Rose-tråden

Rose-tråden
Bert: Vi har inga skor med "bara" 4 hål. Skorna som jag länkade till tidigare är alla Speedplay-kompatibla och "rännan" gör det enklare att positionera klossen än med "bara" 4 hål.

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Pressfit insatserna limmar ni dit dem?? har trots rätt verktyg endast lyckats få bort lagerna resten sitter som berget.
Kan det hjälpa med varmluft och våld? förslag mottages tacksamt,

Leif

Rose-tråden
Lewe: Det skall inte vara något lim i insatserna. Dock kan de ibland sitta rejält hårt och det kan krävas en lagom dos med våld för att få dem att släppa.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej Rose!
Jag vet inte om jag kan vända mig hit för fel på produkter men jag provar för min tyska är inte vad den borde vara.
Jag köpte och fick precis hem: ROSE 2-Zent.A:-XL truing stand och hur jag än försöker förstå så uppfattar jag att själva armen (den vita utfällbara (sorry, kan ej rätta terminologin)) sitter snett vilket får till följd att den vänstra indikatorn (?) slår i vänster fälg långt innan höger sida på ett rakt och dishat hjul, alla hjul.
Skall det vara så eller vad är det jag inte förstår?
Eller skulle det kunna vara så att det helt enkelt inte är rätt centrerat?
Och hur gör jag då (ingen manual följer med produkten)?

mvh
hampus

Rose-tråden
krasseman: Skicka gärna över lite bilder till mats.ribacka@rosebikes.se så är det enklare för oss att se, förstå och ge råd.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Funderar på att "uppgradera" till kolfiber hoj och Rose GF four har väckt mitt intresse. Nån som har en sån här och vill dela med sig av sina erfarenheter?
Eller om det finns liknande tråd eller inlägg här nånstans!
Mvh
Olof

Rose-tråden
Hejsan! Undrar var min cykel har tagit vägen. Den skickades med KÜHNE + NAGEL och nuvarande status är :

Delivered to Consignee
Mar 13, 2018 (Actual Handover Date)

Fast jag har inte fått den. Jag har kontaktat Rose kundservice men ni kan inte se var cykeln finns i erat system, utan jag har blivit lovat att ni skulle kolla och återkomma.

Skulle ni kunna hjälpa mig följa upp detta? Det har redan gått en vecka =(

Tack på förhand!

Rose-tråden
CosmicGirl: Med varken kundnummer, ordernummer eller försändelsenummer har jag svårt att svara på din fråga.
Maila dessa uppgifter på: info@rosebikes.se

/Jenni Ribacka, ROSE

Rose-tråden
andrewmtb: Mig veterligen så skall nyckeln gå att "nolla" när den inte används, men själva användningsområdet startar från 2Nm.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
andrewmtb: Bifogar bild på när nyckeln är "nollad".

/Mats Ribacka, ROSE

Bilagor

• b.jpg
    b.jpg
    150.9 KB · Besök: 137
Rose-tråden
Hej,

Jag har blivit sugen på att komplettera min Cross med en uppsättning kolfiberdäck för att bredda användningsområdet (landsväg). Kanske är galet?

Är det något jag bör tänka på? Är en team dx Cross 4400 från 2016. Osäker på dimension av thru axle (tog par bilder), verkar vara udda dimensioner - typ 125x15 fram och 160x10 bak. Sen undrar jag vilket dt swiss nav jag har, å om det är något jag bör tänka på för att köpa rätt bromsdisc:ar till?

IMG_3214.JPG

IMG_3215.JPG

IMG_3217.JPG

IMG_3218.JPG

Såg att ni ev hade kolfiberdäck med disc som kan passa? Typ cw-1550?

Tack på förhand,
Jakob

Rose-tråden
Rose, ni bör se över er fraktpartner DHL. "Fick" idag mitt paket där jag får välja mellan att åka och hämta mitt paket 5 mil bort (enkel väg) eller att vara hemma och ta emot paketet på vardag mellan 11:00-13:00. Misstänker att det är många som inte kan ta emot paket under tider.
Det bör åtminstone informeras om att det ta vid beställning så att man kan välja t.ex. sin arbetsplats som leveransadress.

Jag har mailat er för att hitta en lösning för mig. Jag hoppas att ni kan ändra leveransadressen så att jag kan få paketet till min arbetsplats. Men för framtida kunder är det nog läge att hitta en bättre lösning.

Rose-tråden
felldin sa:
Men för framtida kunder är det nog läge att hitta en bättre lösning.
Ja, varför inte anlita PostNord istället. Och få dem att köra paketet >direkt< till ombud, utan "leveransförsök" dagtid först. Chain Reaction Cycles har exakt en sån fraktlösning sedan några månader tillbaka, och den fungerar mycket bra.

Rose-tråden
Rose, hur kommer jag i kontakt med er för att lösa mitt problem med frakt via DHL? Jag är inte så sugen på att köra 10 mil för att hämta mitt paket.

Jag har som sagt var mailat er på info@rosebikes.se i fredags morse. men jag har inte hört något från er.

Rose-tråden
felldin/alla: Vi har varit i direktkontakt med "felldin" och i det här fallet var det inga problem att ändra utdelningsadress.

