Rouvy och andra alternativ till Zwift

SLI

Medlem
Jag har blivit med wahoo klickr snap! När jag väl förlikat mig med det oerhört fåniga namnet började jag leta lämpliga program till den, och Zwift skulle tydligen vara grejen. Sagt och gjort, laddade ner och skulle börja köra. Funkar inte alls! Hopplöst att ansluta till mobilen, och när jag väl lyckades med det så varade uppkopplingen bara några minuter. Enligt google så fick det inte finnas störande BT-prylar i närheten, det skulle det användas ANT+donglar, och en massa skit. Och för detta skulle jag betala 150 pengar i månaden (?!?).

Plan B sattes i verket i form av Rouvy. Funkade direkt! Klockrent! Inga problem, trainern svarar bra i backarna, inget lagg i bilden. Stabil uppkoppling (hittills), och 60 kr/mån.

Så, nu är jag nyfiken på era erfarenheter av Rouvy, och eventuellt andra motsvarande program. Finns några gratisvarianter som funkar hyfsat? Ni behöver inte försöka övertyga mig om Zwifts förträfflighet, det tåget har redan gått.

DRQ96

Medlem
Sufferfest. 99 $ om året.

Grymt bra pass och bra träningsplaner. Sköna videos med cykling.

Testa gratis i 7 dagar.

Stekte Zwift och gick över till Sufferfest för en dryg månad sen. Oerhört mycket roligare, och bättre.

Ha det så kul på 4DP-testet!

Vernersson

Aktiv medlem
TrainerRoad för (om jag inte minns fel) 99$ per år...

Inget jävla dataspel, bara effektkurvor och lidande ?

DRQ96

Medlem
Vernersson sa:
TrainerRoad för (om jag inte minns fel) 99$ per år...

Inget jävla dataspel, bara effektkurvor och lidande ?

Trainerroad har sjukt bra pass, personligen vill jag dock ha en schysst video till.

Zwift har jag tröttnat lite på, men sociala rides funkar det för men det föll när jag flyttade Neon till ett ställe utan uppkoppling. Nu tar jag dit laptopen med alla Sufferfestvideos nedladdade i förväg.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer