Hej Rose,
https://www.rosebikes.se/frakt
"Våra partners ansvarar för en säker och snabb leverans till din valda adress. Du kan välja om du vill ha leveransen hem till dörren, till ditt jobb eller till en granne – en pålitlig leverans är något vi prioriterar mycket högt."
Jag beställde lite delar och tillbehör och trodde i min enfald att småpaket skulle gå till ServicePoint eller vara sånt DHL som går över till PostNord och hamnar på utlämningsställe, som det varit när jag beställt från Bikester och BikeDiscount - men icke! Hemleverans 9-12. Det blir ju en väldigt dyr frakt med en halv semesterdag för att sitta hemma och vänta eller inte alls en säker leverans när jag måste lämna en fullmakt och då inte veta om paketet lämnas eller om det ligger kvar när jag kommer hem.
Kan ni inte prata med tyskarna och se till att få en möjlighet att välja frakt av småpaket till Sverige med en tjänst som går till utlämningsställe? Jag kommer INTE beställa igen så länge det är hemleverans av småpaket. (Cyklar förstår jag att de av utrymmesskäl inte kan skickas till utlämningsställe, men dessa paket är ju rätt lätta att särskilja från småpaket med delar och tillbehör.)
Detta skrev jag till er publikt i forumet istället för per mail för att att andra ska se och om de håller med säga det - för en irriterad kund har ofta väldigt lite påverkan, men är problemet och uppfattningen allmän är chansen att något händer större.
DHL är för övrigt helt omöjliga och vill inte fixa en möjlighet att på mottagarens önskan överföra sådana paket till ServicePoint. De säger att de inte får om inte avsändaren begär det. Däremot tillåter de hämtning på terminalen! Vad är skillnaden, legitimera sig på terminal eller ServicePoint!? Borde väl vara lika säkert för båda parter!? Och att de inte får - de är ju de som bestämmer reglerna, så de får inte för att de har bestämt att de inte får.
Jag hittade en sida för feedback med adresser till deras VD:ar
https://www.logistics.dhl/se-sv/home/kontakta-oss/straight-to-the-top.html.
Jag trodde det var DHL Express, för det stod det i tracking, men när jag bokade leveranstid fick jag svar från DHL Freight, så jag mailade båda VD:arna.
Alla ni som är trötta på att behöva sitta hemma och vänta och inte kan få paketen till utlämningsställe - skriv några rader till VD!