Rose-tråden

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> AdventureRider: Skickar du cykelns ordernummer,
> så kan jag kolla detaljerna.
>
> /Mats Ribacka, ROSE (mats.ribacka@rosebikes.se)

Kanon:) Har mailat nu.

Rose-tråden
Hej!

Jag är galet inne på att skaffa en ROSE Jabba Wood 2.

Har några småfrågor:

1: Kostar det något att byta till ett par andra däck? I så fall vad kostar 1469316 i 2,25? Vilka andra däck kan till för samma kostnad?

2: Vad kostar det att lägga på ett 1769818 (eller annat xt om det inte skulle passa) vevparti istället?

3: Den svåraste frågan, vilken storlek ska man ta. Jag är 172cm och har grenmått 77cm. Storleksguiden rekommenderar en M med 90 stam, jag har en scale 50 i M med 90 stam och den känns lite stor. Kan M verkligen funka? är ju närmare 168 än 179.

Andra här med liknande mått vilken storlek hade ni tagit?

/Magnus

Rose-tråden
Rumpel:
Eftersom inte vår konfigurator är uppdaterad med MTB modellerna än kan jag ge dig cirkapriser på ändringarna.
Däcken ca 10€, vevpartiet ca 20€.
Jag skulle rekommendera storlek S, jag är själv 170cm lång med 81 i grenmått och trivs bäst på Jabba i storlek S.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej!
Jag inväntar fortfarande svar angående mina önskemål på min beställning? Eller är detta "standard" på ramstorlek 57 cm?

Vevparti (vevarmar: 172,5 mm & vevparti 50-34T)
Styrstam längd: 90 mm
Styre bredd: 42 cm

Kommer detta bli uppfyllt?

MVH Johan

Rose-tråden
Hej igen!
Ursäkta om jag är otålig:). Var inte säker på om du upprepat följdfrågorna bara. Vill bara att allt ska fungera bra och inte bli något fel.

Tacksam för snabb återkoppling när du hör något.

MVH Johan

Rose-tråden
Hej Rose!

Jag har blivit lite paranoid efter ett (misslyckat) köp av Shimano XT RT86 Ice-Tec 180mm 6-Bolt Rotor. Jag fick den äldre versionen med runda bultskallar och utan fixeringsbrick. (fixing washer i monteringsanvisningarna) jag vill därför fråga om jag kan känna mig trygg och få den senaste versionen (samma utseede som på bilden hemsida med trekantiga bultskallar)

Tack på förhand

Mvh Martin

Rose-tråden
Mart24speed: Skulle du kunna skicka produktnummern och ordernummern åt mig på mats.ribacka@rosebikes.se så kan jag kolla detaljerna.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej,

Jag fick 10E för att jag registerade för mig för ert nyhetsbrev. La också en order precis och undrar om man kan få den inräknad i denna order?
Mailade också er kundtjänst om detta.
/G

Rose-tråden
Glenn Dahl: Du kan fylla i koden till din förmånssedel i fältet för förmånssedlar, om det inte funkar kan du fylla i den i meddelandefältet. Om du redan har lagt din beställning så rekommenderar jag att du använder den i din nästa beställning.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Mart24speed: Skulle du också kunna ge mig din kundnummer eller ordernummer, så att jag kan kolla upp exakt vad som blivit skickat åt dig?

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej!

Jag var otydlig... Jag har haft ett returärende med en annan stor tysk nätshop där de skickat en äldre version än den jag beställde..

Eftersom jag blivit lite paranoid efter detta så skulle jag vara tacksam om det fanns möjlighet för dig att kolla så att rosebike inte sitter på en liknande batch av bromskivor utan att det verkligen är den som syns på bild (den senaste versionen) som kommer att levereras ifall jag lägger en beställning idag.

Jag ber om ursäkta att jag var otydlig med detta.