För att förtydliga frakterna lite: I princip allt gods från vårt logistikcenter går iväg med DHL, men när paketen kommer in till Sverige sker en uppdelning; Allt som klassas som "farligt gods" går med DHL direkt till kunden, eller till DHL:s terminal om inte kunden är anträffbar. Alla leveranser som inte är "farligt gods" tas över av Postnord och går till närmaste utlämningsställe om kunden inte är hemma. Farligt gods kan vara t.ex. oljor, sprayer, batterier, kolsyrepatroner mm. Oberoende av vilka varor man beställer kan man välja att ha sin jobbadress som leveransadress ifall att detta passar bättre.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Rose sa:
felldin/alla: Vi har varit i direktkontakt med "felldin" och i det här fallet var det inga problem att ändra utdelningsadress.

För att förtydliga frakterna lite: I princip allt gods från vårt logistikcenter går iväg med DHL, men när paketen kommer in till Sverige sker en uppdelning; Allt som klassas som "farligt gods" går med DHL direkt till kunden, eller till DHL:s terminal om inte kunden är anträffbar. Alla leveranser som inte är "farligt gods" tas över av Postnord och går till närmaste utlämningsställe om kunden inte är hemma. Farligt gods kan vara t.ex. oljor, sprayer, batterier, kolsyrepatroner mm. Oberoende av vilka varor man beställer kan man välja att ha sin jobbadress som leveransadress ifall att detta passar bättre.

/Mats Ribacka, ROSE

Fast alla har ju inte jobb där det funkar att sätta jobbet som adress.

Rose-tråden
Jensen sa:
Rose sa:

/Mats Ribacka, ROSE

Fast alla har ju inte jobb där det funkar att sätta jobbet som adress.
+1

Kan man inte på ROSE ändra i avtalet med PostNord så att paketen som inte är farligt gods körs >>direkt<< till ombud istället? Det har ju CRC nyligen börjat med som jag skrev tidigare. Det borde ju dels vara bättre för miljön avseende koldioxidutsläpp, samt dessutom minska överbelastningen hos PostNord som slipper ta med en massa paket dagtid på en ofta onödig rundtur i distributionsbilen, där kanske bara 10 - 20% av mottagarna är hemma dagtid, om ens det.

Rose-tråden
Örjan Lax: Vi har fått denna feedback också tidigare och den är vidarebefordrad till kollegorna i Tyskland. Kollegorna jobbar på att vi i framtiden skall ha fler fraktalternativ att erbjuda våra kunder, men i nuläget vet jag inte exakt när detta kommer att hända.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
JFCarlstrom sa:
Jag undrar om det finns några data som jämför x-lite four/six med x-lite/xeon cwx beträffande luftmotstånd.
Rose X-Lite Four är testad, inkl vindtunnel, i tidningen Tour 3-2018 https://www.tour-magazin.de
Rose X-Lite Six DISC är testad, inkl vindtunnel, i tidningen Tour 4-2018 https://www.tour-magazin.de
Rose X-Lite CW X-8800 är testad, inkl vindtunnel, i tidningen Tour 4-2016 Läs mer här: http://www.tour-magazin.de/raeder/r...-rennraeder-rose-x-lite-cw-x-8800/a42231.html

/Håkan

Senast ändrad:
Rose-tråden
Igino Cazzola sa:
Jensen sa:
...Fast alla har ju inte jobb där det funkar att sätta jobbet som adress.
och vad hade du tänkt att ROSE skulle göra åt det?

Köra det till ett serviceställe direkt om det är vad kunden vill? Som det är är nu kan jag ju ringa dem dagen innan panerad utkörning o fråga om de kan köra det till sådant direkt med svaret ”nej tjänsten är sådan att vi måste köra ut först”, det är ju urbota korkat när man redan innan kan säga att man inte är hemma. Av 40 st (eller något) beställningar från diverse tyska butiker så har jag kanske lyckats vara hemma 1 gång. Andra tyska butiker kör ju numera direkt till service ställe. Säger inte att man inte ska erbjuda hemkörning. Men det borde finnas alternativ.

Sen förstår jag inte, har ju beställt saker med oljor osv från andra butiker och kunnat hämta på posten. Så varför skulle det inte gå?

Rose-tråden
Der Kaiser:
I dags läget har vi följande modeller i showroomet,
Count Solo 1, Psycho Path 2 Di2, Thrill Hill 3, Elec Tec FS. Sen har vi en Pikes Peak men den är utlånad och tillbaka inom ett par veckor.

// Mikael Kippilä, ROSE

Rose-tråden
Rose sa:
Der Kaiser:
I dags läget har vi följande modeller i showroomet,
Count Solo 1, Psycho Path 2 Di2, Thrill Hill 3, Elec Tec FS. Sen har vi en Pikes Peak men den är utlånad och tillbaka inom ett par veckor.

// Mikael Kippilä, ROSE

Ok, tack! Vad är det för storlek på pajkspiken? Och är det en am eller enduro?

Rose-tråden
Hireliath: Desvärre försvann alla orderhistorik vid övergången till nya webbshoppen men det ska rättas till så snart som möligt.
Bonuspoängen plockades bort för ett år sedan och ska ersättas av ett annat typ av bonus / VIP system, i dagsläget oklart när det kan tänkas komma.

Vänligen / Mikael Kippilä, ROSE

Tillbaka
Topp