[RR + Annat] Första skogsturen med nya hojen!
Jaha då har man varit ute på den första turen med nya hojen!
Vädret var mulet till halvklart och +3 grader här nere i Ystad.
Jag cyklade genom stan, förbi El-Giganten och ut i "Sandskogen" som det heter där jag visste att det fanns en del stigar att cykla på...
Först var det ganska svårt att ta sig fram pga. att det var gammal snö som var blandad med is.. men jag hittade lite sköna nertrampade stigar efter en bits cyklande i skogen.
Det var ganska ovant med SPD pedalerna men det funkade bra såfort man fått kläm på det...
Jag kommer att återkomma med lite recension av bla:
- Framdämparen [Rock Shox SID Team 2003]
- Fälgarna [Spinergy Xyclone Disc]
- Sadel [fi'zi:k Nisene]
Tog lite bilder med... ni kan ladda ner dem här nedan i en ZIP-fil.. enjoy!
http://rapidshare.de/files/10781167/Bilderna.zip.html
Förresten säg till om ni vet nått bättre uppladdningsställe där man kan ha direktlänk!
MVH
p.s. jag vet att jag ser löjlig ut på bilden på mig.. det är liksom meningen.. :)
och jag vet även att varningslappen på den främre skivbromsen sitter kvar... märkte inte den förräns jag väl var ute i skogen och då orkade jag inte ta av den... men det är fixat nu!
Vikt på cykeln: 12 kilo ganska exakt
Vädret var mulet till halvklart och +3 grader här nere i Ystad.
Jag cyklade genom stan, förbi El-Giganten och ut i "Sandskogen" som det heter där jag visste att det fanns en del stigar att cykla på...
Först var det ganska svårt att ta sig fram pga. att det var gammal snö som var blandad med is.. men jag hittade lite sköna nertrampade stigar efter en bits cyklande i skogen.
Det var ganska ovant med SPD pedalerna men det funkade bra såfort man fått kläm på det...
Jag kommer att återkomma med lite recension av bla:
- Framdämparen [Rock Shox SID Team 2003]
- Fälgarna [Spinergy Xyclone Disc]
- Sadel [fi'zi:k Nisene]
Tog lite bilder med... ni kan ladda ner dem här nedan i en ZIP-fil.. enjoy!
http://rapidshare.de/files/10781167/Bilderna.zip.html
Förresten säg till om ni vet nått bättre uppladdningsställe där man kan ha direktlänk!
MVH
p.s. jag vet att jag ser löjlig ut på bilden på mig.. det är liksom meningen.. :)
och jag vet även att varningslappen på den främre skivbromsen sitter kvar... märkte inte den förräns jag väl var ute i skogen och då orkade jag inte ta av den... men det är fixat nu!
Vikt på cykeln: 12 kilo ganska exakt