Rose-tråden

Rose-tråden
jonja skrev:
-------------------------------------------------------
> spicata skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej Rose!
> >
> > Kan man via er komplettera beställningar, som
> > ännu inte blivit levererade?
> >
> > Mitt ordernummer:4308252
> >
> > Och mitt tillägg:
> >
> http://www.rosebikes.se/artikel/shimano-105-spd-sl
>
> > -pd-5700c-pedal-set/aid:667978
>
> Detta kan du göra direkt till drakens lya på
> mejl: order@rosebikes.se

Såg nu att de reserverat slantarna och kanske då redan skickat rejsern. Köper pedaler hemma istället,tack för hjälpen?

Rose-tråden
spicata: tyvärr för sent att skicka dem med cykeln, men om du mailar mig idag så kan vi skicka dem skilt och så kan vi komma överens om betalningen separat.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
kave skrev:
> Fungerar inte för mig i alla fall.

Om det inte fungerar så är det förstås för att paketet inte nått svenska posten ännu. Innan första inscanning vid gränsen finns inte paketet i postens system.

Rose-tråden
garfunkah: Frakten betalar vi till DHL, så det är tyvärr inget som går att förhandla. Men kanske du har några cykeltokiga kompisar som också vill beställa något på samma gång och så kan ni dela fraktkostnaderna? Eller så måste du beställa en cykel på samma gång så märks inte fraktkostnaden i totala priset ;o)

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose: Tänkte om ni bara kunde slänga den i ett brev eller liknande istället, självklart förstår jag ni måste betala samma till DHL om ni skickar den vägen. Får fundera på cykelvarianten :)

Rose-tråden
garfunkah: Tyvärr, det blir låda direkt. Vår hanteringsprocess är långt automatiserad och det skulle inte funka att hantera brev i processen. Även om jag själv tänkt samma sak många gånger när det kommer en liten del i en stor låda.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Är på vippen att beställa en Dr Z 2 (FS 29")
Har bytt lite delar på en så slutar på lite över 20'

Hur tycker ni storleksberäknaren stämmer? Är 178cm lång med 85 i inseam och då får jag stlk M.
Stämmer detta mot er som beställt från Rose?

Rose-tråden
Dede: Enligt min erfarenhet blir M perfekt till dig.
Butter: Snabbast svar får du om du mailar oss direkt.

/Jenni Ribacka ROSE, jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Då var det synd man inte ska upp till Stockholm inom kort.
Hade varit fint att kunna testa en men får hoppas en M blir bra.

Får hoppas skatteverket är på min sida imorgon :)

Rose-tråden
Butter skrev:
> Brukar dom svara snabbt på frågor som man
> ställer via deras webformulär? :)

"Butter: Snabbast svar får du om du mailar oss direkt.

/Jenni Ribacka ROSE, jenni.ribacka@rosebikes.se"

Hej!

Tack för ditt snabba svar.
Jag fick ett svar av Mats, han skulle ta reda på svaret på mina frågor och återkomma till mig :)

Rose-tråden
Jag har precis fått hem min Xeon CW-3100. Riktigt läcker cykel, men jag har ett litet problem och behöver lite tips.
Hur får man lättast ner sadelstolpen utan att batterisladden glider ur batteriet?

Rose-tråden
SilentGeneral: Det finns så pass mycket slack på kabeln batterisladden inuti sadelröret, så att du kan justera den mellan de båda "ändlägena" utan att behöva lossa sladden. Enda gången man kan tänkas behöva ta loss sladden är om man tar bort sadelstolpen ur sadelröret. Det rekommenderas dock att man monterar batterisladden i batteriet med det lilla plastverktyget från Shimano som kommer med cykeln. Då undviker man skador både på sladdens och batteriets kontakter. Vet inte om jag förstod dig rätt. Om inte, skicka gärna några bilder på mats.ribacka@rosebikes.se så kanske det är lättare att förstå.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Tack för tipset Mats.

Jag hade inte monterat sladden med det medskickade verktyget. Jag hade inte tryckt fast den tillräckligt hårt och då blev det inte kontakt när man tryckt ner sadelstolpen.

Nu fungerar allt som det ska. Bara att dra alla skruvar med momentnyckeln. Imorgon blir det provtur :)

Rose-tråden
Hej Rose,

Går det att använda en stelth reverb dropper post på rose miller?

Om svaret är nej, går det att plocka bort framväxeln och på så sätt använda stelth dropperposten?

Rose-tråden
rularn: Om du menar en höj- och sänkbar sadelstolpe där vajern är gömd inuti ramen/sadelröret, så är inte detta möjligt på Root Miller. I nuläget är det endast våra nya Soul Fire och The Unchained som har de vajergenomföringar som behövs för att kunna gömma undan vajern till sadelstolpen inuti ramen.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
lindahl: Till ditt problem finns två möjliga orsaker, av vilka det baserat på bilden går att utesluta att begränsningsskruven för höga växlar skulle vara för tajt. Den andra, och mer troliga orsaken är att vajern är lite för tajt justerat, vilket gör att den funkar bra i rumstemperatur, men ute i lägre temperatur blir vajern lite kortare och förhindrar då att bakväxeln går ut i sitt ändläge. Min rekommendation är alltså att finjustera vajern (antingen uppe vid styret, eller nere vid bakväxeln) så att den blir lite längre.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Jag tänkte köpa nya däck till min urgamla Trekkingcykel, men blir inte riktigt klok på vad jag skall ha för storlek på däcken?

Det står så här på däcken. 40/44-622 28 * 1 5/8 * 1 1/2
Det sitter Nokiadäck på den just nu om det spelar någon roll?

Rose-tråden
Goddagens,

det kanske står någonstans, men kommer ni ha någon demodag i Göteborg i år? Vill minnas att ni hade nåt vid Brudaremossen förra året. Går i FS-tankar och det hade varit trevligt att provcykla.

Rose-tråden
flight: Tror tyvärr att det är för sent för att de skall hinna med dagens DHL-upphämtning, så det är lite si och så om de hinner fram tills fredag denna vecka.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Vad menas med detta om när man kikar på sina beställningar:
Leveransstatus: i efterskott
förväntad leverans: i ca. 3 veckor

Står (tyvärr) 5/5 som assembly-datum i pdf:en som dök in idag för cykeln.

Rose-tråden
Dede:

Jaa, det där var en svårtolkad text, något som vi har översatt från tyska utan att veta sammanhanget. Troligen är det några varor som skickas separat.
Datumet som står i pdf:en är oftast den som stämmer bäst. Maila ordernummern till mig, så kan jag kolla om vi kan byta någon del för att få en kortare leveranstid. Kön till produktionen är för tillfället 3 veckor, så det måste vara något som är tillfälligt slut i vårt lager.

/Jenni Ribacka ROSE
jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Glad och frustrerad på samma gång!
Jag har beställt en ny cykel från ROSE. Det är klart att man vill ha den så snart som möjligt. Idag fick jag bekräftelse på att den går iväg från ROSE, jaaaa! Men, jag skall på tjänsteresa i 4 dagar. Vem skall då ta emot paketet så att jag kan ut och cykla till helgen???

Tillbaka
Topp