42Hz
Aktiv medlem
[RR] Årets sista?
Lätt förvånad vaknade jag till en solig dag, igår var det en tjock dimma hela dagen då temperaturen låg stadigt över nollan! Idag ungefär -5
Det var med andra ord läge att försöka göra sig av med lite julmat! =)
Som en mal sökte jag mig rakt mot solen. ;)
Rena snölandskapet.
Änderna hade hittat öppet vatten, även om det var trångt i diket.
Efter att ha kämpat mig upp en bit tog skoterspåret slut och det blev svårt att trampa sig fram i uppförsbacke, var nära att vända om för att hitta en annan väg men till min glädje hade någon svängt in med en skoter längre upp på leden!
Tänkte jag skulle följa skoterleden så långt jag vågade, tyvärr hade skoterföraren bangat ur och vänt en bit innen i skogen så jag gjorde det samma och tog samma väg ut.
Istället tog jag in där skotern hade kommit ut. Visade sig rätt lyckat.
Kom dock straxt ut i bebyggelse
Trixade mig runt lite tills jag närmade mig skogen igen.
Hittade ut under kraftledningsgatan igen. Förvånad vilken bärighet det var på skoterspåret i den djupa snön.
Hörde skogsmaskiner men såg inte röken av dom, bara resultatet av deras framfart, gallrat.
Solen lyckades till och med nå de djupaste dalarna.
Upptrampade stigar gjorde att man snabbt närmade sig hemmet igen.
Nån makrobild fick jag till. :)
Varmt ljus i kylan
En kort men OK runda som gjorde susen! Knappt 8km på en dryg timme, ingen mostermedelfart direkt. =)
Fler bilder här för den intresserade: https://plus.google.com/u/0/108568522765874653261/posts/QGUZGztrSW6
Det var med andra ord läge att försöka göra sig av med lite julmat! =)
Som en mal sökte jag mig rakt mot solen. ;)
Rena snölandskapet.
Änderna hade hittat öppet vatten, även om det var trångt i diket.
Efter att ha kämpat mig upp en bit tog skoterspåret slut och det blev svårt att trampa sig fram i uppförsbacke, var nära att vända om för att hitta en annan väg men till min glädje hade någon svängt in med en skoter längre upp på leden!
Tänkte jag skulle följa skoterleden så långt jag vågade, tyvärr hade skoterföraren bangat ur och vänt en bit innen i skogen så jag gjorde det samma och tog samma väg ut.
Istället tog jag in där skotern hade kommit ut. Visade sig rätt lyckat.
Kom dock straxt ut i bebyggelse
Trixade mig runt lite tills jag närmade mig skogen igen.
Hittade ut under kraftledningsgatan igen. Förvånad vilken bärighet det var på skoterspåret i den djupa snön.
Hörde skogsmaskiner men såg inte röken av dom, bara resultatet av deras framfart, gallrat.
Solen lyckades till och med nå de djupaste dalarna.
Upptrampade stigar gjorde att man snabbt närmade sig hemmet igen.
Nån makrobild fick jag till. :)
Varmt ljus i kylan
En kort men OK runda som gjorde susen! Knappt 8km på en dryg timme, ingen mostermedelfart direkt. =)
Fler bilder här för den intresserade: https://plus.google.com/u/0/108568522765874653261/posts/QGUZGztrSW6
Senast ändrad: