Rose-tråden

Rose-tråden
Aristoteles skrev:
-------------------------------------------------------
> Har tänkt beställa en Uncle Jimbo.
> vad innebär en bike box för ca 180 kr när jag
> väljer leverans?
> Skickas den i en sopsäck eller dylikt om jag inte
> väljer lådan?

Enda andra alternativet är väl att välja en dyrare låda. Väljer man inte så läggs den till automatiskt om jag förstod det rätt

Rose-tråden
Artikel 1860463

Hos era konkurrenter ingår ventilförlängare i leveransen. Är ni säkra på att det inte ingår vid köp av er? Vore intressant att veta varför i så fall.

Rose-tråden
Tack till alla goa cyklister som besökte våra demodagar i Göteborg och Västerås. De som ännu inte hunnit provcykla våra cyklar har chansen på Scandinavian Outdoor Games i Falun nu i helgen.

benrangel: Om man ser till hur Continental rekommenderar sina Force- och Attack-däck, så är det smalare fram och bredare bak.

Aristoteles: Bikeboxen kommer man i princip inte undan när man beställer cykel, men om man vill går det att välja att få cykeln skickad i någon bättre typ av cykellåda eller -väska.

meringa: 46/36

Kudos: Med 99% sannolikhet ingår ventilförlängare även från oss.

MRosth: Vi måste kolla detta. Troligen finns de att fås som reservdel.

/Mats & Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:

>
> Kudos: Med 99% sannolikhet ingår
> ventilförlängare även från oss.
>

> /Mats & Jenni Ribacka, ROSE

Tack för svar - la iväg en beställning på dem precis och chansar på de där 99%:en och köpte inga 80mm slangar.

Rose-tråden
MrostH: om du skickar din kundnummer kan vi skicka gummibitar till dig gratis, hur många behöver du?

Aristoteles: Det beror på vilken cykel du tänker på. De skräddarsydda cyklarna måste vänta på kön till produktionen, ca 4 veckor just nu. Om du väljer en färdigt byggd cykel skickas de inom ungefär en vecka från Tyskland.

/Jenni Ribacka ROSE
jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Rose skrev:
> MrostH: om du skickar din kundnummer kan vi skicka
> gummibitar till dig gratis, hur många behöver
> du?
>
> Aristoteles: Det beror på vilken cykel du tänker
> på. De skräddarsydda cyklarna måste vänta på
> kön till produktionen, ca 4 veckor just nu. Om du
> väljer en färdigt byggd cykel skickas de inom
> ungefär en vecka från Tyskland.
>
> /Jenni Ribacka ROSE
> jenni.ribacka@rosebikes.se

En Uncle Jimbo standard utöver att jag valde till pedaler.
ska jag strunta i pedalerna och på så vis få hem den fortare?

Rose-tråden
Razzr: I storlek M har vi Granite Chief 2, Mr Big 3 och Count Solo 2.

Aristoteles: Vi bygger Uncle Jimbo från grunden så pedalerna påverkar inte leveranstiden.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Razzr: I storlek M har vi Granite Chief 2, Mr Big
> 3 och Count Solo 2.
>
> Aristoteles: Vi bygger Uncle Jimbo från grunden
> så pedalerna påverkar inte leveranstiden.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

Fick nyss bekräftelse om att den förväntas bli klar 8e juli.
tar det verkligen så lång tid? Med frakt och allt lär jag inte ha den förrän i augusti!

Rose-tråden
Aristoteles: Det räcker ungefär 1 vecka för paketet att komma till Sverige, när det skickas från Tyskland. Så då skall du ha cykeln hemma i mitten av juli.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Den fria returen, vilka varor omfattas den av? Jag är intresserad av att beställa hem lite olika glasögonen med olikfärgade linser + "optical adapter". Några tips och rekommendationer där?

Rose-tråden
lindahl skrev:
> När jag är ute och trampar cross så har jag
> börjat få väldigt ont i knäskålen. Detta
> kommer redan efter en mil så rundorna blir
> väldigt korta :( Det blir framförallt under
> tiden jag pressar neråt. Jag har till och med
> mätt benvinkel så den höll 35 grader, nu är
> sadeln höjd så leden har 25 grader. Sadeln har
> flyttats fram litegrann då knäts lodlinje låg
> bakom pedalaxeln. SPD pedalerna provar jag lite
> olika lägen på fortfarande. Finns det något som
> låter avigt?

Något som fungerat för mig vid känningar i knäna är att höja kadensen. Sluta trampa tungt på tunga växlar och få upp kadensen tills den motsvarar "lätt löpning". Detta har varit svårt nog att träna upp på landsväg med kadensmätare, så i skogen på CX & utan kadensmätare/möjlighet att läsa av kräver det nog lite mer diciplin.

Sedan kan man alltid putsa på hållningen man har på cykeln, in med knän & armbågar + jobba på rundtrampet.

Lycka till!

Rose-tråden
ol__: returen gäller allt som inte är "specialbeställt" eller skräddarsytt på något vis. Adaptrarna lämnar du in hos din optiker som fixar dem enligt hur du skall ha dem.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> MrostH: om du skickar din kundnummer kan vi skicka
> gummibitar till dig gratis, hur många behöver
> du?
>
> Aristoteles: Det beror på vilken cykel du tänker
> på. De skräddarsydda cyklarna måste vänta på
> kön till produktionen, ca 4 veckor just nu. Om du
> väljer en färdigt byggd cykel skickas de inom
> ungefär en vecka från Tyskland.
>
> /Jenni Ribacka ROSE
> jenni.ribacka@rosebikes.se

Hej

001691115

Det är 1x gummibit som försvunnit.

