Rörbäcksnäs

pingu

Aktiv medlem
Rörbäcksnäs
Hej hej

Vi är ett gäng glada herrar som tänkte bege oss till Rörbäcksnäs nästa helg för att köra på de fantastiska stigarna där.

någon här som vet status där?

Rörbäcksnäs
Ska nog vara snöfritt nästa helg. Ligger lite kvar i skogen nu men det smälter fort med regnet som kommer nu.
Tar nog en tur dit själv till helgen för att köra lite fin singletrack :)

Rörbäcksnäs
Ska nog vara ok, är mest sand under på de flesta stigarna så det torkar upp fort och blir ett snabbt och hårt underlag. Men lovar att komma med rapport efter att jag varit där.

Rörbäcksnäs
Det är faktiskt riktigt bra, har torkat upp snabbare än vi trodde efter snöfallet för 2 veckor sedan. Har varit där och cyklat nu i veckan och stigarna är fina.Visst är det lite blött bitvis men inget som är störande.Det jag kan tänka mig är sämst är nog vissa traktorvägar/grusvägar som kan vara riktigt sugande.Vi har varit ut och rensat bort lite träd som legat över stigarna, rest upp lite skyltar osv så ni borde få en trevlig cykling.

Bilagor

• Rörbäcksnäs maj.JPG
    Rörbäcksnäs maj.JPG
    391.8 KB · Besök: 14
Rörbäcksnäs
Knä-Ola skrev:
-------------------------------------------------------
> Kung! Blir kanske tur på näset idag och/eller
> på fredag :)

Hur va det nu då?

Vädret ser ju ut att leverera till helgen i alla fall!

Rörbäcksnäs
Jo den filmen känner man igen, kan bara säga att vi hade en fantastisk helg då filmen kom till.

Mikael

Mathias skrev:
> Klart sugen på att åka dit och vill gärna höra
> hur det är!
>
> Den här filmen (del 3/3) lovar ju gott:
>
>

Rörbäcksnäs
Oj, missade att skriva rapport efter fredagens tur. Summering: Kanonfint!

Blev lite kort pga skador, cykelhaverier osv så vi körde bara första delen av röd (31km) led. Och det var som vanligt fint och torrt med bra flyt på stigarna :)

Ska ta mig dit i helgen igen tänkte jag mig, ska ju bli toppenväder så då får det bli en långtur!

Och vill ni ha lite mer race så kan ni ta med lvg-cykel, är tävling i Trysil på söndagen. Riktigt kul varvbana med tävlingstid på ca 1.5 tim.

Rörbäcksnäs
Finns det någon som har gpx-filer på stigarna, helst aktuella från 2012? Tänkte åka dit och testköra någon gång i sommar och då vore det trevligt med ha gpsen laddad...

Rörbäcksnäs
Jörgen_A skrev:
> Pastis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Finns det någon som har gpx-filer på
> stigarna,
> > helst aktuella från 2012? Tänkte åka dit och
> > testköra någon gång i sommar och då vore
> det
> > trevligt med ha gpsen laddad...