[RR]Åhhh du härliga höst.

kakad

Ny medlem
Byt mitt glappa vevlager idag, tack ni som hjälpt till med alla mektips. Happy är fantasktiskt i sina bästa stunder! Likaså hösten.

Körde en runda längs mälaren är i Västerås, fan va härlig hösten kan vara, torrt, färgglad skog och underbara solnedgångar. Jag cyklade omkring på stig, grus och lite transportasfalt och bara njöt. I morgon blir det mörkercykling och kanske en liten dagstur. Måste passa på innan höstrusken kommer.

Här är 4 bilder jag tog igår och idag.

DSC02947.sized.jpg

Rocklundaskogen igår kväll.

DSC02967.sized.jpg

Liten vik i Mälaren, vid ångkraftverket.

DSC02998.sized.jpg

Cykel i solnedgång tagen ute på södra Björnön.

DSC03000.sized.jpg

Solnedgångsfoto utan cykel på Björnön.

Visst är hösten underbar dagar som denna?

Senast redigerad av en moderator:
Jag som klantade mig, ska fixa de andra nu.

Då så, klart man ser klantet när man redan postat. Men nu ser det ut som tänkt :P

Senast redigerad av en moderator:
Håller med, hösten är grym. Grymmilym grym. Grum.. Grumt. Tut tut. Hösten rockar. Vin blir godare på hösten. Grumt.
/J

snacka om att det är läckrt på hösten, just denna höst har ju varit underbar.
å kakad, ta å släpa hit dig till kl 13:00 idag så hojar vi lite

Äh, varför fan sitter jag inomhus när det är så fint ute? Dags att sticka iväg och leka en sväng på Fornstigen eller nåt...

/Micke

Idag har det varit helt underbart, som sagt. Här är några bilder från min och min dotters lilla cykeltur i de södra förorterna till Stockholm idag.

Bild 1: Vi lämnar Hökarängen och cyklar västerut, till en början på cykelväg.
Bild 2: Ett försök till självportträtt, det är svårt att pricka...
bild 3: Skogarna runt Högdalen. Vilken fin grankvist, men oj, vad är det som närmar sig i fjärran??..
bild 4: Jo, det är ett barn som susar fram på multnande höstlöv. Tvåfingergrepp om frambromsen vittnar om ett proffsigt barn!
Bild 5: Det går så snabbt att bilden blir suddig..
Bild 6: Framme i Rågsved för att kolla om barnets kompisar är hemma. Oj, En Barracuda 66-a måste vara med på bilden.
Bild 7: Barnets kompisar var hemma men de satt framför varsin dator och ville inte gå ut så färden fortsatte mot Farsta och Farsta Ridskola.
Slut

Bilagor

• utfl1.jpg
    utfl1.jpg
    115.2 KB · Besök: 17
  • utfl2.jpg
    utfl2.jpg
    82.2 KB · Besök: 17
  • utfl3.jpg
    utfl3.jpg
    100 KB · Besök: 14
  • utfl4.jpg
    utfl4.jpg
    149.2 KB · Besök: 17
  • utfl5.jpg
    utfl5.jpg
    100.8 KB · Besök: 22
  • utfl6.jpg
    utfl6.jpg
    94.3 KB · Besök: 12
  • utfl7.jpg
    utfl7.jpg
    107.4 KB · Besök: 17
Kaijan: Näe, samma gamla (börjar bli lite sliten efter många turer i sadelväskan)... men kanske har putsat linsen lite ;)

/Micke

Kaijan skrev:
-------------------------------------------------------
> Johan S.Får dottern köra på fincykeln?.Vilken hoj
> kör du på?
>
>
Jag har inte hjärta att låta henne åka runt på sin gamla 24-tummare så hon får låna min istället. Hon börjar bli rätt lång så det funkar bättre och bättre. Själv körde jag lvg idag vilket gjorde att turena in i skogarna inte blev så omfattande...men enklare stigar kan man ju faktiskt köra med lvg. Hur som helst var det helt ljuvligt i solen och vi sstannade många gånger och fikade längs vägen.

Tillbaka
Topp