Rose-tråden

Rose-tråden
jonass: tyvärr är inte Falun med i våra planer för 2015, men vi kommer att finnas på Skandisloppet i Uppsala och så kommer vi att ordna demodagar i Göteborg, Skatås och Stockholm, Hellas veckan innan.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> jonass: tyvärr är inte Falun med i våra planer
> för 2015, men vi kommer att finnas på
> Skandisloppet i Uppsala och så kommer vi att
> ordna demodagar i Göteborg, Skatås och
> Stockholm, Hellas veckan innan.
>
> /Jenni Ribacka, ROSE

Synd!

Rose-tråden
jonass: Om du bor i Norrland har du inte så lång väg till oss i Vasa, Finland. Du är välkommen i princip när som helst för egen exklusiv testdag ;o). Vi har ett 20-tal cyklar hemma hos oss. Eller om du och dina kompisar kan dra ihop ett större gäng i era hemknutar, kan vi kanske göra en egen demodag åt er.

Hochsteigen: Vid Hellas är vi den 7 maj, kl.15-19.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
>
> Hochsteigen: Vid Hellas är vi den 7 maj,
> kl.15-19.
>

Nice! Kommer det att finnas nån Root Miller i storlek L att provköra?

Rose-tråden
jonja: Vi har en Uprising 2 i stolek small som democykel, men vi ha ännu inte beslutit vilka cyklar som kommer med på turnén.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
jonass: vi har en custom Dr Z 2, storlek L och en custom Root Miller 1, storlek M och en custom Root Miller 2 SuperTrail, men vi vet inte ännu vilka cyklar som kommer med.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
jonass: Vi gjorde en del förändringar från standardmodellen på vår demo-Dr.Z 2 och drivlinan är SRAM X9 och bromsarna SRAM Guide RS.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Jonass: kontakta oss veckan innan, då vi vet vad som kommer med på turne'n. Nära Vasa i Finland finns våra democyklar och dem får man testa när som helst. Vi har också ett hyrsystem, där man får hyra en cykel under en långhelg. Detta kostar 200€, och man får tillbaka hälften om man köper en ny cykel från oss.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej, det är dags för ny hoj! Jag kör för närvarande en 140mm hoj med 26' hjul. Den används både till enduro och långa xc-turer. Nu vill jag ha en hoj med större hjul som fortfarande klarar båda disciplinerna. Jag har kikat på granite chief och root miller. Jag vore tacksam för tankar om hur de båda modellerna skiljer sig, och om de drar åt enduro- eller xc-hållet.

/Jonas

Rose-tråden
ikebana: Låter som att du sovit mer än mig i natt. Du har helt rätt. Granite Chief är naturligtvis ersättaren till Verdita Green. Crystal Stoke ersätts av Ground Control.

Jonas Jansson: Granite Chief är kanske det lite mer lekfulla alternativet, medan Root Miller med de större hjulen är mer förlåtande. Söker du en cykel mer åt XC-hållet kanske du skall överväga Ground Control. Granite Chief och Root Miller är all-mountain-cyklar som man också kan åka enduro med. Till exempel Root Miller i Super Trail-utförande med 140mm fjädringsväg (140mm dämpare och gaffel kan väljas i konfiguratorn) är en verklig allätare, dock ingen XC-raket.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Måste ju bara flika in att jag är grymt nöjd med min Pro-SL 2000 så här efter några rundor.
Rekommenderas verkligen för den som vill hålla sig under tiotusenkronorssträcket för en lvg-hoj.

Rose-tråden
Smislo: jag är inte säker på om våra åkare har åkt Cape Epic, men Steffen Thum vann totala Marathon Världscupen ifjol på sin Thrill Hill/Mr Big.

/ Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
ikebana: Om den sadelstolpen du vill ha inte finns i konfiguratorn, kan du skriva på engelska i fältet för extra önskemål vilken sadelstolpe du önskar och produktnummern till den.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> ikebana: Om den sadelstolpen du vill ha inte finns
> i konfiguratorn, kan du skriva på engelska i
> fältet för extra önskemål vilken sadelstolpe
> du önskar och produktnummern till den.
>
> /Jenni Ribacka, ROSE

Alright. Den gick och välja för någon vecka sedan så jag tänkte om nån klantat sig :)

Rose-tråden
Rose skrev:
> SalkinL: Skulle du kunna maila över en bild eller
> två till mats.ribacka@rosebikes.se på exakt
> vilka lager du tänker på.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

Skickat en bild med snygga röda ringar :)

Rose-tråden
Kudos skrev:
> Hej
>
> Fråga på denna artikel: 1065679, är det folding
> or non-folding versionen som säljs?

Jag köpte 28 mm bredd och dessa är inte vikbara och de väger 340 gram styck. :-)

Jag väntade mig vikbara, och blev lite besviken när de kom, men de funkar fint & jag är nöjd ändå även om de väger lite mer än önskvärt.

DSC01479T2.JPG

Frid!

Rose-tråden
Är det bara jag som finner hemsidan o-l-i-d-l-i-g lååååångsam?
Oavsett när och var jag försöker koppla upp mig? Har gett upp och hoppas att analoga papperskatalogen dunsar ner i brevlådan inom kort!

Rose-tråden
Pfaff skrev:
> Är det bara jag som finner hemsidan o-l-i-d-l-i-g
> lååååångsam?
> Oavsett när och var jag försöker koppla upp
> mig?

+1
Men den har blivit så idag/senaste dagarna
efter en "uppgradering".

/Håkan

Rose-tråden
HåkanC skrev:
> Pfaff skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det bara jag som finner hemsidan
> o-l-i-d-l-i-g
> > lååååångsam?
> > Oavsett när och var jag försöker koppla upp
> > mig?
>
> +1
> Men den har blivit så idag/senaste dagarna
> efter en "uppgradering".
>
> s
> /Håkan

Njaa, möjligen från jättelångsam till olidligt långsam.
Jämförd med allehanda andra sajter.

Rose-tråden
Ett utomstående företag har testat prestandan på våra sidor, vi är medvetna om att de är lite långsamma ibland. Men enligt testerna som har utförts globalt visar att det inte har varit sämre i Sverige de senaste dagarna.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej Jenny!

Jag är i färd med att slänga iväg en beställning av granite chief till tjejen och vill välja till rock shox reverb seat post. Det går inte så bra att välja i shopen. Jag noterade dock valet i anteckningar på engelska efter tips från er. Hur kommer det funka med betalning av just den delen?

Rose-tråden
ikebana: När man beställer en cykel reserveras pengarna på kortet när cykeln skall gå i produktion och debiteras när cykeln skickas från Tyskland. Du kommer att få en PDF-bekräftelse några arbetsdagar efter beställning, med korrekt pris (kolla den så att stolpen är rätt).

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Jag la en order på cykel i torsdags, hur lång tid brukar det ta innan man får ordentlig bekräftelse på köpet? Har bara fått mail om att jag lagt beställning.

Rose-tråden
ikebana: Under denna vecka skall du få en PDF-bekräftelse på beställningen. Kolla denna noggrant, eftersom cykeln går i produktion enligt den.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
En sån här fråga som man inte ska ställa för att den inte går att ge ett bra svar på. Men det skadar ju inte att fråga :-)

Kommer Thules Proride 591 bli dagens vara någon gång den närmaste tiden?

Tillbaka
Topp