Rose-tråden

Rose-tråden
Mattin: Ungefär som 2013, men eventuellt lite billigare. Det går bra att beställa DX Cross-2000 via mig på mailen, även om de inte finns uppe på sidan än. Skicka alla detaljer till: jenni.ribacka@rosebikes.se

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Razzr: Skulle du kunna maila mig (mats.ribacka@rosebikes.se) en kopia på din order, så får vi identifierat exakt vilken cykel det är fråga om.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Helt rätt. Dumstruten sitter på! :)

Nästa fråga: Säljer Rose något kombinerat växel/broms-set som hanterar Cantilever? Jag har förstått att det skall finnas modell som skall kunna hantera även Cantilever även om den saluförs för V-broms.

Mvh

Rose-tråden
senator: Jag kan inte minnas att vi har något sådant reglage i lager, men om du har märke- och modellnummer så kunde jag kolla om vi kan få tag i den modellen som du är intresserad av från någon av våra leverantörer. Eller kanske någon annan här på forumet vet vilket märke och modell det är som gäller?

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej Rose!

Jag fick min nya DX Pro Cross 3000 jättesnabbt (10 dagar!) vilket var trevligt, men tråkigt nog så var det fel utväxling, både bak och fram, jag hade valt road varianten av Ultegra men det blev Cross varianten (fast det står Compact + 11/28 på min orderbekräftelse).

Hur löser man detta enklast?

Tack på förhand!

//Damir

Rose-tråden
SimonO: 2012 och 2013 är de i princip samma (bara små saker som ändrar i vissa storlekar) 2011 geometrierna skiljer sig från 2012 och 2013.

DJ_Datte: det var tråkigt att höra! Kan du maila orderdetaljerna till mig?

garfunkah: Hmmm, ärmarna är rätt "normala"... Bäst att du beställer flera storlekar, testar och returnerar de som inte passar. Mats är 190 och använder (XL) eller XXL på de flesta Rose-kläder. Ifall du är påväg på Sweden Bike Expo till Kista nästa helg kommer vi att ha med lite ROSE-kläder i montern (dock vet jag inte vilka storlekar de kommer att vara).

Scut: De där bibtightsen är rätt långa i benen, jag skulle rekommendera att du beställer XL och XXL och returnerar de som passar sämst. Mats som är 190 och 88 i benmått använder XL av dessa.

/Jenni Ribacka ROSE
jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Nu har jag lagt en beställning. Tyvärr så gick det inte att lösa min förmånskupong på den hiskeliga summan 10 euro av någon anledning.

Fråga: Eftersom jag veckopendlar och ej är hemma på vardagar så kommer posten köra ut paketet till "närmaste ombud" vilket brukar bli långtbort och härligt fel. Finns det möjlighet att välja utkörnings ställe om man nu ringer till posten? Erfarenheter?

Rose-tråden
Scut: Om inte koden funkar i voucherfältet, kan du skriva in den i meddelandefältet i din nästa beställning. Min erfarenhet är att posten inte är särskilt flexibel, men det är alltid lönt att försöka.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Jag köpte en Pro DX Cross för ett år sedan med Apex, då gick det bra men jag antar att det var för att gruppen redan fanns i lager då den kom standard på andra cyklar. Idag hade jag dock helt klart skjutit till de extra pengarna för nya Force 22, ergonomin i de nya reglagen är mycket trevligare och den nya framväxeln med Yaw mycket bättre än Srams äldre serier.

Rose-tråden
Köpte en Root Miller 2 med lite godis på för ca 5 veckor sedan och har vell kört ca 20 mil.
Nu har baknavet (Mavic Crossride) börjat glappa,lugnt tänkte jag bara att justera men icke på 2013 modellen.

Skickade ett mail till Mats på Rose här i Sverige typ en Måndag var på han förklarade att det var bara och skicka ner det gamla så skulle Rose skicka ett nytt.

Jag svarade på tisdags morgonen att jag inte hade lust att vara utan bakhjul i ett par veckor nu innan snön,var på Mats svarar det är ingen fara ditt nya hjul skickades i går från Tyskland.

Och vips så hade man ett nytt hjul i brevlådan,det kallar jag service det.

Jag byggde om min Root Miller precis så som jag ville ha den med Kaschima coating gaffel och bakdämpare samt satte på Rs Stolpe och Xt-bromsar till ett mycket bra pris.

Jag kan starkt rekommendera blivande Rosekunder att handla.

Tack/Henrik

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> SimonO: 2012 och 2013 är de i princip samma (bara
> små saker som ändrar i vissa storlekar) 2011
> geometrierna skiljer sig från 2012 och 2013.

Tack för svaren!

Men vad exakt tror du skiljer 11an från de nyare? Jag är väldigt nyfiken på att köpa en beg. ram från 2011 som finns på sälj börsen .

Mvh

Rose-tråden
Utförsäljning med halva priset på en del grejer nu. Ganska mycket skräp men när jag grävde runt lite hittade jag Ultegra Di2 6770 reglage och växlar vilket kanske kan vara av intresse för någon som vill uppgradera! Batteri och harness verkar man dock få betala fullpris för, antagligen för att samma modeller fortfarande används till 6870/9070.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Rose skrev:
> SimonO: maila mig så kan jag skicka
> geometritabellen från 2011.
> /Jenni Ribacka ROSE
> jenni.ribacka@rosebikes.se

Mail skickat! Tack på förhand?

