Route Du Syd 12 januari

Route Du Syd 12 januari
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer att ligga på ett hotellrum i Paris och
> trycka i mig energigel.

Jag tror det är en myth att JLarsson har någonsin cyklat :-). En ganska väl utvecklat myth kanske, men ändå - jag har aldrig sett honom på cykel!

Route Du Syd 12 januari
Bollox oxå, 4 grad och regn. Jag som trodde på 23 grad och sol.

Nu börjar än en gång den där ångestfyllda osäkerheten kring vilken cykel man skall ta...

Route Du Syd 12 januari
Om du, Toni, inte cyklar kommer jag vara så mest superkränktast!
Vilka är på nudå? Listan i ursprungsinlägget är lindrigt uttryckt aktuell för nåt museum.

Route Du Syd 12 januari
Som jag förstår museumslistan:

kitzblitz: självklart!
snackjanne: kan tyvärr inte :-(
superape: självklart tills han hittar på en dålig ursäkt ;-)
Pesch: hoppas det! Har väl lättaste cykel och skall dra!
nypan: hur är det nypan?
Vic: ett tystlåten självklart - mysigt.
bigmollo: tveksam? (skyller på cykeln)
transwave: tror inte på sin cykel men kommer ändå!

Rätt upfattat?

Säg förresten gärna till om ni a. är med och b. är med på afterbiken hos mig: vill gärna veta vad jag skall köpa så att jag inte sitta där med för mycket öl och mat :-).

/Toni

Edit: det fanns risk att folk skulle misförstå en bit om utrymme i min bastu...

Senast redigerad av en moderator:
Route Du Syd 12 januari
Hej,

Jag hakar gärna på om det är plusgrader och snöfritt, just nu ser prognosen helt ok ut.
Jag är bara med på cykelturen.

Kommer med pendeltåget som är i Skogås 7:42

Mvh
Danne

Route Du Syd 12 januari
Jag får förhinder. Kan inte skylla på cykel, kan inte skylla på att jag inte vill, kan inte skylla på förkylning eller väder.
Det har helt enkelt dykt upp en familjegrej som omprioriterar halva helgen, och då hela lördagen.
Jag får cykla på söndan istället. Ser fram emot att se alla vid nästa tillfälle istället.

Route Du Syd 12 januari
Nu när vädret är bättre så har det löst sig med cykeln. Däremot ska vi ha gäster på kvällen så cyklingen sket sig ändå. Mitt cykeltidskonto är ordentligt övertrasserat sen förra året så jag har ganska lite att säga till om i såna planer just nu.
Ha så kul ni som kör. Jag håller tummarna till nästa gång.
/J

Route Du Syd 12 januari
Va synd Mollo och Nypan - hade hoppats på er sällskap på denna fest! Va tar igen det nästa gång.

Vad cyklar ni alla på? Punkteringrisken känns för stor med 23mm, så jag blir tvungen att ta mtb. Det kan innebära låg, låg tempo...

Route Du Syd 12 januari
Jag kör pendlarcrossen för den har spännande och svajig kompislapp och så finns det inget bätre alternativ. Sliter dock av dubbdäcken ikväll. Lågt tempo är en förutsättning för min överlevnad och vi har ju hela helgen på oss! Det blir camelback med förstärkningsplagg och snickers i.

var i lunchen tänkt att inmundigas?

Route Du Syd 12 januari
Lunchen tänkte jag i Järna. Om det behövs kan vi fika/värma oss i Södertälje innan. Sen en stopp till vid Mörköfärjan och möjligtvis i Sörunda alt. Rosenhill.

Rena fikarunda blir det!

Route Du Syd 12 januari
Jag cyklar som sagt, men kan tyvärr inte vara med på kvällen.
Vad kommer ni att köra på för hojar?
Verkar bli blött men barmark:
smhi.JPG ht=264

Jag röstar på landsvägshoj (med skärmar helst då), om några kör mtb med grova däck så blir det kanske lite väl långsamt tempo för oss som kör landsvägshoj.

Route Du Syd 12 januari
Skönt att ha dig här igen Jocke :-)

Jag tänkte tyvärr tvärtom: efter gångna turers erfarenhet så är punkteringar med racerdäck garanterade med all grus och skit på vägarna nu. Tänkte därmed ta mtb med grova däck. Jag har inte bråttom.

Jag håller däremot med att tempo skillnader kan bli riktig stora då... Som jag förstår det har Vic och SuperApe också tänkt köra traktor. Vad säger ni andra?

/Toni

Route Du Syd 12 januari
Jag kör som sagt tung-mtb med ganska grova däck. Enda hoj jag har som är rustad för det väder som SMHI utlovar.

Måste tyvärr avstå afterbiken.

Route Du Syd 12 januari
Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> Har alla kompislapp?
>
> Dum fråga kanske...

Räcker detta, eller måste jag hänga på en lapp?
file=45846

Route Du Syd 12 januari
du behöver ffa betydligt bredare däck.

Evosmos hade nåt liknande på Oetzin och längden var precis lagom att geggamöjan träffade perfekt i ansiktet. Några cm förlängring skulle säkert hjälpa.

Mina skärm har precis landat i Skogås med posten och jag vet inte ens hur dem ser ut...

Route Du Syd 12 januari
oj, vilken snygg hoj! Jag skulle förlänga framskärmen lite också. Fast på en sån där fin vill man kanske inte tejpa fast halva petflaskor eller dyl.

Tillbaka
Topp