Ha en bra dag! :-)

Mvh Martin

Rose-tråden
jag har väl i princip bestämt att det blir en jabba wood när det blir cash i februari. Men jag hittar inga "action" bilder på den Sahara Brown färgade. Det ser ju ut på ett sätt i studion och ett annat i verkligheten. Det behöver ju inte vara precis jabba, vilken cykel som helst med samma färg skulle vara fint att se innan man bestämmer även den delen.

Rose-tråden
Hej igen!
Har precis fått en bekräftelse att min cykel blivit skickad, snabba ryck, riktigt roligt.

Har dock fortfarande inte fått bekräftelse på följande:

Vevparti (vevarmslängd: 172,5 mm & vevparti 50-34T)
Styre bredd: 42 cm

De har inte kontaktat mig angående detta som utlovat.

Ursäkta om jag är tjatig etc, men vill undvika problem om det skulle vara nåt fel när cykeln anländer:)

MVH Johan

Rose-tråden
Några nyheter kring när svarta Pro DX Cross i storlek 60 kommer in och börjar monteras?

Jäkla lögn att den som väntar på något gott aldrig väntar för länge :)

Rose-tråden
Staraction: Fick bekräftat att vevarmar, vevparti och styrbredd är standard på din cykel så som du har beställt den. Nu är det bara att vänta några dagar tills cykeln kommer hem =o)

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
emilh: Det skall vara 3 veckors leveranstid på de svarta DX Crossarna i storlek 60. Om du vill kan jag kolla upp din beställning, om du skickar ordernummern till mig på jenni.ribacka@rosebikes.se

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
LC4: 172,5mm är standard på storlek 56, DX Cross. Jag antar att du har beställt en Cross och något har blivit ändrat i din orderbekräftelse? Kan du skicka orderbekräftelsen till mig på mailen: jenni.ribacka@rosebikes.se så får jag titta på den.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Har börjat se mig om efter ett par högprofilhjul inför våren och valet ser ut att falla på Mavic Cosmic Carbone SLE 2013. Nu när konfiguratorn aktiverats på en del cyklar har jag lagt märke till att dessa hjul finns till väldigt förmånligt uppgraderingspris trots att ni inte har dem bland varorna i den ordinarie webshopen. Tar ni endast in dessa hjul när folk beställer dem på en cykel eller kan ni sälja ett par separat och i sådana fall till vilket pris?

http://www.mavic.com/en/product/wheels/road-triathlon/wheels/Cosmic-Carbone-SLE

OBS, det är just SLE jag är ute efter, inte de billigaste SL som redan finns i butiken!

Rose-tråden
Mayhem: Vi kan beställa hem hjulen från Mavic, de kostar 1490€ och leveranstiden är ca 2 veckor. Det andra alternativet är att du köper en ny cykel och konfigurerar till hjulen ;o)

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Vi kan beställa hem hjulen från Mavic,
> de kostar 1490€ och leveranstiden är ca 2
> veckor. Det andra alternativet är att du köper
> en ny cykel och konfigurerar till hjulen ;o)

Okej, ja det var tyvärr rätt långt ifrån det priset i konfiguratorn som nästan var för bra för att vara sant. Givetvis då räknat på prisskillnad utöver standardhjulen och sedan jämfört med priser på motsvarande hjulpar i andra butiker.

Hjul och X-Lite ramset vore trevligt men komplett cykel är lite överkurs med en nästan ny Sram Red 2012-grupp som jag vill behålla. Hade det inte varit för att den billigaste versionen av X-Lite fortfarande kostar en hel massa hade det nästan lönat sig att köpa, skifta grupperna och sälja den gamla cykeln... kan man nedgradera gruppen på X-Lite till typ 105? ;)

Senast ändrad:
Rose-tråden
Mayhem: Jo, vi rekommenderar våra kunder att byta hjul i konfiguratorn, för hjulen blir aldrig så billiga som när man konfigurerar en cykel.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> LC4: 172,5mm är standard på storlek 56, DX
> Cross. Jag antar att du har beställt en Cross och
> något har blivit ändrat i din orderbekräftelse?
> Kan du skicka orderbekräftelsen till mig på
> mailen: jenni.ribacka@rosebikes.se så får jag
> titta på den.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Hej
Har inte bestält men fuderar på det, fins det nån tidsplan för när konfiguratorn ska fungera?
vet att man kan skriva på engelska i medelandefältet, hade varit kul å se vad man kann ädra på, om man vill ha skärmar vilka kan va läpliga då?

