Öviksmicke
Ny medlem
[RR] 070428 Full fart i Övik igen
Som vanligt var det ett gäng ute och cyklade i helgen också. Det verkar som att jag var med också eftersom det blev ett gäng bilder på kameran min också. Vi var ett ganska stort gäng faktiskt. Men efter första åket så bytte vi ut Johan (som fick ofrivillig fixie) mot Oskar som varit och lånat en ny hoj eftersom Jonathan inte hunnit fixa hans sönderkörda Boxxer i tid. Oskar åkte på en UMF Freddy nu med en Manitou Travis gaffel, och så mycket energi som Oskar hade den dan har vi aldrig varit med om. Freddyn har 7" slaglängd men likförbaskat var det Oskar som drog hela dan... även i uppförsbackar, dvs han var helt hopplös ;-) Han nämnde ett antal gånger också att han var kär i Freddyn.
Vi var ett gäng som tog oss lite XC-cykling uppför Mycklingleden och vem tror ni ledde oss? Oskar såklart. Dom som inte hängde med på den cyklingen åkte upp till Åsmasten för att invänta oss andra där. Det var nämligen så att vi skulle åka "Åsdalleden" ner till stan. En brant bitvis väldigt stökig och teknisk stig. Riktigt rolig men man ska undvika att börja tänka på vad man håller på med... då börjar man tveka :-S Armar och ben är helt slut då man kommit ner... rena Åre-känslan faktikst.
Nu var det dags för mat och medans gänget åkte via kyrkan så for jag in till Synsam för att få byta linserna jag hade på... dom var hopplösa så min sikt var väldigt begränsad innan dess och det kan ni ju lista ut hur det känns efter en stökig snabb led. Idag var vi så många att vi inte enns rymdes runt Kebab House största bord.
Efteråt tog vi oss upp mot fritte och på vägen blev det stopp i park-slänten där Oskar plågade hojen lite. Gokartdroppet fick också ett besök och ni kommer att se på bilderna hur det ser ut. Vi hade 2 nya stigar bakom fritte att cykla på som jag och Lars röjt tidigare i veckan. Dock tror jag första stigen tog kol på vissa för efteråt var dom helt slut... Synd för dom då vi bara blev 3 som provade det andra spåret som var riktigt roligt.
Påvägen hem passerade vi hoppet över diket vid fritte, Robban var först och han brakar genom hoppet... oj gissa om vi höll andan tills han landade på andra sidan ändå... phu. Det blir lite fler skivor innan det gick att köra där igen. Sen for vi raka spåret hem och det får avsluta denna RR... då var det bara bilderna kvar då.
Gänget vid Åsmasten
Oskar med lånehojen
Erik
Lars... detta var en ny stig vi provade vid Myckling
Lars stegrar
Anders, Rickard
Oskar
Patrik
Oskar tog Patriks stil på att hoppa denna dag
Robban
Oskar
Vad väntar alla på?
Oskar som provar att dubbla Park-trappan.
Robban
Patrik
Oskar och Patrik busar
Oskar gillade att vara med på bild
Patrik rullar utför gokartdroppen. Som ni ser är det riktigt smalt...
... men det grejade Oskar också.
Erik I ljungen
Marcus, Rickard
En alltid lika glad Anders var med också
Här går det undan för Erik
Patrik på en av nystigarna
Rickard på en av dom andra nya stigarna.
Där fick jag vara med på en bild också
Titta noga på skivan robban är på...
Ajajajaj
Phu... han kom över diket ändå.
Oskar
Robban på andra försöket... som ni ser med lite nya skivor.
Vi var ett gäng som tog oss lite XC-cykling uppför Mycklingleden och vem tror ni ledde oss? Oskar såklart. Dom som inte hängde med på den cyklingen åkte upp till Åsmasten för att invänta oss andra där. Det var nämligen så att vi skulle åka "Åsdalleden" ner till stan. En brant bitvis väldigt stökig och teknisk stig. Riktigt rolig men man ska undvika att börja tänka på vad man håller på med... då börjar man tveka :-S Armar och ben är helt slut då man kommit ner... rena Åre-känslan faktikst.
Nu var det dags för mat och medans gänget åkte via kyrkan så for jag in till Synsam för att få byta linserna jag hade på... dom var hopplösa så min sikt var väldigt begränsad innan dess och det kan ni ju lista ut hur det känns efter en stökig snabb led. Idag var vi så många att vi inte enns rymdes runt Kebab House största bord.
Efteråt tog vi oss upp mot fritte och på vägen blev det stopp i park-slänten där Oskar plågade hojen lite. Gokartdroppet fick också ett besök och ni kommer att se på bilderna hur det ser ut. Vi hade 2 nya stigar bakom fritte att cykla på som jag och Lars röjt tidigare i veckan. Dock tror jag första stigen tog kol på vissa för efteråt var dom helt slut... Synd för dom då vi bara blev 3 som provade det andra spåret som var riktigt roligt.
Påvägen hem passerade vi hoppet över diket vid fritte, Robban var först och han brakar genom hoppet... oj gissa om vi höll andan tills han landade på andra sidan ändå... phu. Det blir lite fler skivor innan det gick att köra där igen. Sen for vi raka spåret hem och det får avsluta denna RR... då var det bara bilderna kvar då.
Gänget vid Åsmasten
Oskar med lånehojen
Erik
Lars... detta var en ny stig vi provade vid Myckling
Lars stegrar
Anders, Rickard
Oskar
Patrik
Oskar tog Patriks stil på att hoppa denna dag
Robban
Oskar
Vad väntar alla på?
Oskar som provar att dubbla Park-trappan.
Robban
Patrik
Oskar och Patrik busar
Oskar gillade att vara med på bild
Patrik rullar utför gokartdroppen. Som ni ser är det riktigt smalt...
... men det grejade Oskar också.
Erik I ljungen
Marcus, Rickard
En alltid lika glad Anders var med också
Här går det undan för Erik
Patrik på en av nystigarna
Rickard på en av dom andra nya stigarna.
Där fick jag vara med på en bild också
Titta noga på skivan robban är på...
Ajajajaj
Phu... han kom över diket ändå.
Oskar
Robban på andra försöket... som ni ser med lite nya skivor.