Route Du Syd 12 januari

Route Du Syd 12 januari
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> du behöver ffa betydligt bredare däck.

Varför då? Kör med 28mm Schwalbe Marathon plus vilket känns perfekt så här års så länge det är barmark. Lätt mönstrade och i princip omöljliga att punktera (klarar häftstift!).

> Evosmos hade nåt liknande på Oetzin och längden
> var precis lagom att geggamöjan träffade perfekt
> i ansiktet. Några cm förlängring skulle säkert
> hjälpa.

Kanske att jag hinner meka dit något i kväll. Det är ju plastskärmar, så det är väl bara att sticka hål och dra fast en skruv med mutter och hänga något dit något lämpligt. Fan man skulle beställt såna där snygga Honungsbruna Brooks stänkskärmar...

Route Du Syd 12 januari
> Kanske att jag hinner meka dit något i kväll.
> Det är ju plastskärmar, så det är väl bara
> att sticka hål och dra fast en skruv med mutter
> och hänga något dit något lämpligt.

Det brukar gå bra att fästa med gaffa/armeringstejp.

Route Du Syd 12 januari
Snygg vinterhoj Joakim!

Men jag rekommenderar också en förlängning av bakskärmen. Om du gör 2 st hål, så kan du använda ett buntband och trä igenom.
Själv är jag fortfarande lite piss över att jag inte kan åka med imorrn. Hoppas ni får en härlig runda.

Route Du Syd 12 januari
Dubbelvikt silvertejp som fäster på både insidan och utsidan av skärmarna räcker. Klipp till lagom bredd vid skärmfästet efter montering, men spara full bredd i nederkant.

Route Du Syd 12 januari
Jocke - jag skojade om däcket! Har själv precis bytt till Conti sport contact eller vad den heter. Mysigt med en mek-och-vin kväll. Undrar bara hur imorgon blir när man är betydligt bättre på det andra än det första :-) Halva vinflaskor som kompislapp?

Senast redigerad av en moderator:
Route Du Syd 12 januari
Ha så skoj mina herrar! Liter avis nu när man är hemma torrskodd framför datorn men jag tror att när regnet vräker ner i morgon kommer jag nog vara glad att jag valt att larva runt i skogen istället:)

Route Du Syd 12 januari
Det ska ju bara regna "till och från" eller "av och till" eller vad vädergubben sa. Hoppas hans babbel om eventuell halka på morgonen var bara just babbel.

Jag tänkte ha en reflexväst över de svarta regnkläderna men hittar den inte. Är det någon som har en att låna ut?

Route Du Syd 12 januari
jag har inga kompislappar så jag stannar hemma! annars tror jag på superapes conti sport contact, de måste vara de ultimata däcken imorgon. Ha en bra runda så kan jag vila armbågen en vecka till.
/Ciao

Route Du Syd 12 januari
Jag hittade den bara för det. tack ändå! Tar med en 26" slang.

Vic skrev:
> Du kan låna min väst.
> Har någon en 26" slang extra, trodde att jag hade
> en men den är borta.

Route Du Syd 12 januari
Jag har två 26 slangar + punka kit med. Och om det fortfarande behövs finns det en extra reflexväst här också, Kaj.

Däremot hittar jag inget vettigt sätt att fästa pumpen på - men det har nog andra med, eller?

Route Du Syd 12 januari
Hemma, trötta - 19 mil blev det. Tack Superape, Vic, Jocke, PNrider, Dublin och Pesch! Detta skall göras om!

Fan vilken skillnad att cykla en sån runda på mtb. Men skrattfest blev det ändå - om jag får säga det själv så var sträckan helt fantastisk!

Konstigt va underbart en säng ser ut efter en sån runda, öl och bastu...

Det kommer mer sen.

God Natt!

/Toni

Route Du Syd 12 januari
Wunderbar kalasrunda naturligtvis! ...även om jag hade en grym svacka vid 15 mil sådär. Tack Kitz för bira och uplåtande av bastu och hem! Nu pasta och sen bingen. Öh, Jocke du tog nog mina dojor av misstag! Dina är här!

Route Du Syd 12 januari
Godmorgon!,

Känns riktigt bra i kroppen!

Tack alla för en trevlig tur, nu har cykelåret startat med en rivstart.

Bästa med turen, sträckan mellan Sorunda - Tungelsta, medvind, becksvart och böljande väg med kurvor.

Tyngsta med turen, att ligga mellan Danne och Jocke som turades om att stänka ner mig när vi körde Belgisk kedja, inga kompislappar där inte.

/Patrik

Route Du Syd 12 januari
PNrider skrev:
>
> Bästa med turen, sträckan mellan Sorunda -
> Tungelsta, medvind, becksvart och böljande väg
> med kurvor.

På den sträcka kände jag mig som i en väldig fin dröm - flygande fram upp och ner rollercoaster i mörkret. Tror jag blev lite hög på nåt som producerades i kroppen/huvet då och hoppades att sträckan aldrig tog slut. Wow!

Kroppen känns riktig bra idag.

