Ronde van Vlaanderen 2011

OK. Jag hade uppenbarligen räknat ut resten för tidigt. Ibland är det kul att ha fel. Fabbe bör väl göra ett försök på Bosberg misstänker jag eller sparar han allt till ett försök med några km kvar?

Starkt av Chavanel att hänga med hela vägen in med tanke på att han var i utbrytning såpass länge. Sen var det ju inte så väldigt långt borta att han tog det - en liten tvekan då Cancellara höll på att placera in honom i staketet och ett halvt missat tramptag då Nuyens började närma sig samma staket. "Tabben" var väl kanske att släppa Nuyens rulle och gå efter Cancellara för att sedan behöva byta tillbaka då Nuyens visade sig vara starkare.

Bästa cykelloppet i år i alla fall, just nu känns det som det bästa på flera år, men pulsen måste få lägga sig innan sådana kategoriseringar kan ske

Shit vilket race... Hel magiskt. Satt o surade i soffan när fabian hade minuten men sen blev det race. Men fabian tar det nösta helg istället.

Undrar om han drabbades av elefantias-ego ala spartacus?

Skönt att han inte är så överlägsen att han bara kan sätta sig och köra sönder alla. Eller så var han sjuk.

Vilket rejs, vilken mat, vilken öl (?).

Det verkar vara de offensiva vårklassikernas år i år. Riktigt roligt att titta på. Skönt att se att de är riktigt trötta också efter målgång (typ som Hellner).

Moules (blåmusslor kokta i blå Chimay, timjan lök och vitlök) Frites (ungsstekta klyftor av mandelpotatis i mycket smör) med majonäs till och ett urval av belgiska ölsorter.

En helt OK söndag...

/K

gandhi skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilket rejs [...] En helt OK söndag...

Ja jävlar! Satte ihop en [RR] för att ni som inte ätit en burk majo idag ska få känna er nyttiga:

Musslor-2.jpg ht=399

Pommes.jpg ht=399

CancellaraochChavanel.jpg ht=399

Happy.jpg ht=399

MoulesFrites.jpg ht=399

Hackebackebrs.jpg ht=399

Otroligt att det nästan fungerade för Cancellara, skall bli kul att se nästa söndags begivenheter! :) Hoppas jag får tid att bänka mig då...

Bästa cykelloppet på länge. Vilken fight. Skönt att Cancellara visade sig vara mänsklig. Det kan bli spännande nästa söndag. Han kommer nog vara lite försiktigare och de andra vet att han kan knäckas. Bring it on!!

Det kan bli hur spännande som helst nästa söndag. En revanschsugen Cancellara och ett gäng jagande som vet att han också blir trött. Det är bara att boka soffan och fjärrkontrollen så ingen annan tar den.

Tillbaka
Topp