Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Solaris sa:Hej, jag behöver beställa en ny frihjulsbody till mitt Spank oozy-bakhjul Alltså det hjul som sitter på Root Miller super trail 2015. Kan ni hjälpa till med order nummer och vad det kostar?
Beppo sa:Solaris: Jag noterar i denna tråd att du beställer växelöra, bussning till bakdämpare och body? Vad har du för hoj? Jag har haft en Root Miller sedan april 2015 och det har bara varit strul, med precis dessa saker (plus massa annat). Efter 1,5 års frustration kom jag fram till att växelörat inte sitter ordentligt i sin urfasning i axelgenomförningen. Detta gör att det hela tiden är ett glapp i bakänden som orsakar dessa problem. Jag hävdar att det är en sjukt dålig konstruktion men det verkar som jag är den enda som haft detta problem i hela världen. Detta får mig att ifrågasätta min egen mentala hälsa. Därför letar jag efter andra Rose cyklister med detta växelöra för att höra om fler upplever dessa problem?
Solaris sa:Beppo sa:Solaris: Jag noterar i denna tråd att du beställer växelöra, bussning till bakdämpare och body? Vad har du för hoj? Jag har haft en Root Miller sedan april 2015 och det har bara varit strul, med precis dessa saker (plus massa annat). Efter 1,5 års frustration kom jag fram till att växelörat inte sitter ordentligt i sin urfasning i axelgenomförningen. Detta gör att det hela tiden är ett glapp i bakänden som orsakar dessa problem. Jag hävdar att det är en sjukt dålig konstruktion men det verkar som jag är den enda som haft detta problem i hela världen. Detta får mig att ifrågasätta min egen mentala hälsa. Därför letar jag efter andra Rose cyklister med detta växelöra för att höra om fler upplever dessa problem?
Jag har också en Root Miller 2015. Jag har bytt växelörat en gång (pga. att den blivit böjd) och har inte haft några problem med att den inte skulle passa. Kan infästet för växelörat vara deformerat? Sedan har jag bytt bussningar till bakdämparen två gånger, ungefär en gång om året. Tyckte själv att det var lite väl ofta, men enligt cykelmeken på Bikeplace så är det rätt så normalt om man kör året runt. Nu senast bytte jag frihjulet, pga att det gamla var slut. Känns ju lite värdelöst att ett baknav bara klarar av två år i Göteborg, men tror inte att det är helt unikt om man som jag doppar navet i lera och vatten en gång i veckan.
Ett tips som jag kan komma med är att skruva av de färgade dammlocken på länkaget och hälla på lite tunn kedjeolja på lagret. Låt cykeln ligga ner, när du gör detta så oljan rinner in i ordenligt. Jag blev av med en del knarr när jag gjorde det och har hört om andra som haft samma problem.
På det stora hela är jag rätt så nöjd med cykeln, men har inte så mycket att jämföra med. Hatar dock den interna kabeldragningen som är väldigt svårjobbad, borde fan vara förbjudet att inte ha kabelrör.
Rose sa:Vernersson: Antar att det är Pro DX Cross Hydraulic du syftar på och då kan vi rekommendera: SKS Bluemels Reflective: https://www.rosebikes.se/artikel/sks-germany-sks-bluemels-reflective--mudguard-set/aid:719227.
/Mats Ribacka, ROSE
Rose sa:marr: Länkaget ska dras med 4-5Nm på en Granite Chief 2014.
/ Mikael Kippilä ROSE
Kemikalier sprängämnen aerosoler eller allt som är etiketterat med en symbol ,Sen har nog inte brevbäraren adr utbildning jag har fått mycket godis i min brevlåda.NLC sa:Hmm, hur vet man vad som klassas "farligt gods" så man kan få slippa PostNord? ?
Rose sa:NLC: Så här definierar Postnord farligt gods: http://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/forbered-dig-hemma/vad-far-du-skicka/farligt-gods. När det gäller produkter från oss kan man i korthet säga att följande är farligt gods: gaser/vätskor under tryck, oljor/lösningsmedel och batterier.
/Mats Ribacka, ROSE
DRQ96 sa:Hej
Min cykel skickades i slutet av förra veckan. Enligt DHL lämnades den över till Postmord i morse, nu kan jag inte tracka den längre.
Finns det någon magi man kan göra så man vet när den eventuellt tänker dyka upp ?