/Toni

Route Du Syd 12 januari
Det var en resa med både ups and downs som sig bör. Men jäklar vad jag krokande strax innan Sorunda. Släppte gruppen, fick Mental Breakdown, började tänka på annat och körde av vägen en stund ett par gånger. Föll inte av cykeln dock. Distansen kändes som ett mindre problem än farten. Tyuckte alla såg starka ut, men Jocke imponerade nåt grymt. Låg och drog mil efter mil i motvinden, på tyngsta växeln. "Passar på att styrketräna lite" medan vi andra käkade styrlinda för att hänga med. Iaf jag.

Belgisk kedja var riktigt kul! Tyckte vi fick bra fason på roatationen efter lunchen. Ser framemot fler långrundor! En bättre lampa är dock ett måste för såna här äventyr i beckmörker.

Det var ingen resa i fotoblixtars sken precis, men knäppte det här mästerverket i Vårby där Vic fick sin första punka.

Mr13041.jpg ht=544

Route Du Syd 12 januari
Verkar som att ni haft det trevligt! Jag efterlyser ett sjusst foto på Pesch's cykel, för att få se de uppgraderade, kritikerrosade kompislapparna.

Route Du Syd 12 januari
Som Fjärdebrunn sa - det viktigaste med kompislappar är att dem slutar långt, långt nere - 5-10 cm över marken. Det spel ingen roll hur dem ser ut. Det var någon som gnällde på att min var sned, men det skyller jag på rödvinet som hjälpte mig sätta fast den.

Route Du Syd 12 januari
Transwave skrev:
> Verkar som att ni haft det trevligt! Jag
> efterlyser ett sjusst foto på Pesch's cykel, för
> att få se de uppgraderade, kritikerrosade
> kompislapparna.

PNrider är den nya kompislappsgurun. Grymma kompislappar!
Funktion och estetik på topp.

Route Du Syd 12 januari
Tack för igår allihop.
Det blev en riktigt trevlig tur trotts regn och motvind. Som tur var hade vi ju ett outtröttligt lok i Joakim som gjorde jobbet när det blåste på som värst, stort tack.
Avslutningen från Sorunda upp till Skogås var tok-mullig.

Tack för tålamodet vid mina punkteringar med vidhängade stopp, nästa gång skall jag vara bättre utrustad.

Route Du Syd 12 januari
Här kommer lite data med viss reservation för exaktheten då jag inte är helt säker på när jag slog på cykeldatorn.

Trippdistans: 187.3
Tripptid: 7.30
Medelhastighet: 25.0
Maxhastighet: 62.6 (i en backe innan färjan)

Route Du Syd 12 januari
En kanontur!
Tack Tony för initiativet, och alla andra för sällskapet!
Ser fram emot flera turer!
Och så vill jag be om ursäkt för allt bakhjulssprut då jag körde utan "kompislapp" de första milen.

EDIT: och ursäkta Superapan att jag tog fel skor (att man inte märker någon skillnad på storlek 44 och storlek 46 tyder väl på att man var hyfsat slut i alla fall...)

Senast redigerad av en moderator:
Route Du Syd 12 januari
Hej,

Tack för en trevlig lördagstur, utmärkt idé Toni.
Är imponerad av er med tunga cyklar och breda däck, vilket tempo!

Jag ska se till att fixa en bättre stänka till bakhjulet.

Ha det bra
Danne

Route Du Syd 12 januari
kitzblitz skrev:
> Om någon är intresserad så blev Route du Syd
> vägsträckning den här (zooma bara för att se
> hela): http://www.gmap-pedometer.com/?r=1550856
>
> med lite reservation för delen efter
> Mörköfärjan. Jag kommer inte ihåg om vi tog
> höger eller vänster sväng där. Jätte fin
> bana.
>
> /Toni

Snuggt! Vet du ungefärlig tid ni passerade vid kilometer 150-151?
Hur är vägen mellan Sötälje/Nykvarn/Järna? Den ser mullig ut på kartan i.a.f :)

Route Du Syd 12 januari
Vi var väl där ca 17.30 - lite senare än planerad pga några punkteringsstopp. Vägen S-tälje till Nykvarn är jätte fin med lite trafik. Från Nykvarn till Järna likaså - men det går i prinicp uppför hela vägen (kändes det iaf som). Vi körde en hyfsat belgisk kedje från Södertälje till Järna.

Route Du Syd 12 januari
Det brukar gå lättare med en belgisk kedja om det är platt vilket det är mellan Järna och Mörkö.

Ska satsa på en lättare lunch nästa runda :)

Om det fortfarande är vårväder på lördag så tänkte jag sticka ut på en längre runda. Någon som är intresserad?

Mvh
Danne

Route Du Syd 12 januari
Grymt kört gubbar, nästa version missar jag inte. Tyvärr blev det ingen cykling för mig på Teneriffa, lillponken fick urinvägsinfektion första dagen...

Danne: jag är alltid intresserad av en tur oavsett väder:)

Tillbaka
Topp