev:
> Wasabi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har flera gånger fått höra att jag
> MÅSTE
> > vara med nu. Jag är tveksam.
>
>
> Ha ha, klart du måste. Annars kommer Johannes och
> jag skräpa ner och vara odrägliga som fan på
> din arbetsplats. Glasskross och smör över hela
> bordet.

Isf får ni börja på dagis. Jag är en kameleont på arbetsmarknaden.

Ah det är härligt att sitta här framför datorn i en skön pinnstol måste jag säga. Lycka till allihopa, synd med vädret bara.
Jag ska försöka stå med en fulöl på avenyn vid målgången om jag bara får veta när den kommer vara... kan man ringa Jonatan under dagen och kolla läget kanske?

Sann historia; Jag skulle cukla till Gråbo och lite runt i trakterna där, ringde veloform-anders för att gnälla på en styrlinda som släppt, och han nämnde i förbifarten att retaarden skulle gå i de trakterna, tänkte inte mer på det. Men efter ett par timmars cyklande (varav av majoriteten var helt i blindo och i återvändsland), en punka och ett flertal fikor senare satt jag och donnan vid en busshållplats där det var lite pilar markerade. Var det retaarderna, hade de kört förbi eller var de påväg? Spänningen var olidlig. Tajmingen var helt sinnessyk, för döm av vår förvåning när de första cyklisterna dyker upp och helt sonika skiter i att svänga av vid markeringarna utan fortsätter rakt mot gbg, på pint kiv. Det var dock efter dessa första ignoranta blindstyren cyklat förbi oss som de första retaarderna som kunde läsa markeringar dök upp. Den ena mer osportsligt klädd än den andra. Underbart! Favoriterna var mannen som valde att kasta sig med ansiktet före i en gräsvall, istället för att svänga, och han på slutet med BiBen på frampakethållaren. Som grädde på moset fick vi den lätt uppgivna frågan "Är det målet här?" ett antal gånger varvid vi svarade hojtandes "Allez! Allez!".

I väntan på följebilen eller nåt valde vi att ställa oss lite mer strategiskt så att inga mer kunde åka rakt fram. Det kom ingen följebil eller tävlingsledning, så vi började trampa hemåt, varpå vi mötte den sista felkörande återvändaren, stackarn, men han var snugg i sin brooklynjersey.

Jag är mycket impregnerad över allas prestationer. Var det markus f man såg på en blå-ish cannondale med skivbromsar?

Tjohoo! Troligen det roligaste jag har gjort i år. Väldigt imponerad av hur kapabel min gamla springare är när det verkligen gäller. Banan bjöd på en hel del utmaningar, det kommer säkert skrivas mer om det...För egen del var det en skrattfest för själen, kroppen var inte lika nöjd alla stunder :) Nu väntar belöning i form av massor av sömn.

Tack alla för en underbar dag!

/Håkan

Jaha. Då är man hemma igen då.
En bruten arm och operation av densamme imorgon blev mitt resultat idag.
Längtar tills nästa år...

Zappa skrev:
> Jaha. Då är man hemma igen då.
> En bruten arm och operation av densamme imorgon
> blev mitt resultat idag.
> Längtar tills nästa år...

Hårda klungspurter?

Här kommer då lite bilder från Lördagens bravader. Alla var vinnare, vissa mer än andra.
Passar på att slänga iväg en hälsning till dig Malmö pista kille med gröna deep-v:s. Trevlig tur i bra tempo tillbaks mot stan från Angered efter att alla körde vilse.

05.JPG ht=483

Start i ett kyligt Alingsås.

11.JPG ht=483

Spänd samling innan första etappen "Explosion dynamite"

13.JPG ht=483

Riktig tur med vädret. Stilig ledartröja förresten.

14.JPG ht=725

Pepped retard.

15.JPG ht=725

Dagens fulmek. "Om vi tejpar fast den här kartongbiten så märks det inte ens att det är ett hål"

17.JPG ht=725

Lördagens bronsmedaljör!

18.JPG ht=725

Lämmeltåg i skogen. När vi cyklade in på bondgården tänkte jag "Gött nu blir det lunch!" Men det var bara för att komma hit.

20.JPG ht=483

Godaste lunchen på länge.

24.JPG ht=725

Hårt att cykla med gips.

2009 är det ju i stockholm! Men det verkar ha varit fantastiskt trevligt och ännu bättre uppslutning än på Sveriges framsida :-)

Det var fan i mig en lyckad tillställning.

Sjukt rolig tävling var det. Det är svårt att undvika att bli imponerad av de som har gjort bansträckningen, det måste varit extremt tidskrävande.

Vi ses nästa år.

Jag får också passa på tacka.
Sjukt mycket jobbigare än jag väntat mig men riktigt riktigt roligt.
Fantastiskt att det var så (relativt) få cykelhaverier.

Förlåt Jonatan, jag är en dålig människa. Men jag var vid kungsportsplatsen när jag ringde och det var lite för kallt och jag behövde gå på toaletten lite för mycket för att vänta där ensam i en timma.

Ja, jävlar... Nu är man lite mör men sjukt stolt.
Tackar ödmjukast för den grymma tävlingen där arrangörerna på ett listigt sätt fått till det så att man ville döda å ena sidan och samtidigt så mådde man så grymt bra och hade kul.

Tackar också alla deltagare som hade sån grym sammanhållning och, mestadels, bra attityd...

Hell RvR!!!!

Jag är inte helt nöjd med att jag inte medverkade. Fan.

petal5 skrev:
...
> Tackar också alla deltagare som hade sån grym
> sammanhållning och, mestadels, bra attityd...

"mestadels"?

Sykomor skrev:
> Till dig som inte var med: Packa torra strumpor
> sedan du anmält dig till nästa Ronde. Det här
> var årets cykelhöjdpunkt.

Var Bruse med?

tavlingsledningeninformerar.jpg ht=42

Tack igen för strålande insatser av alla deltagare. Hela resultatlistan är för tillfället bortsupen men de fyra i täten var följande:

Vinnare på 36 poäng var David Berardi
På andra plats med 28 poäng kom Björn Persson
Tredjeplatsen togs av Anton Johansson med 15 poäng
Och på fjärde plats med 14 poäng kom 48/16 Magnus Eriksson
Damklassen vanns av Anna

Sedan delades det ut många andra priser i olika kategorier. Vi återkommer i ärendet då listan har återfunnits.

Måste också passa på att tacka alla inblandade för denna fantastiska dag. Speciellt trevlig & udda var etapp två med diverse spännande ljud/musikstycken i skogen samt en gammal övergiven telefonkiosk i vilken någon stog och hejade. Fick känslan av "Trion från Belville" vilket var helt ljuvligt.

Finns det någon statistik på punkteringar eller så? Vore intressant att se hur många procent etapp ett stod för.

Återigen, stort tack!

Ja jävlar, etapp ett var ju speciell. Vägen var på flera ställen bortsprängd och belamrad med stora sprängsten. Både tävlande och ledningen blev överraskad.

Va? Hur kunde jag missa det? Jag vill ha pris för äldsta deltagare, snyggaste cykel, bästa prestation inräknat handikapp, längsta färdväg till loppet, skitigast fötter samt ett antal andra som jag snart kommer på.

Jonatan S skrev:
> >
> Sedan delades det ut många andra priser i olika
> kategorier. Vi återkommer i ärendet då listan
> har återfunnits.

Tillbaka
Topp