Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nikasp sa:Oklart om det är försent för det här paketet men jag har Postnords app på min telefon så saker som är på väg till mig brukar automagiskt dyka upp i appen.
DRQ96 sa:Hej
Min cykel skickades i slutet av förra veckan. Enligt DHL lämnades den över till Postmord i morse, nu kan jag inte tracka den längre.
Finns det någon magi man kan göra så man vet när den eventuellt tänker dyka upp ?
DRQ96 sa:Hej
Min cykel skickades i slutet av förra veckan. Enligt DHL lämnades den över till Postmord i morse, nu kan jag inte tracka den längre.
Finns det någon magi man kan göra så man vet när den eventuellt tänker dyka upp ?
Sniperolsson sa:Hej
Jag är ägare till en Rose X-Lite 8800!
Jag har fram till nu kört på ett par Vittoria 23x622 (700x23C) samt ett par Continental GP Frorce 622x24 (24x700C) och detta utan problem!
Nu köpte jag ett par Continental GP4000S 25x622 (700x25C) och dessa funkar inte alls på bakhjulet! Toppen på däcket tar i bromsarmarna och fjädern som spänner ut bromsarmarna igen!?!?
Verkar vara otroligt tight där på höjden så då det sistnämnda däcket sväller någon mm mer än de förstnämnda på höjden så får det inta plats? Finns förslag på vad jag kan göra eller ska det helt enkelt inte gå att köra med ett 25mm däck på min cykel?
För säkerhets skull så testade jag ett ytterligare nytt däck (ville utesluta fabrikationsfel på däcket) av Continental GP4000S 25x622 (700x25C) men även detta tog i bromsarmarna till bakhulet:/
mvh // Pelle Olsson
Sniperolsson sa:Jag vill helst ha 25 eller 24mm då jag väger +90kg...
Gp Forcedäcken 24mm var ju inga problem så det blir väl kanske att beställa ett sånt igen!?
Vet inte om Ulterga passar på denna ram? Är det någon typ av "standarsfäste" för bromsar? Vet heller inte om Ultegrabroms "bygger" mindre än min Sram Red?
Med den vikten borde du ha (minst) 28mm däck.Sniperolsson sa:Jag vill helst ha 25 eller 24mm då jag väger +90kg.
Det är det inte.Bengt-re sa:Vet inte heller om vajerdraget är samma.
Det beror MYCKET på ramen, även om själva bromsen är bättre.Bengt-re sa:Men ultegra tar problemfritt gp4ks2 25mm tror att 28orna skulle gå också
Ja, även om det finns mer än en standard :-)Sniperolsson sa:Är det någon typ av "standarsfäste" för bromsar?
Antar att det är de gamla med "dual pivot"? De är rätt låga, speciellt med bredare fälgar, så ihop men en ram med hålet lite lågt kan det ta i. Är det de nya "aero link" så borde det inte vara något problem (eller rättare sagt så borde det bli samma problem men andra bromsar).Sniperolsson sa:Vet heller inte om Ultegrabroms "bygger" mindre än min Sram Red?
När jag jagade data ( https://happyride.se/forum/read.php/1/3082850 ) så var det ingen större skillnad (mer än på äldre Shimano). Men det var ju lite begränsat med databidrag då jag inte ville lägga mig på "tysk noggrannhet" i metodiken :-)Bengt-re sa:Vet inte heller om vajerdraget är samma.
Rose sa:emilh: De här nipplarna i 12 mm skall du ha: https://www.rosebikes.se/artikel/dt-swiss-pro-lock-nipples/aid:46915.
/Mats Ribacka, ROSE
Rose sa:Stewe: Alla våra crossar med skivbroms tar 42mm däck (utan skärmar) Vill man testa bredare är det avgörande på däcksfabrikat och fälgbredd :)
/ Mikael Kippilä, ROSE