Rose-tråden
LC4: Jag tror att tyskarna prioriterar terrängcyklarna innan crossarna när de jobbar med konfiguratorn, landsvägscyklarna börjar vara klara.
Det finns två hjul att välja mellan till DX Crossen: Mavic Crossride eller Rose CR1900. Stänkskärmar rekommenderar jag de som sitter på randonneur-modellen: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-pro-dx-cross-3000-randonneur-compact/aid:611492 de kostar 59€ och är våra egna som är utvecklade för DX-ramen, tillverkade i metall. Tror inte att stänkskärmarna kommer att komma upp i konfiguratorn.
Övriga delar såsom sadel, styre, styrstam, däck osv kan du byta enligt vad som är tekniskt möjligt.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> LC4: Jag tror att tyskarna prioriterar
> terrängcyklarna innan crossarna när de jobbar
> med konfiguratorn, landsvägscyklarna börjar vara
> klara.
> Det finns två hjul att välja mellan till DX
> Crossen: Mavic Crossride eller Rose CR1900.
> Stänkskärmar rekommenderar jag de som sitter på
> randonneur-modellen:
> http://www.rosebikes.se/artikel/rose-pro-dx-cross-
> 3000-randonneur-compact/aid:611492 de kostar 59€
> och är våra egna som är utvecklade för
> DX-ramen, tillverkade i metall. Tror inte att
> stänkskärmarna kommer att komma upp i
> konfiguratorn.
> Övriga delar såsom sadel, styre, styrstam, däck
> osv kan du byta enligt vad som är tekniskt
> möjligt.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Hej
vad är det för fägar/nav på Rose CR1900 hjulen? kunde inte hitta de på hemsidan
ang broms, tittar man på hemsidan på de bilder som är under cykeln så står det "broms ändrad" vad som är ändrat framgår inte, pro dx cross 4400

Senast ändrad:
Rose-tråden
Är lite sugen på att köpa en Mr Big inför sommarens Trans Alp-resa, men noterar på hemsidan att den inte finns att beställa i ramstorlek L. Kommer storlek L komma åter i lager under våren?
Mvh
Tomas

Rose-tråden
Hej,
Kommer det att finnas wattmätare som tillval till någon av cyklarna? Förra året kunde man bland annat få crossarna med SRM vevparti och jag vill minnas att det för ganska länge sedan fanns Mavic-hjul med Powertap. En DX-cross med SRM vevparti skulle kunna vara det optimala träningsredskapet :)

Rose-tråden
Rose skrev:
> emilh: Sadelbytet kostar 8,40€, du kan antingen
> ha Rose-hjulen eller Mavic-hjulen på DX
> Cross-2000 (ingen extra kostnad för byte). DX
> Cross 2000 i mattsvart storlek 60 finns
> tillgänglig från vecka 6.
>
> perhan: Du kan byta ram på Xeon CW-4000, till
> team-versionen, det kostar 300€ extra. Detta kan
> du skriva på engelska i meddelandefältet vid
> beställning och betala med kreditkort för att
> denna ändring skall funka. Team CW-ramarna finns
> tillgängliga från vecka 9.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Vad är det för leveranstid på en Xeon CW-4000 om man beställer den idag?

Rose-tråden
LC4: Naven och fälgarna på Rose CR1900 är vår egen tillverkning. De är långtidstestade och har visat sig mycket hållbara. Det där med broms ändrad är en solklar bugg på hemsidan. Det skall vara Avid BB 7 Road som standard på Pro DX Cross 4400, precis som det står på hemsidan.