Tack på förhand.

Rose-tråden
Patrikjan skrev:
> Om jsg beställer ett par skor idag, ungefär hur
> lång leveranstid får jag räkna med? Förutsatt
> att dom finns i lager förstås.

Om du med idag menar NU så att det finns en rimlig chans att det hinner packas och skickas idag (vilket givetvis beror på hur många ordrar som för närvarande står i kö på lagret) så är chanserna goda att paketet dyker upp på torsdag om du inte bor långt ut i obygden. Annars får du antagligen vänta till måndag då nationaldagen fredag är en helgdag.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Ok! Beställde, nu, fast då! Håller tummarna:)

Mayhem skrev:
> Patrikjan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om jsg beställer ett par skor idag, ungefär
> hur
> > lång leveranstid får jag räkna med?
> Förutsatt
> > att dom finns i lager förstås.
>
> Om du med idag menar NU så att det finns en
> rimlig chans att det hinner packas och skickas
> idag (vilket givetvis beror på hur många ordrar
> som för närvarande står i kö på lagret) så
> är chanserna goda att paketet dyker upp på
> torsdag om du inte bor långt ut i obygden. Annars
> får du antagligen vänta till måndag då
> nationaldagen fredag är en helgdag.

Rose-tråden
Har i slutet av april beställt en Xeon CRS som skulle ta ca 5 veckor när jag beställde. Nu står det fortfarande att det är ca 2 veckor kvar. kan man få nogot klarare besked eller är produktionen väldigt ojämn??

Rose-tråden
Jenni/Mats,

Jag har en liknande undran som SävarMTB.

Har en beställning med ordernr 4407396, lagd i slutet av april.
Ursprunglig förväntad leverans var början av juni(3:e?), men har sedan förskjutits.
Nu verkar det flyttas på framtiden för varje gång jag tittar (19:e juni idag).

Normalt eller ngt fel?

Mvh, Per

Rose-tråden
Jag är väldigt sugen på att beställa en PRO DX CROSS-2000. Dock så är det svårt att välja styre.
Styret uppdateras inte på förhandsgranskningen, det som endast visas tror jag är Ritchey Road WCS Logic II, vilket jag tycker är snyggt.
Men det är lite svårt att veta hur dem andra styrena kommer att se ut på cykeln.
Jag har aldrig haft en cykel med bockstyre innan, så vad rekommenderas för en nybörjare? Standardstyret Ritchey WCS Evo Curve? Eller Ritchey Road WCS Logic II?
Bifoga gärna bilder på hur era ser ut:)

Rose-tråden
Vad är leveranstiden nu på en PRO DX CROSS-2000 i storlek 58?
Jag är 183cm lång och har en innerbenslängd på 87cm. Är storlek 58 rätt för mig?

Mvh
Magnus

Rose-tråden
Kaijan skrev:
> Har beställt en Rose och undrar om de skickar
> något mail när de drar pengarna från kontot?

Mja, det skickas ett mail i samband med att paketet skickas och det är väl då pengarna dras också.

Rose-tråden
Per D: Vilket datum står i din orderbekräftelse? var det 3.6?

MrTrapp: Styrena ser rätt lika ut från sidan, Evo Curve har en böj upptill, och Road WCS Logic är rak upptill. Kön till produktionen är för tillfället ca 4 veckor. Ja, jag skulle rekommendera storlek 58 till dig på en DX Cross.

Kaijan: Precis som Mayhem skriver så skickas inget separat e-mail ut när pengarna dras från kortet, men se till att ha pengar på kortet ca 2 veckor innan beräknat produktionsdatum, eftersom vi gör en reservering på kortet innan den kan tas i produktion, om inte reserveringen lyckas finns det risk för försening, om det drar ut på tiden.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej Rose.
Jag beställde ett par skor som är för stora, kan jag skicka tillbaka och få en annan storlek?
Jag har printat ut en retursedel men där står Trintegatan 10 / Helsingborg som slutdestination, är det riktigt eller har jag gjort något fel när jag printat etiketten?

Rose-tråden
Mickes1: Jo, de stänkskärmarna passar DX Crossramen, de stänkskärmar som vi hade på vår democykel är designade för DX-ramen och finns standard på randonneurmodellen: http://www.rosebikes.se/bike/rose-pro-dx-cross-randonneur-2000-2014/aid:721780 de finns inte i webbshoppen, men man kan beställa dem via kommentarsfältet/fältet för extra önskemål om man t.ex. skriver "I would also like the ROSE-mudguards, that are standard on the DX randonneur to, be mounted on my bike".

Klabbapan: Det går bra att byta storlek, kom bara ihåg att skriva på engelska på en lapp vilken storlek du önskar byta till, så att det är klart för vår returavdelning. Slutdestinationen är korrekt, DHL har ett uppsamlingsställe i Helsingborg innan paketen skickas vidare. Sträckkoden berättar vart paketet skall efter Helsingborg.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej Rose

Tack för svaret, cykeln har jag redan, behöver komplettera med skärmar.
Så då får det bli SKS skärmarna, behövs andra monteringstillbehör än det som följer med SKS settet?

Rose-tråden
Per D: Ok! Jag kollar upp detta med mina kollegor i Tyskland imorgon (de har helgdag idag).
Mickes1: Kollar även detta med mina kollegor i Tyskland, återkommer.
Staraction: Du kan maila Mats på: mats.ribacka@rosebikes.se

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej,

Jag har köpt en rose pro SL-2000. Men nu har jag ångrat mig vill ha en annan cykel. Det står att beställningen bearbetas. Är det möjligt att ta bort beställningen?

MVH Jesper

Tillbaka
Topp