Vi har varit hemma lääänge :-)
Jag vet inte om vi var först, de andra kan ju ha passerat oss när vi irrade runt på massor av ställen. Leden var OK uppmärkt men några gånger var vi helt lost. Vi fick flera gånger fråga locals för att komma tillbaka till leden.
Annars så var det en helt underbar dag i sadeln. Vädret var kalas, lite kyligt kanske men uppehåll. Den kraftiga nordanvinden medförde medvind nästan hela tiden. Stigarna var i det närmaste torra. Perfekta förhållanden alltså.
Vi skulle samlas 08.00. Vi var (såklart) i tid men som vanligt var några sena. Efter att ha stått och frusit i en halvtimme var det så dags. Det var samlad grupp i ungefär en kvart. Efter klädkorrigering sprack gruppen upp. Jag och PJ tog täten tillsammans med en från byn (Grovsta-Micke???).
Efter ett tag kom Oxr och Mytis ikapp och körde om. Vi (AJ+PJ) hängde på. Oxr var lite oförsiktig i en rotig utförslöpa och fick punktering. Vi beslöt oss för att lämna dem och sakta puttra vidare. Sedan såg vi inga från gruppen på hela dagen :-)
Efter ca sex timmar mötte vi ett Bruse, SuperApe, jimjim och Olof. De hade startat i Danderyd vid 12. Jimjim och Olof vände och följde med oss söderut. Tyvärr så är inte benen vad de borde vara efter sex timmar, så deras tempo var en aning för högt. Vi åkte solo den sista biten, irrade en hel del och kom till Danderyd runt 16.45. Vi behövde inte använda belysning.
Allt sammantaget: tidvis helt grumma stigar, snabbåkt grusväg, intensiteten och längden, så var det här nog den bästa cykling jag överhuvudtaget gjort.
/Anders
Tog inte så mycket bilder, men några.
Bild 1: Klädjustering.
Bild 2: Snabbgänget från Danderyd.