Karlberg: Mr.Big i storlek L har ca. tre veckors leveranstid för tillfället.

perhan: Xeon CW-4000 har en leveranstid på ca. tre veckor för tillfället.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Fick mina Mavic Crossline hjul idag från Rosebikes.. tyvärr fans det mer att önska..

De hade skickat hjulen med den tunnaste papp bit jag sett mellan dem och såklart hade hjulen legat och skavt mot varandra, detta bryr jag mig inte speciellt mycket om men slarvigt av den som packat paketet.

Sedan märkte jag till min stora förvåning att det fattades adaptrar, justeringsverktyg, quick release och manual. Däremot hade de bemödat sig med att skicka med en bunt reklamblad istället.

Nedanstående är specat av Mavic att det skall följa med hjulen:

• Conventional aluminum quick-release skewer on rear M40351
• Multifunction adjustment wrench 325 423 01
• Adapters 20 mm 996 994 01 (with front wheel)
• Adapters 9 mm 995 039 01 (with front wheel)
• Axle reducers 12=>9.5 mm 308 731 01 (with rear wheel)
• Rim tape 20x559 (1 per wheel)
• User guide

Nedanstående fattades i paketet:

• Conventional aluminum quick-release skewer on rear M40351
• Multifunction adjustment wrench 325 423 01
• Adapters 20 mm 996 994 01 (with front wheel)
• Adapters 9 mm 995 039 01 (with front wheel)
• User guide

Det går alltså inte en att montera framhjulet i gaffeln då båda adaptrar fattas..

Ska ringa imorgon och klaga. ☹

Första och kanske sista gången man handlar av Rosebikes.

Rose-tråden
Rose skrev:
> LC4: Naven och fälgarna på Rose CR1900 är vår
> egen tillverkning. De är långtidstestade och har
> visat sig mycket hållbara.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

Hej
vad är det för typ av lager i rose hjulen? är det spårkulager eller typ som shimano har lösakulor o koner

Rose-tråden
7: maila oss detaljerna kring beställningen (beställningsnummer, kundnummer) så kollar vi upp vad som har hänt. Hjulen kommer direkt från Mavic, så det låter som att någon slarvat hos Mavic när de packat ihop hjulen. Det här låter mycket märkligt.

/Jenni Ribacka ROSE, jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Hej,

får tyvärr härmed ställa mig i kön över folk som har klagomål på er logistikpartner i Sverige (Posten, som blir förlängningen av DHL på den här typen av leveranser).
Idag har min sambo stannat hemma hela dagen för att ta emot leverans av min DX Cross och självklart så dyker "Leverans kunde inte ske eftersom porten var låst och mottagaren ej gick att nå" på Postens spårningssida.

Porten i fråga har mitt namn vid en ringklocka som budet då inte brytt sig om att trycka på.

Det är inte första gången det här sker då Posten kör ut paket. Problemet uppstår inte när DHL eller UPS kör ut hela vägen.

Överväg att byta logistikpartner!

Rose-tråden
emilh: Oj nej! Vi tackar ändå för feedbacken och jag för den vidare till Tyskland. Det tragikomiska i det hela är att jag ringde till Tyskland i morse och sa att det är länge sen nu som vi fått klagomål angående svenska Posten. Nästa gång skall jag hålla tyst ;o). Skämt åsido. Det bästa du kan göra är att gnälla direkt hos din lokala Post, för det är ju de som inte tagit sitt jobb på allvar. Ett tips för nästa beställning är att beställa leverans med UPS. Det fungerar i vanliga fall bättre än DHL/Posten.

PerFormance: Vi kommer att vara i Stockholm lördagen den 20.4 och i Göteborg den 21.4.

/Mats Ribacka, ROSE

Tillbaka
Topp