[RR] 070428 Full fart i Övik igen

Öviksmicke

Ny medlem
Som vanligt var det ett gäng ute och cyklade i helgen också. Det verkar som att jag var med också eftersom det blev ett gäng bilder på kameran min också. Vi var ett ganska stort gäng faktiskt. Men efter första åket så bytte vi ut Johan (som fick ofrivillig fixie) mot Oskar som varit och lånat en ny hoj eftersom Jonathan inte hunnit fixa hans sönderkörda Boxxer i tid. Oskar åkte på en UMF Freddy nu med en Manitou Travis gaffel, och så mycket energi som Oskar hade den dan har vi aldrig varit med om. Freddyn har 7" slaglängd men likförbaskat var det Oskar som drog hela dan... även i uppförsbackar, dvs han var helt hopplös ;-) Han nämnde ett antal gånger också att han var kär i Freddyn.

Vi var ett gäng som tog oss lite XC-cykling uppför Mycklingleden och vem tror ni ledde oss? Oskar såklart. Dom som inte hängde med på den cyklingen åkte upp till Åsmasten för att invänta oss andra där. Det var nämligen så att vi skulle åka "Åsdalleden" ner till stan. En brant bitvis väldigt stökig och teknisk stig. Riktigt rolig men man ska undvika att börja tänka på vad man håller på med... då börjar man tveka :-S Armar och ben är helt slut då man kommit ner... rena Åre-känslan faktikst.

Nu var det dags för mat och medans gänget åkte via kyrkan så for jag in till Synsam för att få byta linserna jag hade på... dom var hopplösa så min sikt var väldigt begränsad innan dess och det kan ni ju lista ut hur det känns efter en stökig snabb led. Idag var vi så många att vi inte enns rymdes runt Kebab House största bord.

Efteråt tog vi oss upp mot fritte och på vägen blev det stopp i park-slänten där Oskar plågade hojen lite. Gokartdroppet fick också ett besök och ni kommer att se på bilderna hur det ser ut. Vi hade 2 nya stigar bakom fritte att cykla på som jag och Lars röjt tidigare i veckan. Dock tror jag första stigen tog kol på vissa för efteråt var dom helt slut... Synd för dom då vi bara blev 3 som provade det andra spåret som var riktigt roligt.

Påvägen hem passerade vi hoppet över diket vid fritte, Robban var först och han brakar genom hoppet... oj gissa om vi höll andan tills han landade på andra sidan ändå... phu. Det blir lite fler skivor innan det gick att köra där igen. Sen for vi raka spåret hem och det får avsluta denna RR... då var det bara bilderna kvar då.

07042801.JPG

Gänget vid Åsmasten

07042802.JPG

Oskar med lånehojen

07042803.JPG

Erik

07042804.JPG

Lars... detta var en ny stig vi provade vid Myckling

07042805.JPG

Lars stegrar

07042806.JPG

Anders, Rickard

07042807.JPG

Oskar

07042808.JPG

Patrik

07042809.JPG

Oskar tog Patriks stil på att hoppa denna dag

07042810.JPG

Robban

07042811.JPG

Oskar

07042812.JPG

Vad väntar alla på?

07042813.JPG

Oskar som provar att dubbla Park-trappan.

07042814.JPG

Robban

07042815.JPG

Patrik

07042816.JPG

Oskar och Patrik busar

07042817.JPG

Oskar gillade att vara med på bild

07042818.JPG

Patrik rullar utför gokartdroppen. Som ni ser är det riktigt smalt...

07042819.JPG

... men det grejade Oskar också.

07042820.JPG

Erik I ljungen

07042821.JPG

Marcus, Rickard

07042822.JPG

En alltid lika glad Anders var med också

07042823.JPG

Här går det undan för Erik

07042824.JPG

Patrik på en av nystigarna

07042825.JPG

Rickard på en av dom andra nya stigarna.

07042826.JPG

Där fick jag vara med på en bild också

07042827.JPG

Titta noga på skivan robban är på...

07042828.JPG

Ajajajaj

07042829.JPG

Phu... han kom över diket ändå.

07042830.JPG

Oskar

07042831.JPG

Robban på andra försöket... som ni ser med lite nya skivor.

Grymt.
Det där sista hoppet såg ut att kunna göra ont om man kommer för kort :)
Oskar såg ut att trivas på sin UMF.

/Johan

Skoj, övik är min gamla hemstad, vilka är ni? Vilken ålder är det på er? Tnäkte om det är nån gammal bekant från hemmatrakten? Själv är jag från bonäset och är -77a.

mek: 14-36 är vi, fast dom flesta är kring 22åren, är själv från Vilhelmina men flyttade till övik.. hum.. sommaren 2005

Adam: Vi cyklar mycket, sen är mickes kamera frän å dyr, och en skojig leksak å knappra på :)

Bilden som visar robbans andra försök, hur gör man en sån bild har jag länge undrat, är det nån kamerafunktion, eller nåt program, eller klonar man cyklisten i så många upplagor som man vill ska finnas i bilden. Det är en sjukt häftig effekt ju.

TigerMale skrev:
-------------------------------------------------------
> Bilden som visar robbans andra försök, hur gör
> man en sån bild har jag länge undrat, är det
> nån kamerafunktion, eller nåt program, eller
> klonar man cyklisten i så många upplagor som man
> vill ska finnas i bilden. Det är en sjukt häftig
> effekt ju.

Stativ, seriebildstagning/sportläge sen arbeta med lager/layers och friläggning i photoshop.

swerider skrev:
-------------------------------------------------------

>
> Stativ, seriebildstagning/sportläge sen arbeta
> med lager/layers och friläggning i photoshop.

jag hade en känsla av att första Svaret skulle komma från dig:), och att BÅDE photoshop o seriebildstagning är nödvändigt, daaaaaamn it:D

Tillbaka
Topp