Rose-tråden
Hej Jenni

Skickade ett mail till dig i går angående några frågor om sram force växel/bromsreglage jag beställde igår, var en notering på dom när jag beställde att det saknades yterhölken, vaf mena dom? och vad det var för skillnad på sram force broms body och sram force broms set, båda hade samma pris. Allt står i mailet jag skickade dig men fick autosvar att du var på cykelmässen och inte tillgänglig över helgen.

Mvh Henric

Rose-tråden
garfunkah skrev:
> Då svarar hon säkerligen när hon är
> tillgänglig igen :)

Nä, vad säger du? Det låter ju helt absurt.

Rose-tråden
Hej
Undrar över vikt samt om det finns fästen för skärmar och/eller pakethållare på Rose pro-dx cross 2000 ( alltså den som kostar knappt 11 000 kr)?
Tack
Joel

Rose-tråden
Henric: Svarar på ditt mail under dagens lopp, när jag nu är tillbaka på kontoret.

Lilleno: Jo, det går bra. Kostar 149 euro. Såg att du hade mailat mig, skickar mer info per mail.

Joel: Du kan beställa skärmar och pakethållare färdigt monterade vid fabriken om du vill (ingen extra kostnad för monteringen).

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
På rose's hemsida http://www.rosebikes.se/ kan man läsa att rose har 'över 4 miljoner artiklar' tillgängliga för beställning. Tittar på man på konkurrenten Bike-discount.de så uppger de '40.000' artiklar. Nog för att jag kan uppskatta att Rose är en stor aktör, men är det verkligen möjligt att ni är 100 ggr större, räknat i antal beställningsbara artiklar än Bike-discount.de ?

Rose-tråden
jonja: På orginalspråket tyska står det 4 miljoner "Warenstücke", alltså om vi har 10 ex i lager av en viss bakväxel räknas alla 10 i totala mängden över 4 miljoner artiklar som finns i lager, redo för leverans. Jag kan inte säga hur Bike-discount.de har räknat och angett sina varor.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Är lite sugen på crossen 4400. Önskar compactvevparti. Rödsvarta modellen med fälgbromsar. Några frågor. Vilka däcksdimensioner funkar på hjulen som ingår? Går det att få dit dubbdäck? Hur smala "slicks" går det att få dit? Kan man få med skärmarna från pendlingsvarianten?

Rose-tråden
Stormogulen skrev:
> Är lite sugen på crossen 4400. Önskar
> compactvevparti. Rödsvarta modellen med
> fälgbromsar. Några frågor. Vilka
> däcksdimensioner funkar på hjulen som ingår?
> Går det att få dit dubbdäck? Hur smala "slicks"
> går det att få dit? Kan man få med skärmarna
> från pendlingsvarianten?

Ursäka en noob-fråga, men vad är fördelarna med kompakt vevparti?

Rose-tråden
Jag är noob också.

Det är annorlunda antal "kuggar" på framdreven. Ett crossvevparti har färre kuggar, och lägre (och tätare) utväxling. Säkert bra för crosskonässörer. Ett kompactvevparti har några fler, och högre utväxling än crossditot. Men det kallas compact för att det har färre än en lansvägsräser.

Eftersom jag mest ska köra väg och pendla och träna, tänkte jag att det kunde vara passande.

Rose-tråden
Stormogulen: Hjulen kanske klarar mer, men ramen är gjord för max 33mm breda däck. Rekommenderar inte dubbdäck till Cross Pro RS, eventuellt om du hittar 30mm breda kan det funka. Smalaste däcken du kan ha på DT Swiss 1550-hjulen är 18-20mm.
Det finns inga fästen för stänkskärmar på Cross Pro RS, eftersom den är tänkt för att vara en tävlingscross.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Till ROSE;

Jag är intresserad av ROSE PRO DX CROSS-3000 men tycker att färgsättningen på ramen är så tråkig (vit med svart logotype eller svart med svart logotype).
1972591_1_wc35bacbpz.jpg

Med lite färg skulle dessa cyklar lyftas rejält. Titta på http://www.rosebikes.se/bike/rose-xeon-rs-4400-2014/aid:669826 där både ram och gaffel är mycket snyggare, bara genom att använda den gula färgen.
1951516_1_yuhn9gqzq8.jpg

Eller den tvåfärgade varianten som det är på http://www.rosebikes.se/bike/rose-xeon-dx-4400/aid:670826
1899632_1.jpg

Finns det möjlighet att ha färgsättningen "costomized" på en ROSE PRO DX CROSS-3000?

Rose-tråden
PGillie: Vi erbjuder också "airbrushed" ramar, det är rätt dyrt och inte särskilt hållbart. Men då får du motivmåla din cykel precis hur du vill.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> PGillie: Vi erbjuder också "airbrushed" ramar,
> det är rätt dyrt och inte särskilt hållbart.
> Men då får du motivmåla din cykel precis hur du
> vill.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Hej Jenni,
Tack för svaret. Jag tolkar det som om att så som ramen ser ut på ROSE XEON RS-4400 (svart/gul) går inte att få på en ROSE PRO DX CROSS-3000, korrekt?

Rose-tråden
Varför är eran sida såååå seg? Sitter med en snabb fiberanslutning så tror inte det är min sida iaf.
Det slutar ofta med att jag vänder mig till andra internet handlare för det tar så lång tid att surfa eran sida!

Rose-tråden
Stormogulen skrev:
> Jag upplever den ofta som väldigt seg. Särskilt
> om jag sitter med ipad och dess stdwebbläsare.

Jag upplever den mindre seg på macbook med safari, men fortfarande inte bra. Kanske ska prova chrome en sväng på paddan. Återkommer efter test.

Tillbaka
Topp